Gå til innhold

Flaut med utflod under sex

Anbefalte innlegg

Utflod er vel en av de få tingene som fortsatt er nokså tabubelagt. Bare ordet får folk til å rynke på nesen.

Selv er jeg plaget av mye utflod. Den er helt hvit og av og til blank. Lukter ikke. Skyldes nok delvis soppinfeksjoner, men klør ikke. Bruker cannesten både salve og stikkpiller fast.

Det som plager meg mest og som jeg synes er veldig flaut, er når jeg skal ha sex med kjæresten min. Første gangen han oppdaget utfloden, ble han ganske paff og trodde det var han som hadde fått utløsning uten at han kjente det. Jeg måtte forklare ham at det antagelig var meg og at det ofte ble slik rett før mensen. Turte ikke å bruke ordet utflod, for det høres så ekkelt ut..Noen ganger kommer det ut hele seige hvite eller blanke klumper:-/

Føler meg så annerledes og ekkel. Er det vanlig at det kommer utflod mens en har sex? Hører ingen andre som snakker om dette, men det er vel nettopp fordi det er tabubelagt. Jeg begynner allikevel å lure på om det bare er meg.

Noen som vet hva jeg kan gjøre utenom om å bruke soppmidler for å få bukt med utfloden?

Har sjekket meg for kjønnsykdommer for et par mnd siden og alt så normalt ut. Har merket meg utfloden særlig det siste året. Gynokologen sier det er helt normalt, men jeg tviler litt. Er vel ikke normalt å være avhengig av truseinnlegg daglig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316434-flaut-med-utflod-under-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Det er helt normalt med litt utflod. Det at den er blank og ikke lukter eller lukter svakt surt- er godt tegn.

Det er også normalt å bli våt under sex. Det er kroppens måte å forberede til samleie.

Canesten etc brukes ved sopp. Det har neppe du. Det høres ut som du har et helt normalt og friskt underliv.

Noen bruker truseinnlegg daglig- noen ikke. Mengde utflod varierer nemlig fra kvinne til kvinne. Mengden hos den enkelte kvinne vil også kunne variere i løpet av menstruasjonsyklusen.

Budskapet er at du neppe har noe å bekymre deg over. :-)

Det er helt normalt med litt utflod. Det at den er blank og ikke lukter eller lukter svakt surt- er godt tegn.

Det er også normalt å bli våt under sex. Det er kroppens måte å forberede til samleie.

Canesten etc brukes ved sopp. Det har neppe du. Det høres ut som du har et helt normalt og friskt underliv.

Noen bruker truseinnlegg daglig- noen ikke. Mengde utflod varierer nemlig fra kvinne til kvinne. Mengden hos den enkelte kvinne vil også kunne variere i løpet av menstruasjonsyklusen.

Budskapet er at du neppe har noe å bekymre deg over. :-)

Jeg synes uansett det blir flaut når penis blir full av hvit utflod:-/

Gjest Ikke alltid like lett

Jeg skjønner din fortvilelse. Selv om dere ER trygge på hverandre så skjønner jeg at du føler deg ubekvem hvis det kommer masse tykkt og en del klumper frem når dere har sex.

Men desverre kjære deg, det ER vanlig med mye utflod. Og JO, svært mange må gå med truseinlegg daglig pga dette. Lei for å si det.

Du er altså slettes ikke den eneste som føler seg "skitten" til tider pga dette. Det er ikke noe legene gjør med dette.

Det du kan trøste deg med på vegen er at kroppen ofte forandrer seg litt under veis. Du bør ikke være akkurat slik for resten av livet.

Jeg har selv aldri vært veldig plaget av utflod, men alikavel var jeg mer plaget som yngre enn de mange senere år. Siden forandringen så gikk jeg fra lite til så godt som ingen ting. Så det er håp, kroppene våre forandres hele tiden i større og mindre grad.

I mellomtiden så må du prøve å bli fortrolig med dette her, selv om det er vanskelig for deg. Det du risikerer hvis du ikke jobber med dette er jo at du får et veldig forknyttet sexliv og det er jo uheldig.

