Gjest Vettaskremt Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei,jeg bor i Thailand for øyeblikket.Jeg ble kjent med en dame som virket veldig oppegående.Hun har fast jobb å ikke prostituert som mange er i Thai.Etter en stund ble det sex av det.Den ENE å siste gangen vi hadde sex,var det ikke oralt men KUN vanlig samleie.Jeg brukte kondom hele veien.Jeg merket jo at kondomet blir dradd lengre frem på penis av og til,men det kommer vel av forhuden går fremover.Jeg drar den tilbake.Kondomet dekker jo heller ikke hele penis,men store deler,men regner med at det er hode som er mest utsatt for smitte så langt jeg ikke har sår lengre bak,noe jeg ikke har? Så kommer poenget,jeg ville ikke ha mere sex med henne før vi begga hadde tatt blodprøve.Vi tok den dagen etter.Jeg var frisk,men der kommer sjokket som gjør meg milt sakt pissredd.Hun hadde hiv.Trenger ikke si noe om henne,men hun er helt ødelagt, å jeg er skikkelig redd,selv om jeg vet jeg brukte kondom.Jeg husker til og med at kondomet satt stramt så jeg måtte nesten bruke makt for å få den av,men likevell. Så spørsmålet:Er det en reell sjane for at jeg kan ha blitt smittet?? Når kan jeg ta en test som hvertfall nesten er 100% sikkert svar? Hørt om combotester som viser svar raskere en de tre månedene,men er det i Norge bare eller kanskje her i Thai også? MVH redd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316611-sex-med-hivsmitta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Stakkars deg, skjønner godt at du er vettskremt. Heldigvis er det sånn at Hiv ikke smitter så lett, så sannsynligheten for at du er smittet ved bruk av kondom og kun vanlig samleie er vel relativt lav. Hjelper sikkert ikke så mye at jeg sier det men....Håper du får et kvalifisert og beroligende svar fagperson. Lykke til..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316611-sex-med-hivsmitta/#findComment-2597564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei, Jeg skjønner godt at du er skremt av muligheten til å bli smittet av HIV.Jeg kan bare vurdere ut ifra de opplysninger du gir hvor stor eller liten er sannsynligheten for at duer smittet. Du har en ganske god beskrivelse av din kontakt med den HIV-positive kvinnen selv om det kan sikkert være detaljer som viser seg å være viktige som ikke kommer frem. Etter det jeg forstår satt kondomet på under hele akten og du har ikke vært i direkte kontakt med kvinnens vaginal slimhinne. Med forbehold om at" man skal aldri si aldri i medisin" mener jeg at det er veldig liten sjanse for at du er smittet. Men selv om sjansen er liten er den ikke 0. Du bør følge opp med tester for å være helt sikker. Når det gjelder tester så er det riktig at det finnes tester som påviser infeksjon tidligere, men en negativ test er ikke 100% sikker, fordi utviklingen an avtistoffer som vi påviser med testene kan komme senere. En negativ test tatt etter kortere tid peker i retning av at det ikke er infeksjon, men den er ikke helt sikker. Du må nok desverre leve med den usikkerheten i ukene som kommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316611-sex-med-hivsmitta/#findComment-2597566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har lest en plass (husker ikke hvor) at det er større sjangs for en kvinne å bli smittet av en mann ved ubeskyttet samleie. Det er nok fordi mannen tømmer sæden i henne, og sæden inneholder smitte. For en mann er det vanskeligere å bli smittet. Ved ubeskyttet samleie med en kvinne tror jeg det var 1/100. Siden du brukte kondom, vil jeg tro at muligheten for at du er smittet, omtrent er lik null. Men jeg tror nok jeg ville ha testet grundig likevel. Lykke til, og tvi tvi. Dette går nok veldig bra . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316611-sex-med-hivsmitta/#findComment-2597567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tullbukk Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 du kan nok ta det helt med ro! du er ikke hiv smittet av den grunn. ikke så lenge du brukte kondom. husk hiv smitter ikke ved kyss eller noen form for hudkontakt. men vis du ikke hadde brukt dong så hadde sjangsen vert litt større for og bli smittet. Men husk også på at du kan ha så mye ubeskyttet sex du bare vil med en hivsmittet så lenge hann eller henne går på hiv medesiner det er bevist. de skal til og med fjerne loven som forbyr hiv smittede og ha sex med ikke hiv smittede, så sant de går på medesiner da vel og merke. men jeg er jo ingen ekspert så anbefaler deg på det sterkeste og oppsøke en norsk lege helst her i landet. Lykke til det går nok bra skal du se. Du har nok liten grunn til bekymring. huff trist med venninen din da. men hun kan leve et langt og normalt liv som oss andre så lenge hun har tilgang på medesiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316611-sex-med-hivsmitta/#findComment-2611919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.