Gå til innhold

skilt,,men delt foreldreansvar

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er skilt,og har hovedomsorgen for våre jenter på 9 og 11 år.Faren dems bor et stykke unna oss. Mitt problem er at faren dems nekter min nye mann å delta på møter som har med barna våre å gjøre. jeg har gitt tillatelse til hans.nye kone for jeg synes vi alle fire må samarbeide om ungene. vi har delt foreldreansvar og da sa damen på fam.kont.at da er det bare slik,men jeg vet han nekter dette bare for å hevne seg etter alt somhar skjedd på rettsmøter osv. han er sint for jeg har unga og ikke han,og da skal han gjøre det mest vansklig for meg. Den yngste har nå fått diagnosen psykiskutviklingshemmed, og min mann vil gjerne hjelpe til med henne,men da må han også få informasjon om henne på møter osv. den eldste går til psykolog etter skilsmissen og har problemer med mye vondt i magen og kvalme. jeg syns det er viktig at vi alle fire møter på møter og får samme informasjon. Faren til barna har hatt de bare en helg i mnd.dette året,(sa han måtte ha TID til sin EGEN familie også. vi tilbød han å ha ungene flere helger og ferier men han sa at han måtte ha litt fri han og... han skal ha de annenhver helg igjen fra 2009. Han møter skjelden på møter.eldstejenta vil ikke til han når hun skal fordi den nye kona er så sint.mye krangling der. hun går til samtale nå på fam.kont.faren skulle også komme på time der i forige uke,men han ringte og sa han ikke kom. han vil ikke samarbeide med oss, han favoriserer den eldste.den yngste hun med sykisk utviklingshemming er usynlig når hun er hos sin far.får ikke hjelp til noen ting. Hva skal jeg gjøre ?jeg ønsker min nye mann kan delta på møter.han ser jo jentene hver dag .og det er han de skal vokse opp sammen med her. er det ikke noe jeg kan gjøre for å forandre dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317333-skiltmen-delt-foreldreansvar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gulla Wiltersen

Få en advokat til å sende ham et brev og forklare at dette kan medføre at det blir aktuelt å ta en runde i retten på å ta fra ham foreldreansvaret og derigjennom enhver mulighet til å noensinne påvirke noe som helst.

Han misbruker jo ansvaret sitt. Det heter jo foreldreansvar - ikke kranglerettighet.

Gjest skrangle

Måten jeg ville håndtert det på var å ta min nye mann med på møtene, så kan han jo protestere så mye han vil din eksmann.

Det eneste din eksmann kan gjøre er å nekte å delta på møtene og det spiller kanskje ikke så stor rolle når han er så lite deltager i barnas liv fra før?

Måten jeg ville håndtert det på var å ta min nye mann med på møtene, så kan han jo protestere så mye han vil din eksmann.

Det eneste din eksmann kan gjøre er å nekte å delta på møtene og det spiller kanskje ikke så stor rolle når han er så lite deltager i barnas liv fra før?

nei jeg har tenkt på det ja,bare gi F og ta han med.dette irritrerer meg veldig.

Annonse

Få en advokat til å sende ham et brev og forklare at dette kan medføre at det blir aktuelt å ta en runde i retten på å ta fra ham foreldreansvaret og derigjennom enhver mulighet til å noensinne påvirke noe som helst.

Han misbruker jo ansvaret sitt. Det heter jo foreldreansvar - ikke kranglerettighet.

ja,men vil helst ikke i en nye runde med advokater nå.har avsluttet dette.har ingen heller.....

Gjest Gulla Wiltersen

ja,men vil helst ikke i en nye runde med advokater nå.har avsluttet dette.har ingen heller.....

Da må du enten snakke ham til fornuft eller innse at det foreldreansvaret gir ham muligheten til å kødde det til for datteren din slik - for å bruke et mindre pent uttrykk.

Såvidt jeg har skjønt så kan han nemlig nekte mannen din å møte angående ditt barn ved delt foreldreansvar.

Gjest skrangle

nei jeg har tenkt på det ja,bare gi F og ta han med.dette irritrerer meg veldig.

