Gjest Uuups?? Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene. Jeg har kjæreste som jeg har vært seksuell aktiv med i ca 4 år. Vi har beskyttet oss både ved hjelp av kondomer og p-piller. Jeg har i lengre tid brukt en p-pille som heter Yasmin. Etter å ha hørt om jenter som ble syke som følger av P-pillen, (de nevnte merket jeg har brukt), tok jeg en pause fra P-pillen. Jeg oppsøkte også legen min. Han forklarte at det som kunne vere skadelig er at jeg røyker samtidig som jeg går på P-pillen. Jeg har alltid hatt noe uregelmessig menstruasjonssyklus. For ca 4 dager siden gjorde jeg noe som jeg er redd kan ha forstyrret syklusen min: Jeg begynte på et brett med P-piller. Dagen etter opplevde jeg mens-lignende smerter. Jeg så at jeg hadde fått en brun-lignende utflod, og antok at mensen var kommet. For omtrent første gang ville det vere på samme dato som forrige menstruasjon. Det skjedde ikke noe mer. Det har kommet litt utflod, men ikke blødninger, som jeg er vant med. (Jeg har vanligvis kraftige mens-smerter, og ganske sterk blødning). I tillegg merket jeg en mild kvalme, samt at brystene mine virket ømme. Jeg husker at jeg noen ganger opplevde svak kvalme da jeg gikk fast på P-pillen. Brystene mine blir av og til litt ømme under menstruasjon. Jeg har enda ikke tatt en graviditetstest, men vil gjøre det så fort jeg får tilgang til en. (bor litt langt unna apotek). J Jeg fortalte kjæresten min at jeg var småkvalm, og han spøkte automatisk med om jeg var gravid. Dette er en typisk reaksjon så snart jeg nevner kvalme eller at jeg er uvel i magen. Jeg kaver meg litt opp når han svarer slik. Jeg hadde sist samleie for ca 5-6 dager siden, og vi var ubeskyttet, men han fikk utløsning etter at han hadde trukket seg ut. Jeg har aldri vært gravid før. Jeg lurer også på om det er et annet prevensjonsmiddel du kan anbefale meg? Jeg er ikke særlig glad i å ta tabletter. Etter en stund oppdager jeg plutselig at; "Ojda... glemte visst pillen i går".. Kanskje p-plaster er en bedre løsning? Samtidig så får jeg nærmest panikk dersom jeg ikke får mensen sånn ca når jeg tror den kommer. Derfor har jeg tatt graviditetstester tdligere (alle negative). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317320-kan-jeg-vere-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Skaff deg en prevensjon du klarer å ta til rett tid i alle fall - om du surrer og styrer på p-pillen så er det ikke særlig sunt for kroppen din heller, i tillegg til at du aldri vet om du er sikker eller ikke. Det er liten vits å ta noen test før det har gått to uker etter evt. befruktning. Og du kan ha blitt gravid selv om han ikke fikk utløsning inne i deg, det er sædceller i smørevæsken som kommer ut av penis lenge før han kommer også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317320-kan-jeg-vere-gravid/#findComment-2607098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tviler veldig på at du er gravid, veldig sjelden å bli gravid uten utløsning... Ganske sikker på at utfloden er pga pillene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317320-kan-jeg-vere-gravid/#findComment-2607739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.