Gjest Torunn Vibeke Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei. Jeg er en kvinne på 53år, som for 10 dager siden fikk utført en punkt-laser-behandling på bryst, mage og lår, for å brenne vekk røde prikker med blod. disse prikkene ser ut til å ha kommet ved anstrengelse (?) gjennom årene. har aldri sett dem på andre enn min far, som var full av dem. I juni prøve-brant vi 2 stk, med det resultat at de krympet inn til små brune punktum, nærmest bittesmå føflekker. Denne gang ble alle behandlet, ca 50stk. Resultatet nå er stor forbrenninger , spesielt på mage. Jeg er dekket av store mørkerøde firkanter, som nå begynner å sprekke opp, med rosa hud under. Hudpleieren sier at grunnen til denne reaksjonen er at jeg var veldig brun etter sommeren, og at hun har feilbedømt virkningen. Det som opptar meg nå er: hva kan jeg gjøre for å begrense skadene? Hva kan jeg gjøre for at ikke huden på bryst, mage og lår ikke for fremtiden vil være dekket av stygge arr? De små røde prikkene, skulle jeg gjerne hatt tusen av, sammenlignet med dette. Mvh Vibeke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316395-laserskadet-hud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei ! De røde prikkene som kalles "cherry spots" er en form for utvidete blodkar i huden og kommer etter en viss alder. De kan behandles på forskjellige måter med strøm eller laser. Utgangspunktet er at behandlingen er kosmetisk og at man ikke må få noe annet i stedet. Når vi behandler slike, bruker vi en laser med et behandlingsområde på 5 mm i diam slik at det ikke går noe særlig utenfør det røde punktet. For meg høres det ut som du kanskje er blitt behandlet med noe som heter pulset lys og da kan behandlingsområdet være mye større pga et spesielt filter og dersom det skulle bli litt for sterkt , kan det bli et merke som går langt utenfor den flekken som skulle behandles. Dersom huden skulle bli brent , vil det kunne bli merker som er mye større enn dem man forsøkte å få bort. Heldigvis skal det ganske mye til for at merkene skal bli varige . De forsvinner ofte gradvis. Men du må regne med et det kan ta lang tid og må være forsiktig med soling til huden ser normal ut igjen. Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316395-laserskadet-hud/#findComment-2599068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.