Gå til innhold

Spontanabort for tredje gang.....

Anbefalte innlegg

Gjest Sofie74

Hei! Jeg er nå inni min tredje spontanabort. Jeg er 34 år, og sluttet med p-pillen for ca halvannet år siden av den grunn å bli gravid. Det tok da sin tid før jeg ble, men kroppen trenger vel sin tid å komme iorden etter p-pille bruk. Gikk 2 år på dem. Men når jeg først ble, så klarte vi det 3 ganger iløpet av 4 sykluser etter hverandre. Den andre gangen i første syklus etter den første SA. Så ventet vi en syklus så ble jeg gravid igjen. Men endte desverre igjen i en SA. Alle tre gangene har aborten skjedd svært tidlig, har ikke vært mer enn rundt 4 uker, knapt en uke etter positiv test. Min andre SA, begynte jeg å blø før jeg tok test, men følte på meg noe, så tok en test, og den ble positiv. Jeg tenkte jeg ville gå til legen å få sjekket meg, men vil vente til blødningen er over. Er frisk, så langt jeg vet ihvertfall. Har ikke hatt noen sykdommer, annet enn barnesyksommer som vannkopper, røde hunder. Og en forskjølelse eller halsbetendelse en sjelden gang. Går ikke på noe medisiner. har ikke tatt hverken en ibux eller paracet etter at vi begynte å prøve skikkelig. Tar folat og tran. Men kan jo nevne at jeg er litt overvektig. Noen spørsmål: - Kan grunnen være at eggene ikke fester seg skikkelig, i og med at jeg aborterer så tidlig? Og hva kan grunnen være til det i så tilfelle? Og er det da noe som kan gjøres? Eller må vi bare prøve og prøve til det sitter? - Min samboer spurte om testene kunne ha vært feil. Og at jeg egentlig ikke har vært gravid. Min første graviditet fikk jeg bekreftet hos legen med en urinprøve. Men var ikke hos legen etter min andre SA. Eller har vært nå i løpet av denne graviditeten. Jeg har hørt at en test kan slå falskt negativt ut, men ikke falskt positivt. Men kan den det? Kan jeg ha vært ikke gravid, selv om positiv test? -Har du noe formening om det som kalles babyklister/fosterklister? Har lest litt om det, og forstår et er et naturmiddel en kan få bestilt reseptfritt, men ikke i Norge. Og det blir jeg litt skeptisk til? Jeg har det egentlig ganske bra nå idag, men det tar på dette. Er slitsomt. Vil så gjerne bli foreldre..... Takker for svar. Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316088-spontanabort-for-tredje-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er nok slik at halvparten av graviditeter ender med abort. I de fleste tilfeller er det nok slik som du har erfart, at det skjer svært tidlig og ofte bare oppfattes som en forsinket menstruasjon. Testen er sikker når den er positiv, så du har ganske sikkert vært gravid. Vanligvis kan man starte utredning når det har kommet tre aborter på rekke, men i ditt tilfelle vil jeg ikke anbefale det. Jeg synes dere skal vente og forsøke igjen. Hvis det ikke har lykkes i løpet av ett år, kan dere søke hjelp. Fosterklister er tull og dessverre et utslag av at desperate par prøver alt mulig for å lykkes. Det er intet faglig som gir holdepunkter for en slik effekt, og det er ikke kvalitetskontroll med ’naturprodukter’ så jeg vil på det sterkeste fraråde bruken. Jeg håper du spiser folat, avstår fra røyk og alkohol. Det skal nok lykkes, du kan i all fall bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...