Gå til innhold

Skatteoppgjør, får jeg noe fra ham?

Anbefalte innlegg

Gjest The loser

Blodfersk separasjon, mitt skatteoppgjør går knapt i minus, hans vet jeg ikke, men er det som før får han ca 20.000 igjen. Vi blir jo lignet sammen, så spørsmålet mitt bli da: har jeg rett på noe fra ham? Vi har nå delt økonomien, men dette gjelder jo økonomiske forhold fra før det. KJENNER NOEN DET JURIDISKE I DETTE?

Fortsetter under...

Gjest The loser

Veldig trist nick da - håper det kun er skatten som gjør det.

Du skal ha din del av hans skatteoppgjør fra det året dere var gift og du har krav på innsyn i hans ligning.

Hvordan får jeg innsyn?

Nei, nicket mitt skyldes ikke bare det. Men "tapertrynet" var jo enda verre.....

Gjest Gulla Wiltersen

Hvordan får jeg innsyn?

Nei, nicket mitt skyldes ikke bare det. Men "tapertrynet" var jo enda verre.....

Huffda :-(

Du kan sende brev til ligningskontoret og be dem sende deg papirene.

Eller du kan kontakte ham og si at dere må ta et møte og se over ligningene deres.

Eller gjøre som jeg gjorde og sterkt kan anbefale - gi f i de pengene - det var ikke verdt slosskampen.

Gjest The loser

Veldig trist nick da - håper det kun er skatten som gjør det.

Du skal ha din del av hans skatteoppgjør fra det året dere var gift og du har krav på innsyn i hans ligning.

Og - kan jeg støtte meg til noe juridisk? Dette blir det kanskje trøbbel av.

Gjest Gulla Wiltersen

Og - kan jeg støtte meg til noe juridisk? Dette blir det kanskje trøbbel av.

Er jo bare å ringe skatteetaten det og høre hva de skal ha av dokumentasjon. De trenger antagelig bare separasjonsbevillingen.

Blir ikke noe bråk ut av det - han får ikke beskjed om at du har hentet ut papirene hans.

Men når du står der og skal ha din del av pengene blir det sikkert månelyst da. Og det er da det er lurt å tenke over om det er verdt det. Det er ca 10.000 kroner - det er ikke mange advokattimene før du er i minus.

Annonse

Gjest The loser

Huffda :-(

Du kan sende brev til ligningskontoret og be dem sende deg papirene.

Eller du kan kontakte ham og si at dere må ta et møte og se over ligningene deres.

Eller gjøre som jeg gjorde og sterkt kan anbefale - gi f i de pengene - det var ikke verdt slosskampen.

Jeg vil ikke være svak mer. Jeg trenger de pengene. Må spare til ny bolig, en umulighet i seg selv. For han får selvfølgelig huset vårt også. The winner takes it all. Og han vil allikevel bare bruke pengene til en ny tur til andre siden av kloden, vet at han vil spare alt han kan til det, det har han fortalt. Til den unge jentebruden. Hadde det enda vært til ungene, til ferie for dem eller noe sånt.

Gjest The loser

Er jo bare å ringe skatteetaten det og høre hva de skal ha av dokumentasjon. De trenger antagelig bare separasjonsbevillingen.

Blir ikke noe bråk ut av det - han får ikke beskjed om at du har hentet ut papirene hans.

Men når du står der og skal ha din del av pengene blir det sikkert månelyst da. Og det er da det er lurt å tenke over om det er verdt det. Det er ca 10.000 kroner - det er ikke mange advokattimene før du er i minus.

Hm. Jeg får se det an. Får hente ut papirene først. Tror forresten kanskje jeg har rett på fri rettshjelp, det ser slik ut fra det jeg har lest meg til. DET hadde vært bra. Trenger hjelp til en masse ting :(

Jeg er ingen kriger, men jeg orker ikke bli tråkket på mer. Han har tråkket på meg i drøyt ti år. Det får holde.

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg vil ikke være svak mer. Jeg trenger de pengene. Må spare til ny bolig, en umulighet i seg selv. For han får selvfølgelig huset vårt også. The winner takes it all. Og han vil allikevel bare bruke pengene til en ny tur til andre siden av kloden, vet at han vil spare alt han kan til det, det har han fortalt. Til den unge jentebruden. Hadde det enda vært til ungene, til ferie for dem eller noe sånt.

Har du ikke råd til å avstå fra de pengene og har rett til fri rettshjelp er det jo greit. Da henter du ut dokumentene og sender ham en forespørsel på å få pengene dine. Blir han umulig så får du se om det hjelper om han får brev fra en advokat isteden.

Lykke til!

PS! Har han funnet seg en ungjente fra andre siden av jorda? Yuk - det hørtes ikke ut som noen drømmemann.... Med risiko for å bli korsfestet for fordommer her nå...

Gjest damen123

Hvor lang tid er det forresten vanlig at det tar før en får separasjonsbevillingen? Har ventet i tre uker nå. Synes det er lenge.

Når det gjelde separasjonbevillingen kan du bare fortsette å vente. Kan ta fra 3 -6 mnd enkelte steder.

Skaff deg en advokat så fort som mulig slik at han ikke får sjanse til å lure/ bruke opp masse penger som du skal ha dein del av. Og opp med hodet og humøret. Høres for meg ut som om du har det bedre uten den mammen.

Hvor lang tid er det forresten vanlig at det tar før en får separasjonsbevillingen? Har ventet i tre uker nå. Synes det er lenge.

Hos oss tok det knappe to uker mener jeg å huske, mange her inne var overrasket over at det gikk så fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...