Gjest Prøveralt Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Problemene våre ligger i at vi de siste årene har nedprioritert parforholdet. Dette mye på grunn av hans jobbing og også barn som har krevd sitt. Og etter hvert har det også oppstått problemer som til slutt har latt seg løse. Men samtidig som det har skjedd, har jeg hatt svingende følesler for ham de to siste årene. Oppå det hele har vi opplevd mye bra sammen denne perioden, fine ferier og et par helgeturer bare vi to. Men nå har mine følelser for ham vært helt borte de siste 3 månedene. Jeg er glad i ham som venn og bare det. Hans følelser for meg er bra. Det sårer meg veldig å se ham ha de ondt selv om han prøver å skjule det. Vi fungerer til tross for dette bra sammen. Vi gjør ting sammen på fritiden, går ut og spiser eller tar en kopp kaffe. Vi tar rundt og gir hverandre klem hver dag, sover i samme seng og vi begge har luftet tanken på å ha sex sammen. Vi kommuniserer nå så bra som vi aldri har gjort før. Men hva kan vi gjøre for at jeg skal kunne finne tilbake følelsene for ham? Er det nå bare å ta tiden til hjelp, eller har toget gått? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316748-venter-vi-forgjeves/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Toget har på ingen måte gått! Det dere gjør nå er livsviktig for å få glede, åpenhet og "luft" inn i samlivet. Fortsett å gjør ting dere setter pris på sammen. Vær åpen for å utfordre det stengte hjertet ditt. Noen dører har gått i lås, men de kan forsiktig åpnes opp igjen og du kan få følelser tilbake. Det er viktig at du selv regulerer i din egen takt. Ikke vær for utålmodig og motløs, men heller ikke for tilbakeholden. Vær litt kjærester i øyeblikk hvor du føler for det, men vær også ærlig mot deg selv og ham, på at det et stykke igjen til at du kan betrygge dere begge. Kjærlighet er i en slik fase du beskriver, å anstrenge seg til det ytterste for å få gode opplevelser sammen som skaper gode følelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316748-venter-vi-forgjeves/#findComment-2599513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym nå i dag Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Jeg har gått i lengre tid enn deg uten følelser. Ikke av samme grunn, men dog. I nærmere et halvt år var mine følelser for min mann særdeles lunkne (han hadde en affære som tok knekken på følelsene mine). Han gjorde også alt galt i ettertid og jeg hadde perioder hvor jeg var så ferdig med ham at jeg aldri trodde jeg ville ha ham igjen. Før affæren hadde han også gitt blaffen i å jobbe med vårt forhold. NÅ derimot, er han begynt å jobbe og jeg kjenner umiddelbart at følelsene kommer, kanskje sterkere enn noen gang... Så direkte overført fra min situasjon, så kan jeg tenke at du kanskje har behov for noe som han ikke gir deg? Jeg brukte forresten tankene mine aktivt også for å prøve å lokke følelsene frem igjen. Tenkte positivt om ham, fremfor å fokusere på det negative. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316748-venter-vi-forgjeves/#findComment-2600384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.