Gå til innhold

Elsker med kalde føtter..

Anbefalte innlegg

Gjest elskerinnen

Har hatt et seksuelt forhold til en mann i noen år. Litt av og på av ulike årsaker. Han liker meg som person (gjensidig), og det funker bra i senga. Det er ikke noe mer følelser inne i bildet, hverken fra meg eller han. Men vi har det fint sammen og sexen er bra. Vi er ikke noe særlig sammen utenom sengeaktivitetene, og er overhodet ikke som kjærester å regne, annet enn at vi er "ekslusive" i senga - dvs har ikke andre så lenge vi ligger med hverandre. De periodene en av oss har hatt kjærester på annet hold, har vi ikke vært sammen som elskere.

For en tid tilbake kom jeg med en ubetenksom spøk på msn om at min kvalme (omgangssyke) "sikkert var graviditet" (ironisk sagt. Jeg skjønte med en gang at han tok det ille opp og dementerte straks at dette var tilfellet, og at det var TØYS og en dårlig spøk. Men nå friker han ut og har fått "kalde føtter".

Og nå har han "slått opp"! Han er livredd for at jeg skal bli gravid og evt. ikke ta vekk barnet.. Jeg er jo OVERHODET ikke interessert i å fange denne mannen (eller noen andre) med graviditet! Faktisk tror jeg at jeg hadde tatt vekk barnet om uhellet skulle være ute - så lite ønsker jeg meg et nytt barn! (har fra før, og ønsker IKKE flere, som alenemor). Tar mine forhåndsregler, og mer enn det kan man ikke gjøre utenom sterilisering/sølibat. Jeg er et ærlig menneske og oppriktig ang. det med flere barn. Han har INGEN grunn for å frykte at jeg skulle lure han (bortsett fra en overdreven skrekk for å bli far, og liten tro på kvinner når det gjelder slikt). Selv ønsker han ALDRI å bli far, men å sterilisere seg er fullstendig uaktuelt, og kondom er heller ikke tingen..

Har snakket med han om dette, men han er _ikke_ til å rikke. Føler seg utrygg pga den kommentaren (visstnok hadde jeg kommet med en lignende kommentar for noen år siden, og det stakk dypt enda.) Velvel. Det er nok ikke så mye å gjøre med saken, og til en viss grad kan jeg jo skjønne at han tok på vei. Han sier at alle menn er livredde for å bli "fanget" (noe jeg kan skjønne, har ingen respekt for kvinner som bevisst gjør det, men skjønner jo at verden er mer grå enn svart/hvitt, at alle som velger å beholde barnet ikke har gjort det for å fange barnefaren!).

Men jeg syns han overdriver når han nå ikke vil mer, og syns det er litt kjedelig å bli dumpet pga en ubetenksom kommentar... Er helt ok følelsesmessig å gå videre, men litt kjipt å ikke bli trodd på det jeg sier. Sånn sett er det jo ingen vits i å fortsette, når tilliten er borte, og jeg vet ikke om jeg gidder å legge så mye jobb i å "få han tilbake" når vi ikke er kjærester og han tydeligvis kjenner meg dårlig. Jeg burde ikke ha kommet med den kommentaren, men har lagt meg paddeflat uten at det hjelper....

Er jeg helt på bærtur? Innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317115-elsker-med-kalde-f%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tipper kommentaren har fått ham til å tenke på at det kanskje er dumt å fortsette et forhold til en han ikke har tro på et varig forhold til. Kommentaren om en graviditet fikk ham kanskje bare til å våkne litt, det trenger ikke være graviditet som sådan det gjelder.

Men dette er bare en veldig løs tanke fra meg. Har ingen anelse om hva du kan gjøre for å få ham tilbake, om noe.

Gjest elskerinnen

Tipper kommentaren har fått ham til å tenke på at det kanskje er dumt å fortsette et forhold til en han ikke har tro på et varig forhold til. Kommentaren om en graviditet fikk ham kanskje bare til å våkne litt, det trenger ikke være graviditet som sådan det gjelder.

