Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kjäre Mette Moen og andre som måtte vite.Jeg skal pröve p-pille typen yasmin.Må jo pröve för jeg kan dömme.Men önsker litt mer info. om det.Jeg ble fortalt at yasmin var nytt og bra, med mindre bivirkninger enn andre merker.Stemmer dette el. er det bare god reklame fra legemiddelindustrien?! el. er det helt individuellt?. Hvordan skal man finne et merke som passer for en?Hva slags opplysning må en evt.gi?Pröve ulike merker el. kommer det stadig bedre,med mindre bivirkninger.?Önsker tilbakemelding om yasmin,gen. info. da jeg kvier for bivirkninger.Vil nödig bli deprimert,humörsyk,få vektökning og nedsatt lyst på sex...Hvordan er det med spiral,vil du anbefale det isteden?Har det färre bivirkninger enn piller gen.?

Litt utenom spörsmål;hvorfor fins det ikke en pille for menn?!Forskes det på det el. er det umulig å lage et slikt medikament som eks. er säddrepende el. lignende.?

Fins det en pille el. noe annet enn kondom som både beskytter mot uönsket graviditet og kjönnssykdommer?.Kondomen sprakk en gang, slik at det var til lite nytte,er derfor ikke helt trygg på den lenger.

Håper på svar!

Vennlig hilsen Kalina Solic,22.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31612-yasmin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke stor forskjell på de forskjellige p-piller, men Yasmnin inneholder et annet gestagen (tilleggshormonet til østrogen som er likt i alle piller). Det gestagenet gir mindre tendens til væskeansamling og det har en gunstig effekt på kviser. Det er individuelt hvordan en kvinne reagerer, hun må bare gjøre sine egne erfaringer, ikke lytte til andres evt bivirkninger.

Spiral anbefaler vi til kvinner som har født.

Det finnes ikke piller for menn, men det er mye forsket på det.

Det finnes et kvinnelig kondom, femidom, men det er lite brukt. Pessar som brukes av kvinnen er effektivt og gir en viss beskyttelse mot infeksjon og har ikke bivirkninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31612-yasmin/#findComment-124819
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...