Gå til innhold

Sex er umulig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mor til en liten

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225127252' post='3996848]

? Hvor lenge er det siden du fødte?

Det er snart seks måneder siden. Er det normalt? Kan det gå over av seg selv? Fødslen gikk greit, men jeg synes det var fryktelig vondt, fødte uten smertestillende. Jeg synes det er litt flaut, men jeg opplever det som traumatsik i ettertid. selv om jeg der og da tok det så fint, gjorde alt så riktig, pustet bra, presset og slappet av når jeg skulle osv. hadde full kontroll og valgte å klare meg uten smertestillende, noe jeg i utgangspunktet er førnøyd med nå også. Har vært redd for samleie etter fødslen, redd for at det skal gjøre vondt, for at jeg skal være annerledes eller utvidet. Og så er det jo ikke lett å bruke lang tid på kosing og sånt, må jo skynde seg mens babyen sover, og jeg klarer nok ikke slappe av når ejg vet vi kan bli avbrutt når som helst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317128-sex-er-umulig/#findComment-2604834
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det er snart seks måneder siden. Er det normalt? Kan det gå over av seg selv? Fødslen gikk greit, men jeg synes det var fryktelig vondt, fødte uten smertestillende. Jeg synes det er litt flaut, men jeg opplever det som traumatsik i ettertid. selv om jeg der og da tok det så fint, gjorde alt så riktig, pustet bra, presset og slappet av når jeg skulle osv. hadde full kontroll og valgte å klare meg uten smertestillende, noe jeg i utgangspunktet er førnøyd med nå også. Har vært redd for samleie etter fødslen, redd for at det skal gjøre vondt, for at jeg skal være annerledes eller utvidet. Og så er det jo ikke lett å bruke lang tid på kosing og sånt, må jo skynde seg mens babyen sover, og jeg klarer nok ikke slappe av når ejg vet vi kan bli avbrutt når som helst.

Vet det står i læreboka at det ikke skal gå så lang tid - men med meg tok det ca 8 måneder før alt var som før igjen.

Jeg fikk ikke menstruasjonen tilbake før jeg nesten hadde sluttet å amme. Det tok ca 10 mnd første gang og 9 mnd andre gang. Mulig det har sammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317128-sex-er-umulig/#findComment-2605167
Del på andre sider

Annonse

ta det med ro du er nok bare trang. ta det med ro og slapp av i musklene. Husk forspill så du er god og våt, så går det nok over etter ett par tre ganger. men husk og ikke drøye for lenge før derfe prøver for da blir det verre og verre psykisk og du får en stor sperre som skal mye til og knekke. Ja jeg snakker av erfaring for sammboeren min hadde det problemet etter første fødsel. men husk det som regel ikke så deilig for jenta vis derre prøver for fort heller drøy det i ett par måner du så blir det nok bra skal du se

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317128-sex-er-umulig/#findComment-2611928
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...