Relic Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Delingen av boet... Å, jeg husker det med gru ja... Har du hjelp fra en advokat i dette? Det bør du _absolutt_ ha. Tidlig nok bistand nå så risikerer dere ikke å havne oppi en masse konflikter siden. Takseringen av hus har ikke falt all verden enda og er huset fint så har ikke prisene stupt enda heller, så det kan godt være du får en ok pris for din del av det. Er ikke sikkert hun har noen på gress heller. Jeg kjøpte huset da jeg skilte meg og levde på havregrøt _mye_ - helt uten noen ridder i skinnende rustning på den tiden. hm advokat ja, hm kan man stole på slike da? De koster flesk også for de er glade i penger, men det finnes kanskje noe pro bono opplegg? Hun sier selv at det ikke er noen ridder i rustning bak i kulissene, så det kan godt være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2608099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kjære deg. Det du opplever er dessverre ganske vanlig. Menn og kvinner fungerer ganske forskjellig når det gjelder følelsesliv og hvilke krav og forventninger man har til et samliv. Menn har lett for å tenke at ting er ok sålenge hverdagen fungerer bra. De er fornøyde hvis de synes det praktiske fungerer tilfredstillende, hvis man ikke krangler, har sex av og til, og ellers har en grei tone seg imellom. Når de ikke helt konkret får høre noe annet, så går de ut ifra at kona føler det samme, og de ser derfor ingen grunn til å endre på noe. Kvinner derimot, stiller ofte litt mere krav til at følelsene og kjemien med partneren også skal stemme. Vi er programmert til å lete etter "forbedringspotensiale" i ting som ikke fungerer optimalt. Og når vi føler at parforholdet stagnerer, (noe en mann ofte tolker som at det fungerer) får vi ønsker og behov for å sette inn tiltak som kan forbedre / vedlikeholde forholdet. Dette formidles ofte til mannen iform av hint, (som han ofte ikke skjønner,) eller helt konkrete forslag til hva hun savner eller ønsker fra ham. Som regel vil mannen reagere positivt og være enig med henne i hva som bør gjøres.( For når hun først nevner det, så lyder det jo fornuftig, selvom han ikke selv hadde tenkt så mye på dette fra før.) Dermed skaper han en viss forventnig hos kvinnen om at" ting skal bli bedre fremover." Men siden mannen faktisk ikke følte dette "forbedrings-behovet" så sterkt, (han var jo egentlig ganske fornøyd,) så klarer han ikke å følge opp dette i særlig grad. Resultatet er at kvinnen blir skuffet, og ikke føler seg tatt på alvor. Hun tolker det som at mannen ikke gidder å gjøre en innsats for å vedlikeholde parforholdet. Etter noen slike runder, har kvinnen opplevd disse nedelagene og skuffelsene såpass mange ganger at hun har resignert og gitt opp. Hun føler at hun har gitt mannen og forholdet flere sjanser. Og underveis har hun bearbeidet følelsene sine såpass, at når hun endelig bryter ut, er hun allerede mentalt ferdig med forholdet. For mange menn er dette en "bombe" Han har ikke forstått alvoret før det er for sent. Om dette gjelder akkurat dere, vet jeg jo ikke. Men dette er ihvertfall et scenario som går igjen ved svært mange brudd. Ønsker deg uansett lykke til i den vanskelige tiden. Oj. Godt skrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2608131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hm advokat ja, hm kan man stole på slike da? De koster flesk også for de er glade i penger, men det finnes kanskje noe pro bono opplegg? Hun sier selv at det ikke er noen ridder i rustning bak i kulissene, så det kan godt være. ''Hun sier selv at det ikke er noen ridder i rustning bak i kulissene, så det kan godt være.'' Hah! Det sa eksen min også. 3 uker etter at jeg hadde flyttet ut var forholdet et faktum. Han hadde vært dødsens forelsket i lange tider og jeg visste det en god stund før jeg flyttet ut da (tok 5 mnd fra bruddet til jeg fikk flyttet). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2608143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 hm advokat ja, hm kan man stole på slike da? De koster flesk også for de er glade i penger, men det finnes kanskje noe pro bono opplegg? Hun sier selv at det ikke er noen ridder i rustning bak i kulissene, så det kan godt være. Jeg skal være ærlig med mitt inntrykk: Nei - jeg synes ikke det ser ut som man kan stole på mange advokater. Det virker som om det finnes noen som helst lager konflikter over småting for å få millimeternøyaktighet i et dele - uten å tenke på at for den det gjelder så vil det slaget som skal kjempes koste en formue - og kanskje mer enn det man sloss om. Dermed gjelder det å finne en advokat som oppriktig har dine interesser totalt sett som mål - og som også greier å se hva som blir de beste løsningene for barna deres. Men selv gikk jeg gjennom en veldig tøff prossess uten advokat - hadde enkelt og greit ikke penger til en - det er derfor jeg anbefaler andre å bruke en - det er ikke lett å stå alene i alle lovene og reglene. Spør rundt omkring og be om referanser til en som er dyktig i nærheten av der du bor. Så tar du en telefon og sjekker om du synes selv at denne virker ok, det koster jo ikke noe. Jeg vet ikke hva advokater koster rundt forbi - men han jeg med årene har tatt i bruk koster ca 1800 per time pluss mva. Men jeg er stadig imponert over hva som leveres innenfor en time derfra. Det aller første du bør gjøre er jo å sette deg inn i hva som skjer fremover. Les på skilsmisse.net - der står det veldig mye informasjon som er kjekk å ha. Deretter må du jo snakke med kona og se hva hun ser for seg at skal skje og hvordan ting skal løses. Med litt