Gjest Phoebe Skrevet 17. juli 2001 Del Skrevet 17. juli 2001 Hei! Jeg har store fordøyelsesproblemer. Jeg er 18 uker på vei og har hatt problemet i lengre tid allerede. Det stopper helt opp og det føles ikke engang som om jeg må på toalettet, men magen verker og buler ut og jeg føler meg uvel. Dette har resultert i at jeg har hatt et hyppig forbruk av klyster, hvilket jeg antar ikke er ønskelig. Selvsagt har jeg også prøvd Cultura, Laktulose, fiberrik kost osv., men dessverre uten særlig hell. Har du et godt råd til meg? Er det farlig å bruke klyster ofte i en periode? Alternativt stopper alt opp, og jeg føler ikke det kan være heldig for den lille heller..., det blir veldig trangt om plassen. Jeg er veldig glad for svar! Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31713-ford%C3%B8yelsesproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 18. juli 2001 Del Skrevet 18. juli 2001 Det er ikke lurt å bruke mye klyster, hverken for gravide eller ikke-gravide. En ting man er litt redd for, er at man har en viss mulighet for å sette i gang fødselen før tiden. Jeg skjønner likevel ditt problem. Det beste er at du bedrer fordøyelsen din ved å ha et sundt kosthold, med mye fiber, mye frukt, yoghurt, lite søtmelk og droppe store, kraftige middagsmåltider. Et godt råd kan være tørkede frukter, gjerne aprikoser. Du må også huske på å drikke minst 3 liter væske om dagen, gjerne kokt vann. Det er viktig å være i aktivitet, gå turer. Hvis ikke noe annet hjelper, får du en gang i mellom ta klyster, men skulle du få mye kynnere etterhvert i denne forbindelse, evt. vonde kynnere, må du slutte med dette umiddelbart. Ta det opp med din lege/jordmor hvis du ikke finner ut av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31713-ford%C3%B8yelsesproblemer/#findComment-125255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.