Gå til innhold

Hvorfor keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Gjest picasso

- en eller to uker før termin? Jeg har termin 4.januar, og skal kanskje ha planlagt keisersnitt. Vet det høres dumt ut, men det hadde vært så fint for den lille å bli født over nyttår - ikke vært yngst i klassen,f.eks. Dette er sikkert et luksusproblem, men jeg lurer altså på hva som avgjør NÅR keisersnittet tas.

Glad for svar!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31682-hvorfor-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en fornøyd mor

Har selv 3 keisersnitt, hvor en ble utført med narkose og 2 med epidural. Første akutt, de to siste var planlagt. Fikk beskjed fra legen både i USA og her at de ville ta planlagt keisersnitt 10-14 dager før termin for å være sikker at ikke fødsel startet "av seg selv". I såtilfelle måtte jeg ha full narkose. Etter å ha hatt begge deler ville jeg ikke risiskert full narkose igjen. Under og etter operasjonen med epidural var jeg helt våken, slik at jeg fikk meg meg når barnet ble tatt ut av magen. Syntes det var helt utrolig. Dette var jeg veldig lei meg for etter at mitt første ble barn ble født. Da gikk jeg "glipp" av hennes første skrik og var i tillegg svært omtåket de første dagene. Etter epidural var jeg minst like våken og frisk som de "andre". Min sønn er født sent i desember og han har alltid vært nest yngst i klassen. Men selv nå når han snart fyller 18 har ikke dette plaget ham.

Lykke til uansett når du føder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31682-hvorfor-keisersnitt/#findComment-125051
Del på andre sider

aurorawilhelmine

hei

jeg skulle ha planlagt keisersnitt i april på grunn av seteleie. Dette ble satt til en uke før termin på grun av påsken. Men så viste det seg at de ikke utførte planlagte snitt på fredager som jeg var satt opp så enda en gang ble jeg utsatt til over helgen. Nå viste det seg at min lille kar ville ut den planlagte fredagen alikevel så da måtte de ta ham ut alikevel. Og selv om fødselen var igang så slapp jeg full narkose i og med at det var opprinnelig et planlagt snitt. Så jeg tror de burde la deg få ha et planlagt snitt over nyttåret. skjer det noe før så ringer du jo bare og gir beskjed om at du kommer inn slik at de kan forberede seg mens du reiser ned til klinikken. Det gjorde de med meg.

Lykke til

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31682-hvorfor-keisersnitt/#findComment-125479
Del på andre sider

Gjest picasso

hei

jeg skulle ha planlagt keisersnitt i april på grunn av seteleie. Dette ble satt til en uke før termin på grun av påsken. Men så viste det seg at de ikke utførte planlagte snitt på fredager som jeg var satt opp så enda en gang ble jeg utsatt til over helgen. Nå viste det seg at min lille kar ville ut den planlagte fredagen alikevel så da måtte de ta ham ut alikevel. Og selv om fødselen var igang så slapp jeg full narkose i og med at det var opprinnelig et planlagt snitt. Så jeg tror de burde la deg få ha et planlagt snitt over nyttåret. skjer det noe før så ringer du jo bare og gir beskjed om at du kommer inn slik at de kan forberede seg mens du reiser ned til klinikken. Det gjorde de med meg.

Lykke til

mvh

Hei AW!

Takk for svar. Det gjorde godt.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31682-hvorfor-keisersnitt/#findComment-125610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...