Gå til innhold

brystimplantater og graviditet i tidsperspektiv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg vurderer å sette inn brystimplantater om 3 - 6 mnd, men planlegger også å få barn nr. 2 i løpet av 2 år. Bør man vente en viss periode etter innsettelse av brystimplantater med graviditet mht påfølgende amming? I tilfelle hvor lenge? Og om man velger å bli ferdig med barn først, hvor lang tid bør det gå etter avsluttet amming, før brystimplantatene kan opereres inn? Takknemlig for svar. P.S. Skriver mitt spørsmål på nytt da sist fikk jeg ikke sendt det til dr. Kveim.

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Når man legger inn brystimplantater, strekkes brystvevet. Det gjør det også når brystene vokser ifbm graviditet og amming. Den ideelle situasjon for denne operasjonen er følgelig etter at brystene er *"ferdig strukket". Derved unngår man at brystet henger mer etter avsluttet graviditet og amming. Det er imidlertid store individuelle forskjeller mht hvor mye dette har å si hos den enkelte. Om man likevel velger operasjon før graviditet, er det ønskelig å vente til implantatene er stabile etter 3-4 uker. Hvis man venter til etter avluttet amming, bør det gå tilstrekkelig tid til at brystene (og kroppsvekten) er tilbake til det normale, vanligvis 3-6 mndr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...