Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei doktor jeg er en man på 35 som slitter med en bitestikkel betennelse her og 9 måneder som begynte som en svie når man urinerte og jeg har blitt testet men ingenting ble påvist og mens jeg ventet på svaret tok jeg doxilin men det ga ingen effekt, etter det var jeg ved OLAFIA hvor jeg ble undersøkt og fikk som svar at jeg ikke hadde noen kjønnssykdommer , men jeg hadde det veldig vondt i testikklene og fikk ta tarivid i 15 dager hvor jeg opplevde at jeg ble litt bedre og samtidig fikk jeg beskjed om å undersøke meg hos en urolog med ultralyd hviket jeg gjorde og legen fant ut at det var en testikkel betennelse og da skrev han ciproxin i 30 dager etter det opplevde jeg at jeg ble litt lettere i pungen men ikke særlig bedre og gikk tilbake hos legen som skrev igjen ciproxin i 30 dager til men etter det ble det ikke særlig bedre . Tiden gikk og jeg var på ferie i Hellas hvor jeg fikk en bettenelse i tannkjøttet og den greske legen skrev en medisin som heter ceclor og da jeg opplevde at jeg ble mye bedre i testiklene men jeg vet ikke hva jeg må gjøre nå jeg har det vondt i hverdagen og jeg er vant til det men nå fikk jeg håp om å bli bedre . Hva kan man gjøre for å få vite hvilken medisiner som kan ramme mikroben og hvis eventuelt man kan gjøre noen dyrkinger av urin eller sæd , hva er det best å gjøre etter deres oppfatning av situasjonen? MVH Edmond.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316046-kj%C3%B8nnssykdom/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Jeg kan forsøke å gi en liten vurdering av infeksjoner som kan være lokalisert i testiklene (orkitt) eller bitestiklene (epiddidymitt), men det er selvfølgelig ikke mulig for meg å stille nen diagnose. Et overveldende flertall av orkitt-tilfellene er følge av kusmavirus infeksjo hos voksne. De kan være smertefulle, de kan være hovne, oftest ensidig. Tilstanden beskrives mer som akutt enn kronisk betennelse. Det er vanskelig å diagnostisere, fordi virus ikke kan dyrkes fra urin eller sekreter. Det hjelper om du kan evt. huske om du har hatt symptomer på kusma i tiden før symptomer fra testiklene. Når det gjelder epididymitt er det som vanlig bakterier som forårsaker det. Klamydia og gonoré er de vanligste årsaker. Hos oss er det klamydia. Hvis det går an å finne bakterier i urinen kan man finne den eller de riktige antibiotika som kan være effektiv. Men det er slett ikke alltid at det går an og spesielt ikke etter en såpass langvarig sykehisorie. Det går ann, som din lege har forsøkt, å skyte litt på blindt medd en bredsprektret antibiotika. Det ere viktig at behandlingen er langvarig.

Hvordan kan man komme videre? Cystoskopi gir svar av og til, ultralyd og røntgen kan også hjelpe til med diagnosen. Men jeg har ikke så mye å gi i tillegg til det du har fått ved Olafia. De er de beste spesialistene på området.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316046-kj%C3%B8nnssykdom/#findComment-2599398
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...