Gå til innhold

Erythrocyanose?

Anbefalte innlegg

Gjest arcticqueen

Hei. Jeg er en normalt fungerende, ung og sprek jente i midten av 20-åra som det siste året har blitt rødere og rødere over hele kroppen. Univ. sykehuset i N-N har avvist min henvendelse fra fastlege to ganger grunnet mangelfull beskrivelse - og med konklusjon at det høres ut som erythrocyanose. Jeg får ingen forklaring på hva dette er og evt. behandlingsmetode. Ikke mindre enn 3 leger har sett på meg her jeg bor, og ingen har verken sett noe lignende før eller kan forklare meg noe mer inngående hva dette er. Henvisningerne som er sendt til UNN er sendt til hudavdelingen. Selv begynner jeg å tro at de bør henvise meg til kar-avd ettersom dette ser ut til å være noe relatert til sirkulasjon. Kort summert: Jeg er 26 år, trener mye, 171cm og 63kg. Beina mine er nå parallellt røde opp til midten av lårene, og de siste månedene har samme prikkete rødfarge begynt å komme parallellt på over-og underarmene. Rødfargen på beina blir ofte mer lilla når jeg tar av meg sokker e.l. og føttene blir kalde. Legger jeg meg på rygg med beina høyt forsvinner rødfargen fullstending og beina får normal farge. Det virker nesten som det er for mye blod i omløp eller at klaffesystemet ikke fungerer... ... ... Lurer på om du har noen ideer eller innspill til hva det kan være, eller hvem jeg bør kontakte for å få hjelp... Bør jeg prøve å bli henvist til karavdeligen? Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317124-erythrocyanose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...