Du må prøve å fortelle kjæresten din at det for noen ER slik, men at dere når det blir veldig mye kan vaske det litt kjappt. Ha f.eks. en koselig bolle med klut stående ved sengen, eller ta en tur på badet. Å ha pauser i sexen er helt normalt, for å tisse, prate litt, ta seg noe å drikke, hvile litt.

Jeg synes det høres veldig mye ut det du har, men så lenge du har vært å sjekket deg såpass nylig og har fått beskjed om at du er helt frisk så må vi nok gå ut fra at det er vanlig utflod.

Derfor mitt svar.

Lykke til.

''Bruker cannesten både salve og stikkpiller fast.''

Jeg ville ikke ha brukt dette fast! Det er medisin som skal benyttes for å _bli_ frisk. Har du behov for å "vedlikeholde", altså hjelpe til å opprettholde skjeden naturlige balanse for å unngå nye soppinfeksjoner, synes jeg du heller burde kjøpe melkesyrekapsler på apoteket. Det finnes også en tampong på apoteket som er tilsatt melkesyrebakterier.

Annonse

Jeg skjønner din fortvilelse. Selv om dere ER trygge på hverandre så skjønner jeg at du føler deg ubekvem hvis det kommer masse tykkt og en del klumper frem når dere har sex.

Men desverre kjære deg, det ER vanlig med mye utflod. Og JO, svært mange må gå med truseinlegg daglig pga dette. Lei for å si det.

Du er altså slettes ikke den eneste som føler seg "skitten" til tider pga dette. Det er ikke noe legene gjør med dette.

Det du kan trøste deg med på vegen er at kroppen ofte forandrer seg litt under veis. Du bør ikke være akkurat slik for resten av livet.

Jeg har selv aldri vært veldig plaget av utflod, men alikavel var jeg mer plaget som yngre enn de mange senere år. Siden forandringen så gikk jeg fra lite til så godt som ingen ting. Så det er håp, kroppene våre forandres hele tiden i større og mindre grad.

I mellomtiden så må du prøve å bli fortrolig med dette her, selv om det er vanskelig for deg. Det du risikerer hvis du ikke jobber med dette er jo at du får et veldig forknyttet sexliv og det er jo uheldig.

Du må prøve å fortelle kjæresten din at det for noen ER slik, men at dere når det blir veldig mye kan vaske det litt kjappt. Ha f.eks. en koselig bolle med klut stående ved sengen, eller ta en tur på badet. Å ha pauser i sexen er helt normalt, for å tisse, prate litt, ta seg noe å drikke, hvile litt.

Jeg synes det høres veldig mye ut det du har, men så lenge du har vært å sjekket deg såpass nylig og har fått beskjed om at du er helt frisk så må vi nok gå ut fra at det er vanlig utflod.

Derfor mitt svar.

Lykke til.

Takk for det fine forståelsesfulle svaret ditt. Ble litt roligere av det.

Jo da. Jeg ER faktisk veldig trygg sammen med kjæresten min. Men synes allikevel dette er flaut siden utflod er så tabu og vanskelig å prate om. Ser jo at også kjæresten min reagerer på det, men tørr ikke å si noe.

Men ja, jeg får vel bare lære meg å leve med det. Det er jo tross alt mange som sliter med verre ting enn meg og jeg har tross alt et godt sexliv tross utfloden.

Dessuten har jeg nå etter svaret ditt fått et aldri så lite håp om at det skal bli litt bedre etterhvert. Det er jo først nå det siste året det har vært så rikelig, så jeg får satse på at det bare er en hormonell "fase".

Med sånne bekymringer kan dere helt umulig være helt trygge på hverandre :)

Joda, vi er trygge på hverandre som bare det, men akkurat dette synes vi tydeligvis er en "turn-of" og vanskelig å prate om.

Men er det ikke egentlig det som er poenget med mange av disse forumene her? At vi kan ta opp saker og få svar på det vi synes er flaut eller vanskelig å prate om?