Men dette er bare en veldig løs tanke fra meg. Har ingen anelse om hva du kan gjøre for å få ham tilbake, om noe.

Ja, jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med han jeg heller, for når han "betyr så lite", altså, som i kjærestekandidat, så forstår jeg ikke hvorfor jeg blir "opprørt" når han ikke vil mer. Kanskje en såret stolthet? ;)

mil1365380270

Vanskelig å tro en sånn kommentar er så tøff for han. I min verden ville jeg trodd han brukte det som unnskyldning. Skal han ha sex med damer, kan han jo bli lurt.....når han nekter å gjøre noe for å avhjelpe situasjonen selv. Og deg kjenner han fra før av.

Mulig han vil ha deg til å sterilisere deg, hehe! Eller i det minste love dyrt og hellig du tar abort.

Usmaklig fyr, selv om han må ha hatt sine gode sider siden dere har holdt på til nå.

Gjest Gulla Wiltersen

Han er helt på bærtur. Det får da for svingende være grenser på å fjolle seg til over en dårlig spøk.

Du får heller se det slik - du finner nok en som er finere snart. Med sans for humor og som er istand til å forstå at av sex kan det bli barn og at da tar man det som en voksen mann uten å bruke ordet "fanget" en eneste gang.

Skal man være så stressa så bør man nok velge avholdenhet som prevensjonsmetode hvis en spøk om graviditet hvert jubelår ødelegger et ellers godt forhold.

Annonse

Gjest elskerinnen

Vanskelig å tro en sånn kommentar er så tøff for han. I min verden ville jeg trodd han brukte det som unnskyldning. Skal han ha sex med damer, kan han jo bli lurt.....når han nekter å gjøre noe for å avhjelpe situasjonen selv. Og deg kjenner han fra før av.

Mulig han vil ha deg til å sterilisere deg, hehe! Eller i det minste love dyrt og hellig du tar abort.

Usmaklig fyr, selv om han må ha hatt sine gode sider siden dere har holdt på til nå.

Hehe, ja du sier noe! Jeg hadde nok sterilisert meg om det var et like lite inngrep som det det er for menn. (men ikke for noen annens skyld enn min egen!) Han er irriterende sta og dobbeltmoralsk. Vil ikke tukle med "Guds skaperverk" (er totalt ateist, så det har ikke noe med saken å gjøre), men HORMONER /prevensjon er IKKE det samme som å kappe strengen. Men for eksempel så er en nødvendig operasjon (ødelagt arm/ben el. lign) er helt greit.

Vi har hatt det bra i senga, men det er nok ikke uten grunn at vi ikke har blitt kjærester, for å si det sånn. Jeg er ikke så veldig tiltrukket av han som person, men liker han og kan fint være der en helg og ha det helt ok. Kanskje det er like greit sånn sett.. Men nå må jeg ut "på jakt" etter en ny elsker... :( Det er tross alt veldig ok å ha en som du er trygg på og har det bra sammen med.. :)

Gjest elskerinnen

Han er helt på bærtur. Det får da for svingende være grenser på å fjolle seg til over en dårlig spøk.

Du får heller se det slik - du finner nok en som er finere snart. Med sans for humor og som er istand til å forstå at av sex kan det bli barn og at da tar man det som en voksen mann uten å bruke ordet "fanget" en eneste gang.

Skal man være så stressa så bør man nok velge avholdenhet som prevensjonsmetode hvis en spøk om graviditet hvert jubelår ødelegger et ellers godt forhold.

Takk. Det er godt å se det i "klartekst". Jeg er enig med deg. hehe :))

Jeg skjønner ikke hvorfor du legger så mye energi i å få tilbake elskeren din hvis du ikke har følelser for ham engang. Elskere vokser på trær, så skaff deg heller en ny. Eller kanskje du skal prøve en kjæreste? Eksklusive elskerforhold som går over flere år skjønner jeg oppriktig talt ikke vitsen med. Hvorfor ikke heller satse på ekte kjærlighet?

