Gjest Hva kan dette være??? Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 .Jeg er en jente på 27 år, som har vert plaget me kraftige underlivs-smerter siden 16 års alder. Tok da kikkehulsundersøkelse. Syns å huske noe om at jeg fikk brosjyre om endeometriose?? men husker ikke helt va di fant den gange. Men har nå vert forholdsvis bra i perioder. Har ikke hatt noe særlig av disse plagene i svangerskapene. Har to barn. 1 spontanabort. Men for 1 år siden ble det verre, har vert plaget me smerter ved samleie,kraftige blødninger og mens smerter. Har prøvd de fleste prevansjonsmiddel, også for å lindre blødninger. Fikk for nesten 1 år siden satt inn hormonspiral, anbefalt av gynekolog, for å miske blødningene. Fikk så kraftige smerter etterpå at jeg ikke klarte reise meg. Minnet om rier. Fikk smerte stillende og ny ultralyd som viste sammentrekninger. Klarte komme meg hjem etter 2 timer, hadde i 2-3 mnd med ubehaglige smerter. Gikk gradvis over, og nå merker jeg ikke spiralen. Men den siste tiden har jeg vert plaget me mye slim fra kjeden, smerter ved samleie, blir ofte uvel, kvalm da.( akkurat som det presser på noe vondt, ikke alltid vondt.) Hadde som regel veldig bløt mage i forbindelse me menstrusjonen før jeg mistet den. Nå har jeg jo ikke mensen lenger, den forsvant etter noen mnd. me spiralen. Men smertene er der fortsatt. Og jeg har fortasatt perioder me bløt mage, og nå hard mage. Enkelte dager får jeg krampe lignendes smerter nede på sidene i magen. Jeg er også blitt mere trøtt den siste tiden. Enkelte dager klarer jeg nesten ikke ta meg sammen. Har ingen grunn til å være trett. Har problemer me å kjøre lengre turer me bil. 1/2 time kan være nok til at jeg blir veldig døsig. Kan nevne at jeg meker oftere og oftere slim som kommer i avføringen også, de henger lange tråder av slim ut ved toalettbesøk. Vet ikke om de har sammenheng eller av noe betydning? Kan også nevne at jeg var til gynekologen min min for ca 1 mnd. siden pga. de kraftige smertene og slimet. Men alt så normalt ut, også sprialen sa hun. Er så tungt å gå slik, er de noe jeg kan gjøre eller er de noen undersøkleser jeg burde tatt? Liker ikke gå til lege uten grunn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316826-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det du beskriver med magekramper, slim i avføring, vekselvis hard og myk mage fører tanken mer hen på irritabel tarm enn på underlivssykdom. Har det vært vurdert? Hvis du har fått utført laparoskopi (kikkhullsoperasjon) var det vel for å se om du hadde endometriose. Du bør høre med den avdeling som opererte deg om hva de fant ved undersøkelsen. Dine symptomer er imidlertid ikke typiske for endometriose, selv om sykdomsbildet kan være meget variert. Hormonspiral hjelper ofte ved endometriose. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316826-magesmerter/#findComment-2600907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.