Gjest Bea69 Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Hei, Jeg er gravid for annen gang og begynner og tenke mer og mer på den forstående fødselen (er i uke 28). Forrige fødsel var vanskelig og jeg er redd for at denne skal bli likedan; da vannet gikk tidlig og hodet ikke hadde festet i bekkenet ble jeg innlagt på føden. Riene satte ikke igang av seg selv, hvilket førte til at fødselen måtte settes igang etter 3 døgn. Dessverre 3 døgn med lite søvn pga sterke kynnere og mye aktivitet på rommet. Fødselen ble også en langvarig begivenhet (12+ timer) som endte i et akutt keisersnitt. Årsaken var at hodet aldri festet seg i bekkenet (jeg hadde 10cm åpning). Nå er jeg redd for at opplevelsen vil gjenta seg og lurer på om min frykt er berettiget. Kan det være en anatomisk årsak til at hodet aldri festet seg og kan dette evt. sjekkes på noen måte? Jeg har smale hofter. Råd for hvordan jeg skal takle denne situasjonen mottas med takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316600-hodet-festet-seg-ikke-i-bekkenet-f%C3%B8r-og-under-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.