Gå til innhold

Overfladisk blodpropp? Blå kul på finger

Anbefalte innlegg

Gjest en blodpropp?

Jeg har fått en blå kul på innsiden av ene fingeren, i det midterste leddet. Det er tydelig at det er en "blodklump", den smetter litt unna når jeg tar på den. Den er ca 4-5mm i diameter og hard. Ikke vondt eller hovent.

Selvsagt er det nå fredag og jeg får ikke time til legen, men jeg er veldig i tvil om dette er noe å bekymre seg for eller ikke.. Oppdaget den i dag tidlig, og den har blitt litt større.

Bedre å spørre dere enn ingen :)

Fortsetter under...

Gjest en blodpropp?

Jeg syns absolutt du burde få det undersøkt så fort som mulig. Legevakt?

Jo, legevakt kan jeg nok komme meg til, men det er litt styr. Helsa først såklart, men..

Er du fagperson innen medisin? Mener ikke være frekk altså!! ;) Bare kjekt å vite om du "tror" eller "vet" :))))

Den er jo såpass stor i forhold til blodårene i fingeren at jeg tviler på den vil vandre, men biter kan jo falle av.. tenker jeg på..

Jeg får ofte slike blå kuler på innsiden av fingeren, etter en dag eller to sprekker de og fingeren blir litt øm og blå noen dager.

Jeg har aldri vært hos legen for dette, da det går over ganske fort. Husker også at moren min hadde slike blå fingre som kom og gikk da hun var i 50-årene.

Jo, legevakt kan jeg nok komme meg til, men det er litt styr. Helsa først såklart, men..

Er du fagperson innen medisin? Mener ikke være frekk altså!! ;) Bare kjekt å vite om du "tror" eller "vet" :))))

Den er jo såpass stor i forhold til blodårene i fingeren at jeg tviler på den vil vandre, men biter kan jo falle av.. tenker jeg på..

Neida, er slett ikke fagperson. Men hvis det du har er en blodpropp så vet jeg at det kødder man ikke med. Bor sammen med en som går på Marevan, og som har fått blodpropp et par ganger.

Gjest en blodpropp?

Jeg får ofte slike blå kuler på innsiden av fingeren, etter en dag eller to sprekker de og fingeren blir litt øm og blå noen dager.

Jeg har aldri vært hos legen for dette, da det går over ganske fort. Husker også at moren min hadde slike blå fingre som kom og gikk da hun var i 50-årene.

Du får også slike kuler som buler litt under huden og kan dyttes på? Jeg heller til å tenke som deg, den sprekker sikkert..... Men så var det denne ekle tvilen.. Takk for svar!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...