Gå til innhold

Kreft? Betent talgkjertel?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en kul i arnhulen, har lenge hatt en bitteliten kul, i hårsekken, men det er nå blitt en stor, tja 3x3 cm kanskje kul bak der igjen på en måte, har vi talgkjertler der? eller kan dt være kreft???

Kan jeg prøve å skjære i den selv å se hva som kommer ut? Den væsker ikke, og er ikke rød eller noe, bare vanlig hudfarget,

men er øm når jeg tar på den, og øm innimellom om jeg bare er helt vanlig også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316593-kreft-betent-talgkjertel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mildred

Jeg hadde også en slik liten kul lenge, så en dag oppdaget jeg at den var blitt mye større, stusset litt på dette.

En dag klemte jeg til hardt, veldig hardt, og da gikk det hull på den, og det kom masse puss ut, usj å æsj!

Etter det kom den bort, før det igjen kom en liten kul, blir den større nå tar jeg den med en gang.

Anbefaler ikke å skjære i den, da kan du få en skikkelig infeksjon, er den så stor som du beskriver hadde jeg tatt en tur til legen slik at han evnt kan få tømt den, eller sett hva det var for noe!

Gjest ViViola

Kjære deg, hva du enn gjør - så IKKE SKJÆR!

Armhulen er et ganske bakteriefylt område, så alle hull på huden er en større risiko der.

Forstørrede kjertler kan vi alle få innimellom, alle steder på kroppen. Forskjellen på armhulen og mange andre steder, er at vi gjerne oppdager kulene raskere. Vi er jo under armen stort sett hver dag, enten for å vaske eller ha på deo - og da kjennes slike.

La kulen være helt i fred. Ikke klem. Går den ikke tilbake i løpet av noen dager, så går du til legen.

Jeg endte opp med å måtte operere ut en slik betent svettekjertel en gang, det anbefales IKKE.

Kjære deg, hva du enn gjør - så IKKE SKJÆR!

Armhulen er et ganske bakteriefylt område, så alle hull på huden er en større risiko der.

Forstørrede kjertler kan vi alle få innimellom, alle steder på kroppen. Forskjellen på armhulen og mange andre steder, er at vi gjerne oppdager kulene raskere. Vi er jo under armen stort sett hver dag, enten for å vaske eller ha på deo - og da kjennes slike.

La kulen være helt i fred. Ikke klem. Går den ikke tilbake i løpet av noen dager, så går du til legen.

Jeg endte opp med å måtte operere ut en slik betent svettekjertel en gang, det anbefales IKKE.

Ok, da skal jeg ikke skjære i den selv, tenkte bare det var en lur måte å tømme den på, å ikke gå til legen for en filleting, dersom det ikke var noe farilig ;-)

Takk for svar begge to ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...