Gjest kro Skrevet 16. juli 2001 Del Skrevet 16. juli 2001 Du nevner i et tidligere innlegg at en ikke trenger være redd for å være skitten i endetarmen, for den er vanligvis alltid fri for avføring, bortsett fra når må på do. Er det veldig uvanlig å være "full" nesten bestandig? Kan dette ha noe med uregelmessig spising og gjøre, eller hva? Kan noe gjøres? Kjempedumt innlegg som jeg helst ville vært foruten, men det er litt viktig for meg og få vite om noe er galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31699-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 17. juli 2001 Del Skrevet 17. juli 2001 For ordens skyld. Jeg er ikke lege, men forfatter - med seksualitet som spesialområde. Har sjekket hva jeg tidligere har skrevet om analsex. Det du sannsynligvis tenker på er da jeg skrev "nederste delen av rectum er vanligvis tom". Forklaring; endetarmen har en naturlig innsnevring et stykke opp i tarmen. Over denne innsnevringen legger vanligvis avføringen seg og venter på at vi skal gå på do. Litt før vi må, slippes avføringen vanligvis ned i nederste avdeling av tarmen. Avføring holdes vanligvis igjen av en muskel som befinner seg like over denne innsnevringen. Men innsnevringen er ikke tett. Om avføringen er løs, tror jeg den enklere finner veien videre nedover i tarmen. Tror du kan gjøre to ting for å hjelpe på at avføringen glir ned i "kjelleren" i rectum. 1. tren muskulaturen med knipeøvelser, (selv om det heter seg at denne muskulaturen ikke kan styres). 2. Spis mat som gir hardere avføring, eks. ikke Cola, modne pærer, svisker o.l. Legg merke til at jeg har skrevet vanligvis tre ganger. Det betyr at det sikkert ikke er noe galt med tarmsystemet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31699-til-legen/#findComment-125057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.