Gjest metallhøna Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 etter en del plager de siste dagene nedentil,dro jeg til legen og han trodde jeg mest sannsynlig hadde herpes.jeg fikk sjokk.har aldri hatt noen utbrudd før.er 27 år nå.er ekkelt å tenke på.fikk ny kjæreste for tre måneder siden.det er mulig det er han som har smittet meg.men jeg tør ikke spørre om han har herpes..eller si at jeg har det.jeg har ikke hatt sex med han etter at jeg kjente dette ubehaget og tenker venter til det er borte.men en bør kansjke opplyse partner om det?hvordan er det, får dere andre som har herpes utbrudd ofte?finnes det medisin for det?noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Legen tror at du mest sannsynlig har herpes... Har du blemmer som klør og blir til sår? Første utbrudd er som regel det værste. Man får influensalignende symptomer og blir skikkelig kroppsklein. Så er det veldig varierende hvor ofte man får utbrudd etter det første. Noen får aldri utbrudd igjen, mens noen får utbrudd ofte de første årene. Det går da som regel litt over og blir sjeldnere etterhvert. Mange utbrudd utløses av spykisk stress. Det finnes medisiner, salver og tabletter for de som plages svært mye med å ha utbrudd ofte. Herpes er mindre smittefarlig når man ikke har utbrudd, men man har alltid viruset latent i kroppen, så det er mulig å smitte andre eller bli smittet selv om du eller partner ikke har utbrudd. Det er når man har blemmer at legen kan ta prøver og med sikkerhet påvise herpes og hvliken type det da er. Det er svært mange av den voksne befolkningen i Norge som har herpes. Man antar vel rundt 40-50%. Dette er vanskelig å anslå da flere har harpes men får aldri utbrudd. Så det er mulig at partneren di har herpes, men vet det ikke selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/#findComment-2603787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest metallhøna Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Legen tror at du mest sannsynlig har herpes... Har du blemmer som klør og blir til sår? Første utbrudd er som regel det værste. Man får influensalignende symptomer og blir skikkelig kroppsklein. Så er det veldig varierende hvor ofte man får utbrudd etter det første. Noen får aldri utbrudd igjen, mens noen får utbrudd ofte de første årene. Det går da som regel litt over og blir sjeldnere etterhvert. Mange utbrudd utløses av spykisk stress. Det finnes medisiner, salver og tabletter for de som plages svært mye med å ha utbrudd ofte. Herpes er mindre smittefarlig når man ikke har utbrudd, men man har alltid viruset latent i kroppen, så det er mulig å smitte andre eller bli smittet selv om du eller partner ikke har utbrudd. Det er når man har blemmer at legen kan ta prøver og med sikkerhet påvise herpes og hvliken type det da er. Det er svært mange av den voksne befolkningen i Norge som har herpes. Man antar vel rundt 40-50%. Dette er vanskelig å anslå da flere har harpes men får aldri utbrudd. Så det er mulig at partneren di har herpes, men vet det ikke selv... takk for respons og info:) nja.jeg har ikke sett at jeg har blemmer.men jeg er rød og sår nedentil.det svir og klør litt ja.jeg har vært hos gynekolog i dag som sier det mere ser ut som eksem,så jeg vet ikke lengre hva det er.men visst det er herpes så kommer det vel tilbake igjen om ikke så lenge.så jeg får vel bare vente og se om det kommer tilbake eller ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/#findComment-2604671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnakaka Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 takk for respons og info:) nja.jeg har ikke sett at jeg har blemmer.men jeg er rød og sår nedentil.det svir og klør litt ja.jeg har vært hos gynekolog i dag som sier det mere ser ut som eksem,så jeg vet ikke lengre hva det er.men visst det er herpes så kommer det vel tilbake igjen om ikke så lenge.så jeg får vel bare vente og se om det kommer tilbake eller ikke... høres jo ikke ut som herpes, kan det ikke være sopp da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/#findComment-2604672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest metallhøna Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 høres jo ikke ut som herpes, kan det ikke være sopp da? jeg vet ikke.har verken hatt sopp eller herpes før,så jeg vet ikke hvordan noen av delene er.men legen min sa det mest sannsynlig er herpes og gynekologen sier det ikke er det men eksem.så jeg må vel bare vente å se om det kommer tilbake eller ei.det dumme er jo det at dersom det er herpes vil jeg jo ikke smitte kjæresten min.vi har ikke hatt sex etter at jeg fikk dette.og jeg har hørt at dersom det er herpes så kan det smitte selv om en ikke har sår,utbrudd.. men jeg har ikke hatt sex med andre enn kjæresten min på 2 år nå.så dersom det er herpes er det vel en sannsynlighet for at det er han som har smittet meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/#findComment-2604675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 takk for respons og info:) nja.jeg har ikke sett at jeg har blemmer.men jeg er rød og sår nedentil.det svir og klør litt ja.jeg har vært hos gynekolog i dag som sier det mere ser ut som eksem,så jeg vet ikke lengre hva det er.men visst det er herpes så kommer det vel tilbake igjen om ikke så lenge.så jeg får vel bare vente og se om det kommer tilbake eller ikke... Jeg synes ikke det høres ut som herpes nei, heldigvis kan man vel si:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/316894-jeg-har-herpes/#findComment-2604796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.