Gjest Svært bekymret kommende mamma Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Jeg har nettopp testet positivt på graviditetstest og hadde siste mens 19. september. Den 13. oktober var jeg hos tannlege og fikk byttet ut en amalgamfylling. Jeg hadde ingen mistanke om at jeg var gravid, men har jo lest om skadevirkningene av kvikksølv. Tannlegen brukte ikke spesielt utstyr, men på forhånd hadde jeg tatt kulltabeletter. Nå er jeg selvfølgelig forferdelig bekymret for barnet mitt!!! Hvor skadelig kan dette ha vært? Er det grunn til å vurdere abort?? Jeg er 33 år og gravid for første gang, så å måtte fjerne dette barnet vil jeg oppleve helt forferdelig!! Men dersom barnet mest sannsynlig blir handicappet eller sykt, må det kanskje vurderes..? Jeg er ikke sikker på når jeg ble gravid, men mest sannsynlig to uker før eller samme dag som eller dagen etter tannlegebesøket. Hva tenker du er mest sannsynlig? Er risikoen stor dersom det var samme dag - eller er den større hvis det var to uker tidligere? Jeg er så fryktelig bekymret!!! Svangerskapet var overhodet ikke planlagt og mest sannsynlig blir jeg mer eller mindre alene-mor, men jeg har lenge så gjerne ønsket et barn! Jeg spurte også tannlegen om dette KUNNE være skadelig ved et evt svangerskap, men det mente hun ikke var noe problem..... Men nå ER jeg altså gravid - og av alle måneder i hele mitt liv, valgte jeg altså denne for å bytte fyllingen. Jeg er så fryktelig lei meg og bekymret for at det skal være noe galt med barnet!!!! Hvor stor risiko har jeg utsatt barnet for? Takknemlig for ditt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316802-sanering-av-amalgam-under-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.