Gå til innhold

Hei!

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg er en gutt/mann på 28 år. Har den siste tiden hatt endel smerter i høyre testikkel og over mot høyre siden av nedre mage. Har vært hos legen min for en kul jeg har på denne testikkelen, men fikk da beskjed at den ikke var farlig. Tok før sommeren masse prøver hos legen. Der fikk jeg som svar at ting var iorden og at jeg var "akkurat" innenfor når det gjaldt krefttest. (Hva betyr det?) Denne kulen har jeg hatt i over 8-10 år, så da kan den vel ikke være farlig? Jeg har også endel smerter i brystet. Og den kulen som ligger midt imellom nederst i brystet har blitt større synes jeg, men dette er vel bare bein? Jeg orker ingenting lenger, og sovner aldri før 3-4 om natten. Kan smerter, utslett og kløe i kroppen komme av for lite søvn? Ugjevn døgnrytme? Til tider har jeg voldsom kløe inne i håndflaten? Hva kan det skyldes? Klarer ikke å komme inn i en fast døgnrytme selv om jeg har en dagtid jobb. Håper du kan svare på disse spm. For vil ikke gå til legen rett etter å ha vært der. mvh Kent

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317077-hei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

tror ikke fastlegen din viil synes det er rart om du bestiller en ny time. men du må ikke presentere "bare" kul i testikkel og kul på brystbenet. Fortell om slitenheten og søvnvanskene dine. og at du er urolig for disse prøvene. Du må kreve at legen din forklarer hva de betyr ( jeg skjønner det ikke ut fra hva du sier her) og hvordan det skal følges opp.

Smerter i høyre del av magen og ned mot testikkel KAN være nyresten/nyregrus. Sjekk av urinprløve ( morgenprøve) er viktig. Det er også ganske vanlig å få gjort en ultralyd av pungen og nyre/lever med den problemstillingen du har. Noen få med generell kløe kan ha "lever-irritasjon". kanskje bør du prøve en av de "gamle" allergi-tablettene; eks Vallergan/Phenamin som både hindrer kløe og gir trøtthet om kvelden. Synes også at du bør tenke over om du kan være deprimert. Noen av plagene dine er forenlig med dette, og det er god hjelp å få.

Du kan støtte deg litt til denne kommunikasjonen når du er legen om hjelp, noen velger å vise svaret de har fått i doktoronline. .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317077-hei/#findComment-2606216
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...