Jeg skjønner ikke hvorfor du legger så mye energi i å få tilbake elskeren din hvis du ikke har følelser for ham engang. Elskere vokser på trær, så skaff deg heller en ny. Eller kanskje du skal prøve en kjæreste? Eksklusive elskerforhold som går over flere år skjønner jeg oppriktig talt ikke vitsen med. Hvorfor ikke heller satse på ekte kjærlighet?

*hehe* Godt svart! Jeg visste ikke at elskere vokser på trær, da, men jeg er ikke oppdatert, av praktiske årsaker.

Jeg er gift med elskeren min ;o)

Gjest elskerinnen

Han drar dette mye lenger enn de fleste ville ha gjort. Mulig han bruker dette som unnskyldning for å avslutte.

Men når det er sagt, så er dette noe man ikke spøker med, det er det verste en mann kan høre i et slikt forhold som dette.

Ja, jeg vet det, og jeg la meg så flat jeg kunne umiddelbart. Det bare datt ut før jeg fikk tenkt meg om. Mulig han bruker det som unnskyldning for å avslutte, det kan godt hende. Men om han er lei, hadde jeg foretrukket å få det rett ut, fremfor skjult bak denne kommentaren. (Og det er litt mer hans stil (det har han gjort tidligere når det har vært pauser etc), selv om han er en følsom fyr og redd for å såre) Men når han bruker denne kommentaren som unnskyldning, så føler jeg at han legger ansvaret/skylda på meg... Ikke det at det betyr så innmari masse hvem som har "skylden" da. Det hadde nok avsluttet seg selv før eller siden. Kanskje jeg har såret stolthet..? ;)

Gjest elskerinnen

Legger jeg mye energi i å "få tilbake" elskeren min? Tror ikke det... Men jeg skjønner ikke reaksjonen hans, syns den er ekstrem. Men klart jeg syns det er greit å ha en fast partner!

Jeg har hatt forhold, men har vært mest singel i mange år. Er nok "kresen" og vil ikke ha noe halvveis. En kjæreste er absolutt å foretrekke, og jeg har overhodet ikke interesse av å ha en elsker fremfor en kjæreste. Men så lenge jeg ikke har det, så er det _absolutt_ å foretrekke å ha en elsker enn one-night stands med ulike menn. Er ikke den typen....

Og _prøver_ du forresten å få deg kjæreste, kan du banne på at et ikke skjer! ;)

Det er ikke bare å "få seg" kjæreste! Det må klaffe også...

Annonse

Gjest elskerinnen

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225128894' post='3996867]

*hehe* Godt svart! Jeg visste ikke at elskere vokser på trær, da, men jeg er ikke oppdatert, av praktiske årsaker.

heldiggris.... ;)

For øvrig syns jeg ikke hverken elskere eller kjærester vokser på trær akkurat...

Gjest Klaudia

Ja, jeg vet det, og jeg la meg så flat jeg kunne umiddelbart. Det bare datt ut før jeg fikk tenkt meg om. Mulig han bruker det som unnskyldning for å avslutte, det kan godt hende. Men om han er lei, hadde jeg foretrukket å få det rett ut, fremfor skjult bak denne kommentaren. (Og det er litt mer hans stil (det har han gjort tidligere når det har vært pauser etc), selv om han er en følsom fyr og redd for å såre) Men når han bruker denne kommentaren som unnskyldning, så føler jeg at han legger ansvaret/skylda på meg... Ikke det at det betyr så innmari masse hvem som har "skylden" da. Det hadde nok avsluttet seg selv før eller siden. Kanskje jeg har såret stolthet..? ;)

Ja dette handler nok "bare om såret stolthet. Ingen liker å føle seg dumpet, uansett årsak, eller om det er en kjæreste eller elsker. Heldigvis er en såret stolthet noe som går fortere over enn ved et bittert kjærestebrudd.

