Gå til innhold

smerter etter abort

Anbefalte innlegg

nilie1365381186

Hei, Jeg tok en provosert abort i 11 (+5 dager) uker , og har i ettertid opplevd problemer i sammenheng med denne. Aborten ble utført kirurgisk og jeg fikk antibiotika som jeg skulle gå på i fire dager etterpå for å unngå infeksjoner. Aborten er utført i Australia. De to første ukene gikk veldig bra, jeg blødde litt med en gang etterpå, men merket ikke noe særlig mer til det. De første dagene merket jeg litt smerte i nedre del av magen på høyre side. Mellom den andre og tredje uken begynte jeg å merke smerter i magen og da igjen spesielt på høyre side og lavt. Begynte plutselig å blø igjen , - ikke mye, men virker underlig siden jeg var kvitt blødnignene allerede fra starten. Dro til abortklinikken hvor jeg tok aborten og de tok en kjapp ultralyd (jeg tuller ikke, på 30 sekunder!) og konstanterte at det ikke var noe igjen etter aborten. Jeg ble sendt ut døren med nye antibiotika (metrogyl og cinex tre ganger om dagen hver) som jeg fikk beskjed om å gå på en uke. Dro til fastlegen min her og fikk tatt en kjapp gynekologisk undersøkelse for å utelukke livmorhalskreft. Hun sa jeg var litt øm på eggstokkene, men ellers bra (?) Testene hun tok var negative, det eneste hun fikk bekreftet var gardnerella på feil sted (?) som hun mente kunne være årsaken til smertene. Hadde gått på antibiotikaen en uke nå på mandag, og begynte å føle meg litt bedre og ble kvitt blødningene. Dessverre, begynte smertene igjen allerede på tirsdag. Dro tilbake til abortklinikken på torsdag og fikk nye antibiotika (samme type) som de bad meg gå på en uke. Sitter her i kveld (lørdag) og føler meg absolutt ikke bedre. Jeg har vondt i ett ganske stort område på høyre side, som starter i magen, og går ganske langt ned, men som faktisk også fortsetter rundt bekkenet og nedover låret. Spesielt har jeg vondt langt nede, og jeg lurer på om det kanskje kan være eggstokkene? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. I og med at jeg har prøvd å søke hjelp her i Australia mange ganger, håper jeg nå på at noen kanske kan gi meg en pekepinn på hva det kan være, som kanskje kan gi meg hjelp om hva jeg kan gjøre eller hvem jeg bør oppsøke. Jeg begynner å bli veldig bekymret og er redd jeg kan ha blitt steril og det som verre er ..Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/316995-smerter-etter-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...