Gjest jente24år Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei, Jeg har noen spørmål i forbindelse med hjertebank. Er det for det første normalt å kunne se hjerteslagene på brystet, selv i hvile? Jeg er veldig engstelig for at det skal kunne være noe galt med hjertet mitt, og har hengt meg ganske mye opp i at jeg kan se hjerteslagene så tydelig. Noen ganger merker jeg dessuten at hjertet banker ekstra hardt, slik at brystet virkelig beveger seg ut og inn og man kan se det svært tydelig. Har ikke hjertebank i form av høy puls når dette skjer, er mest bevegeslen og følelsen av den som uroer meg. Dette skjer mest når jeg står oppreist, kan det ha noen sammenheng med måten jeg står på? Kan de tydelige hjerteslagene være en form for arytmi? Er det noe annet som kan forklare denne typen hjerteslag? Det er heller ikke ekstraslag som utgjør de kraftige slagene, for disse "kjenner jeg igjen" på en annen måte da jeg er litt plaget av dette også. Er tidligere undersøkt med arbeids EKG og ultralydundersøkelse uten noen funn, da jeg hadde en episode med svært hyppige ekstraslag. Skjønner at jeg kjenner svært godt etter pulsen min, men er ikke bare noe jeg innbiller meg at jeg kan se hjerteslagene. Tusen takk for svar! Er en slank jente på 24 år, ingen kjente sykdommer men har nok en del helseangst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317118-hjertebank/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Dette synes jeg du skal ta helt med ro. Det er vanlig å se sine egne hjerteslag i enkelte posisjoner hos slanke mennesker. Husk at hjertet er en kraftig muskel som ved sammentrekning absolutt "dytter" på vevet rundt. Mange kan også se sin egen puls; både i lysker og ved handleddene. Så lenge pulsen din er regelmessig, er det ingen arytmi. Det er det heller ikke selvom noen slag er kraftigere enn andre. Fint om du snakker med fastlegen din om sykdomsangst; legen vil kunne hjelpe deg med dette, og ta hensyn til det når han skal forklare prøvefunn og hvilke prøver som bør eller ikke bør gjøres. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317118-hjertebank/#findComment-2606220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.