Gjest Kunne vært meg

Det der kunne vært meg, uten den kommentaren din om kvalme og graviditet, men her var det elskeren som fjollet om svangerskap.

Vi hadde sex uten prevensjon, men hadde på kondom litt uti svangerskapet, dagen etter fortalte han at han var sikker på at han hadde gjort meg gravid, for det gikk for han før vi hadde på kondom, men han klarte å skjule det.

Jeg gikk beint på jeg, slett ikke umulig, vi var fulle og hadde sex i timesvis, så hva som helst kunnet skjedd.

Jeg ble helt fra meg, det var midt i eggløsningsperioden min og greier. Så jeg trakk meg unna, og ventet på mensen, som ikke kom, jeg var helt vrak.

Så kom mensen, nesten 3 uker for sent, og jeg var i himmelrik, satte inn spiral og levde lykkelig videre. Men da jeg snakket med mannen om mine tidlige kvaler fortalte han at det var en spøk, han hadde glemt at han sa det til og med.

For han var det en vittig spøk, for meg var det et helvete på jord, jeg hadde tungt for å le av dette og var sur i lang tid..

Men det gikk over altså, og han sverget på å aldri spøke om sånt igjen!

Så bare overse han en periode du, er det pga kommentaren kommer han tilbake igjen når han får savnet deg nok, gjør han det ikke er det nok en annen grunn til at han gjør det slutt nå!

Og du, sånne elskere over flere år kan bli kompliserte greier etterhvert, men det vet du vel!

Hvis han bruker dette fordi han vil avslutte så er det dårlig gjort, han burde ha sagt det som det var, det er mye mer realt.

Når du i tillegg beklager med en gang, så burde han ikke henge seg så mye mer opp i dette. Men som sagt, dette er lite koselig å høre fra ei jente.

Det der kunne vært meg, uten den kommentaren din om kvalme og graviditet, men her var det elskeren som fjollet om svangerskap.

Vi hadde sex uten prevensjon, men hadde på kondom litt uti svangerskapet, dagen etter fortalte han at han var sikker på at han hadde gjort meg gravid, for det gikk for han før vi hadde på kondom, men han klarte å skjule det.

Jeg gikk beint på jeg, slett ikke umulig, vi var fulle og hadde sex i timesvis, så hva som helst kunnet skjedd.

Jeg ble helt fra meg, det var midt i eggløsningsperioden min og greier. Så jeg trakk meg unna, og ventet på mensen, som ikke kom, jeg var helt vrak.

Så kom mensen, nesten 3 uker for sent, og jeg var i himmelrik, satte inn spiral og levde lykkelig videre. Men da jeg snakket med mannen om mine tidlige kvaler fortalte han at det var en spøk, han hadde glemt at han sa det til og med.

For han var det en vittig spøk, for meg var det et helvete på jord, jeg hadde tungt for å le av dette og var sur i lang tid..

Men det gikk over altså, og han sverget på å aldri spøke om sånt igjen!

Så bare overse han en periode du, er det pga kommentaren kommer han tilbake igjen når han får savnet deg nok, gjør han det ikke er det nok en annen grunn til at han gjør det slutt nå!

Og du, sånne elskere over flere år kan bli kompliserte greier etterhvert, men det vet du vel!

Sånt er jævlig dårlig gjort av elskeren din, jeg skjønner ikke hva som er så morsomt med dette. Det er en spøk som må avsluttes med en gang den er sagt, helst bør den ikke sies en gang.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225128894' post='3996867]

Vel, jeg _vet_ vel egentlig ikke så mye om de elskertrærne, men jeg innbiller meg at det finnes mange slike rundt omkring. Ærlig talt, hvis man tilbyr gratis sex på regelmessig basis og ingen forpliktelser utenom. Hvor vanskelig kan det være å få napp på den da?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...