Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev til deg for ca. en uke siden p.g.a. sterke blødninger og smerter. Jeg er 41 år.Jeg ble sendt til Ullevål for sjekk. Der fant de en "vann"cyste på eggstokk.Dem tok og en meget smertefull prøve fra inni livmoren. Vil denne gi utslag hvis det skulle være ondartet? Litt engstelig jeg.

Dem gav meg Provera 10mg som du mente var rett.Blødningen forsvant raskt. Jeg har nå brukt dem i 6 dager, og har smerter rundt hele underlivet, føler meg sliten/trøtt hele tiden.Har en grad over normalt i feber.

Kommer blødningen tilbake etter 10 dg. med kur?? Vil den da være der i 7dg., så bra til ny kur i aug.? Skal bruke kuren i tre mnd.Bruker alt å bli bra da, eller vil cysten påvirke blødningene mine fremover. Er såpass red. at jeg skal til Ullevål i dag for ny kontroll. Orker heller ikke gå til jobb i denne tilstanden. Håper du har et godt svar. Stoler påd deg, da du fikk rett m.h.t. tbl.kuren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31642-provera/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Prøven fra livmoren erstatter en gammeldags utskrapning og gir informasjon om hva som er årsak til blødning (og utelukker evt kraft). Provera gjør deg premenstruell. Når du slutter etter 12 dager (det foretrekker jeg fremfor 10 dager) får du etter et par dager en menstruasjon som første gangen kan være rikelig. Etter august-kuren blir den sikkert mer normal.

Cysten er nok helt tilfeldig uten betydning for dine blødninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31642-provera/#findComment-125032
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...