Beklager forresten at jeg brukte et såpass likt nickname som deg forresten. Tenkte meg ikke om. Jeg er anonym i dette innlegget og bruker en annen signatur til vanlig. Fint navn dog;-)

Gjest Ikke alltid like lett

Takk for det fine forståelsesfulle svaret ditt. Ble litt roligere av det.

Jo da. Jeg ER faktisk veldig trygg sammen med kjæresten min. Men synes allikevel dette er flaut siden utflod er så tabu og vanskelig å prate om. Ser jo at også kjæresten min reagerer på det, men tørr ikke å si noe.

Men ja, jeg får vel bare lære meg å leve med det. Det er jo tross alt mange som sliter med verre ting enn meg og jeg har tross alt et godt sexliv tross utfloden.

Dessuten har jeg nå etter svaret ditt fått et aldri så lite håp om at det skal bli litt bedre etterhvert. Det er jo først nå det siste året det har vært så rikelig, så jeg får satse på at det bare er en hormonell "fase".

Du bør også Ane86 kutte ut Canesten. Det skal du kun bruke når du trenger det.

Pass også på hva slags undertøy du bruker, og hvis du klarer så vask deg kun med rent vann nedentil. Jeg har ikke brukt noe annet enn rent vann i mange, mange år. Et rent underliv blir gullende rent av vann, husk det.

Det kan nemmelig også være at hvis du forstyrrer underlivets phverdier for mye så responderer kroppen din med å "vaske ut" mye hardere. Så utfloden din kan kanskje reduseres noe hvis du får tilbake en god phverdi. Verdt å prøve.

Ta deg en tur på loppemarked og kjøp sånn kjempefint vaskestativ, sånn flott messingstativ med en nydelig vaskebolle oppå og pynt rommet deres med den. Den kan du ha lunket vann i slik at det ikke bare er enkelt å hente en nydelig klut med blomster på men også litt romantisk ;)

Samtidig som du kan vaske underlivet ditt litt diskret så kan du leke litt med ham, dra kluten pirrende nedover brystet, magen og lårene hans ol

En del slike småting kan ufarliggjøre en del problemer på sovrommet.

Lykke til Ane86

Du bør også Ane86 kutte ut Canesten. Det skal du kun bruke når du trenger det.

Pass også på hva slags undertøy du bruker, og hvis du klarer så vask deg kun med rent vann nedentil. Jeg har ikke brukt noe annet enn rent vann i mange, mange år. Et rent underliv blir gullende rent av vann, husk det.

Det kan nemmelig også være at hvis du forstyrrer underlivets phverdier for mye så responderer kroppen din med å "vaske ut" mye hardere. Så utfloden din kan kanskje reduseres noe hvis du får tilbake en god phverdi. Verdt å prøve.

Ta deg en tur på loppemarked og kjøp sånn kjempefint vaskestativ, sånn flott messingstativ med en nydelig vaskebolle oppå og pynt rommet deres med den. Den kan du ha lunket vann i slik at det ikke bare er enkelt å hente en nydelig klut med blomster på men også litt romantisk ;)

Samtidig som du kan vaske underlivet ditt litt diskret så kan du leke litt med ham, dra kluten pirrende nedover brystet, magen og lårene hans ol

En del slike småting kan ufarliggjøre en del problemer på sovrommet.

Lykke til Ane86

Takk for gode råd;-)

AneM1365380603

Joda, vi er trygge på hverandre som bare det, men akkurat dette synes vi tydeligvis er en "turn-of" og vanskelig å prate om.

Men er det ikke egentlig det som er poenget med mange av disse forumene her? At vi kan ta opp saker og få svar på det vi synes er flaut eller vanskelig å prate om?

Beklager forresten at jeg brukte et såpass likt nickname som deg forresten. Tenkte meg ikke om. Jeg er anonym i dette innlegget og bruker en annen signatur til vanlig. Fint navn dog;-)

Selvsagt er det slikt en kan spørre om her inne :) Jeg ville ikke syntes det var flaut i forhold til mannen min, men vi har vært sammen i mange år og kan snakke om alt.

Du kan jo ta en tur til legen og sjekke om alt er som det skal være, hvis det er ekstremt mye utflod.

Nicket ditt plager meg ikke. Det er da ikke så likt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...