flaks vil hun også ha et ryddig brudd og har forhåpentligvis ikke noe ønske om å ha skyhøye konflikter. Kanskje klarer dere å lage et opplegg sammen som begge kan bli fornøyde med? Hvis begge tygger unna kamelene sine og begge tenker beinhardt på ungene og skyver det som er av bitterhet langtbortvekk ned i magen så er det et godt utgangspunkt. Kan være greit å huske at de aller fleste greier å lande en skilsmisseprossess ganske bra. Og du - jeg får inntrykk av ut fra tonen din i de senere innleggene dine at du ønsker å være ryddig og ønsker å unngå å eskalere konflikter. Jeg skjønner godt at det koster deg mye - du fortjener litt skryt for det. :-) Hvis hun også er flink til dette så kan dere se dere i speilet på kvelden og tenke at kamel smaker py - men det er det verdt for å kunne se ungene inn i øynene og si at dere tar foreldrerollen alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2608155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
feanor Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Takk for det Gulla! Joda, det går sikkert bra til slutt. Om det nå går slik det ser ut til at hun har bestemt seg for at det skal, så er det problematikken rundt huset. En ting er at det er utrolig kjipt å måtte gå fra det også for vi har fått det så fint her. Men det er nå sånn at jeg er studenten (for nå var det min tur til å studere mens hun passer på barna mer..) og hun har en god jobb. Dvs hun sier hun vil og har råd til å fortsette å bo i huset. Jeg må da ut (som en brukt tom melkekartong) og finne meg en leilighet jeg kan leie. Vi må da evt taksere huset og jeg blir kjøpt ut. Men for min del er det en veldig ugunstig tid å gjøre det nå oppi all finanskrisa osv. Det blir ikke like lett for meg å komme inn på boligmarkedet igjen. Skjønt at prisene er lave når jeg da evt skal kjøpe kommer jo til min fordel. Det vil jo være ganske dyrt for henne å bo her på en inntekt, så har en smule mistanke til at hun har en fyr på gress som hun ser for seg kan flytte inn en passelig tid etter at jeg har flyttet. Isåfall skjønner jeg godt at hun ikke er interessert i noen terapi.. Hei! Du må egentlig bare drite i hva som skjer der etter at du evt flytter ut. Er det vanskelig for deg økonomisk så bør du oppgi studier for en periode og få deg en jobb. Har du hatt og har liten inntekt så har du krav på fri rettshjelp (Tror det er en nedre grense på 200.000 el noe sånt), men det er bare å henvende seg til et advokat kontor så vet de slikt der. Kan anbefale deg å evt søke startlån hos kommunen, det er til for at folk skal kunne komme seg inn igjen i boligmarkedet etter f.eks samlivsbrudd. Du kan også faktisk søke ektefellebidrag i visse tilfeller, det gjelder ikke bare kvinner det. Jeg hadde gitt F i å svelge alt for mange kameler. De du må svelge har med barna å gjøre, og svelg villig vekk der, men du skal ikke svelge unna så det går på selvrespekten løs! Gjør det beste og smarteste for deg og ungene, dama trenger du ikke tenke på i det hele tatt. Altså: 1. Barna 2. Økonomiske forhold; skifte av bo, jobb, bolig etc 3. Deg selv NB! Meklingsattesten dere får etter mekling om barna på familievernkontoret er ikke juridisk bindende. Dvs det er bare et stykke papir som ikke binder noen av dere til noen ting juridisk sett. Hvis moren setter seg på bakbena i forhold til barnefordeling MÅ du inn med advokat og kreve hovedomsorg. Det som taler til din fordel der, av det jeg har lest, er at du har tatt mye av ansvaret i forhold til at moren har jobbet mye med karriere etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2608480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milliona Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hei! Du må egentlig bare drite i hva som skjer der etter at du evt flytter ut. Er det vanskelig for deg økonomisk så bør du oppgi studier for en periode og få deg en jobb. Har du hatt og har liten inntekt så har du krav på fri rettshjelp (Tror det er en nedre grense på 200.000 el noe sånt), men det er bare å henvende seg til et advokat kontor så vet de slikt der. Kan anbefale deg å evt søke startlån hos kommunen, det er til for at folk skal kunne komme seg inn igjen i boligmarkedet etter f.eks samlivsbrudd. Du kan også faktisk søke ektefellebidrag i visse tilfeller, det gjelder ikke bare kvinner det. Jeg hadde gitt F i å svelge alt for mange kameler. De du må svelge har med barna å gjøre, og svelg villig vekk der, men du skal ikke svelge unna så det går på selvrespekten løs! Gjør det beste og smarteste for deg og ungene, dama trenger du ikke tenke på i det hele tatt. Altså: 1. Barna 2. Økonomiske forhold; skifte av bo, jobb, bolig etc 3. Deg selv NB! Meklingsattesten dere får etter mekling om barna på familievernkontoret er ikke juridisk bindende. Dvs det er bare et stykke papir som ikke binder noen av dere til noen ting juridisk sett. Hvis moren setter seg på bakbena i forhold til barnefordeling MÅ du inn med advokat og kreve hovedomsorg. Det som taler til din fordel der, av det jeg har lest, er at du har tatt mye av ansvaret i forhold til at moren har jobbet mye med karriere etc. Jeg ville vel heller sagt at første prioritet er å snakke med dama. Kanskje hun ikke tenker å lage konflikt om barna, men ser for seg enten delt omsorg eller at barna bor mer hos ham? Kanskje hun ønsker å spille med åpne kort om økonomien og dele alt riktig 50/50? Det MÅ jo ikke bli konflikt, og hvorfor skal man da trekke inn advokater?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317155-i-sjokk-hun-vil-skilles/page/2/#findComment-2609864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.