Gjest Gary C. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Min utkårede har hørt følgende: Har du en "linje" (eller rynke) fra nederst i øregropa og nedover øreflippen, er det tegn på at du lider av en hjertesykdom. Og jeg har det, fra nederst i øregropa og på skrå over øreflippen. Jeg går ut fra at dette er tull og ukebladdiagnostisering, men i og med at jeg har en familiehistorie der hele far-siden bakover har gått bort grunnet hjerterelaterte sykdommer (min far var knapt 60), er det greit å la slike baller bli lagt døde. Så - det er vel bare tull? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316791-bare-tull-g%C3%A5r-jeg-ut-fra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridianen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Innen diagnose på østens måter å se på så stemmer det at hjertesonen ligger nedi gropa der. Jeg har ikke hørt om rynke derfra og ut over øreflippen, men blodåre over feltet, eller hvitt-rødt på feltet kan indikere at der er noe MEN da skal hjertefunn finnes på minst to plasser til før diagnosen. Eks på iris, ryggsøylen eller fotsoner. Så den "rynken" alene sier lite om hvorvidt du har hjerteproblemer eller ei. Diagnosen er det bare en lege som kan gi deg, ikke en naturterapaut. De finner energiblokkeringer og henviser videre hvis de mistenker noe, eller mener legen kan finne noe på bilder eller div prøver. Det jeg har hørt om er de som mangler øreflipp, at de kan ha latente problemer med hjertet. Som sagt, det må mere enn et tegn til før det kan bety noe. Dersom du har et slikt problem i familien så vil du med ekstra hensyn til kost og bevegelser, skyve det problemet lengre bort. Vennlig hilsen forumbruker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316791-bare-tull-g%C3%A5r-jeg-ut-fra/#findComment-2600129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Dette var et interessant spørsmål! Det din utkårede har hørt har vel bakgrunn i noen tidligere studier som viste en sammenheng mellom en lengre linje på øreflippen og høyere risiko for hjertesykdom. Dette "kliniske tegnet" er også beskrevet i noen medisinske fagbøker men betydningen av dette funnet er omstridt og de fleste hjertespesialister legger ikke noe særlig vekt på dette. Dette har særlig sammenheng med nyere studier som påpeker at en slik linje ofte kommer etterhvert med alderen og det er velkjent at det er mer hjertesykdom hos de som eldre (dette kan event forklare hvorfor man tidligere har trodd at en slik linje har sammenheng med hjertesykdom). Mitt råd i ditt tilfelle vil være å ikke bry deg så mye akuratt om dette funnet men heller fokusere på andre mer objektive risikofaktorer som feks din familiehistorie. På bakgrunn av dette vil jeg anbefale en generell sjekk hos din lege med bla måling av kolesterol, blodtrykk som vil danne grunnlaget for en totalvurdering av din risikoprofil for hjertesykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316791-bare-tull-g%C3%A5r-jeg-ut-fra/#findComment-2605078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.