Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Beate-76

Hei Soulla!

Først vil jeg bare informere deg om at gynekologen ikke kan svare på spørsmål som gjelder en manns underliv,da må du legge spørsmålet over på forum for urinveier.

Men jeg kan jo gi deg svar på deg jeg vet.

Dersom det er dårlig sædkvalitet som er problemet,så får man som regel tilbud om icsi-behandling.Dette er prøverør,men her befrukter personalet egget for dere,og ikke sædcellen selv.(befrukter egget ditt med din manns sædcelle selvfølgelig.)

For å få tilbud om dette,må dere gjennom en utredning på et offentlig sykehus først.Vet ikke om dere har gjort det?

Uansett,det er gynekologen eller andrologen-som er eksperter på mannens underliv-som sender søknad om icsi-behandling.

Lykke til!

Klemmer

Gjest kjerstim

Gynokologer for menn heter androloger evt. urulog (er det vel...) :o)! Se i telefonkatalogens gule sider for å finne noen i nærheten av der dere bor.

Er det slik at dere er utredet i.o.m. at du vet mannen har dårlig kvalitet?

Etter utredning hos androlog/gynekolog bør dere i samråd med legen finne passende behandling.

Dersom alternativet er IVF/ICSI må dere/ legen deres, søke et av de off. sykehusene som foretar slik behndling om å komme inn der (ventetid fra 6-18 mnd alt etter behandling og sykehus), eller ta kontakt med en av de private klinikkene; Røde Kors klinikk eller Volvat, begge i Oslo (liten eller ingen ventetid).

Ellers er det mange på forum for ufrivillig barnløshet med forskjellige erfaringer som kan svare. Lykke til videre!

Gynokologer for menn heter androloger evt. urulog (er det vel...) :o)! Se i telefonkatalogens gule sider for å finne noen i nærheten av der dere bor.

Er det slik at dere er utredet i.o.m. at du vet mannen har dårlig kvalitet?

Etter utredning hos androlog/gynekolog bør dere i samråd med legen finne passende behandling.

Dersom alternativet er IVF/ICSI må dere/ legen deres, søke et av de off. sykehusene som foretar slik behndling om å komme inn der (ventetid fra 6-18 mnd alt etter behandling og sykehus), eller ta kontakt med en av de private klinikkene; Røde Kors klinikk eller Volvat, begge i Oslo (liten eller ingen ventetid).

Ellers er det mange på forum for ufrivillig barnløshet med forskjellige erfaringer som kan svare. Lykke til videre!

Tusen takk for hjelpen. Vi bor i utlandet, så det blir nok en privatklinikk. Det er bare litt vanskeligere når man ikke er i Norge.

Hei Soulla!

Først vil jeg bare informere deg om at gynekologen ikke kan svare på spørsmål som gjelder en manns underliv,da må du legge spørsmålet over på forum for urinveier.

Men jeg kan jo gi deg svar på deg jeg vet.

Dersom det er dårlig sædkvalitet som er problemet,så får man som regel tilbud om icsi-behandling.Dette er prøverør,men her befrukter personalet egget for dere,og ikke sædcellen selv.(befrukter egget ditt med din manns sædcelle selvfølgelig.)

For å få tilbud om dette,må dere gjennom en utredning på et offentlig sykehus først.Vet ikke om dere har gjort det?

Uansett,det er gynekologen eller andrologen-som er eksperter på mannens underliv-som sender søknad om icsi-behandling.

Lykke til!

Klemmer

Tusen takk for hjelpen. Vi bor i utlandet, så det er ikke like lett som i Norge. Det blir nok på en privatklinikk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...