Ring han på forhånd og fortell når møter skal være og informer om at din partner kommer til å delta. Han har med delt foreldreansvar krav på å vite om møter o.l.

Selv har jeg valgt å holde ny partner utenfor møter som har omhandlet min sønn i forbindelse med skole uten at han føler at han blir sidesatt av den grunn. Men nå er jeg og min eks veldig involvert i min sønn begge 2 og har både delt foreldrerett og delt samvær. Vi er imidlertid med alle 4 når det er arrangementer, fotballkamper og slikt.

Jeg forstår at det er irriterende, det beste var jo om dere kunne hatt en hyggelig tone og være involvert i barnas liv på en positiv måte alle 4.

Da må du enten snakke ham til fornuft eller innse at det foreldreansvaret gir ham muligheten til å kødde det til for datteren din slik - for å bruke et mindre pent uttrykk.

Såvidt jeg har skjønt så kan han nemlig nekte mannen din å møte angående ditt barn ved delt foreldreansvar.

det nytter ikke å snakke med han.

han vil ikke samarbeide.og ikke med meg.

det ble bestemt på rettsmøtet at min nye mann og hans nye kone skulle ha kontakt ang beskjeder og lign.men hun er helt

gal.hun hisser seg opp snakker bare dritt til min mann,legger på midt i samtalen.hun er ikke helt god.

det er fristende å bare ta med mannen min,så får xen bare bli sint.det d....jeg i.er så lei dette her.

Gjest Gulla Wiltersen

det nytter ikke å snakke med han.

han vil ikke samarbeide.og ikke med meg.

det ble bestemt på rettsmøtet at min nye mann og hans nye kone skulle ha kontakt ang beskjeder og lign.men hun er helt

gal.hun hisser seg opp snakker bare dritt til min mann,legger på midt i samtalen.hun er ikke helt god.

det er fristende å bare ta med mannen min,så får xen bare bli sint.det d....jeg i.er så lei dette her.

Hvis de dere ksla ha møter med ikke motsetter seg dette så ville jeg definitivt bare gjort det ja.

Hvis de dere ksla ha møter med ikke motsetter seg dette så ville jeg definitivt bare gjort det ja.

ja ppt syns han bare skal være med de....

han ser faktisk jentene 24 t i døgnet.mens barnefaren bare ser de

en helg en gang i mnd.hver annen helg fra jan.2009.

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

ja ppt syns han bare skal være med de....

han ser faktisk jentene 24 t i døgnet.mens barnefaren bare ser de

en helg en gang i mnd.hver annen helg fra jan.2009.

Da tar du ham med - jeg trodde du ikk fikk lov av de forskjellige instansene jeg.

Toril Hepsø, familieterapeut

I forhold til deltakelse på møter vedrørende barna etter brudd er det nok vanlig praksis både at det bare er foreldrene som deltar og at steforeldre også deltar.

Det er lett å forstå deg og din nye manns behov for å delta sammen på møter både fordi han er sammen med dem som mye, men også ut fra spesielle behov det viser seg at din yngste datter har.

Når det er betydelig konflikt mellom foreldre etter brudd og uenighet om samvær og praktiske ordninger slik at det faktisk er rettsmøter om dette, da er det alltid vanskelig å gi råd ut fra bare en av partenes beskrivelse, derfor blir mine tanker her, helt farget av din beskrivelse selvfølgelig.

Hvis din datter på 11 år vegrer seg for å besøke ham er det viktig å ta alvorlig. Godt å høre at hun går i samtaler på familiekontoret og fint at de forsøker å samarbeide også med hennes far.

Når konflikten er så skjerpet mellom dere har jeg problemer med å råde deg til å ta med din nye partner på møter som angår barna.

Jeg er redd for at det vil by på flere vanskeligheter for barna deres. Hvis det er så umodent som du beskriver, at han nekter din partner å stille opp på møter, så tror jeg det vil provosere ham veldig at dere velger å overhøre hans ønske.

Hvis familiekontoret nå samarbeider med dere for at barna skal få det bedre i denne vanskelige situasjonen, synes jeg du skal være tålmodig, så du ikke gir ham en grunn til å anklage deg og få fokus over på at du er umulig og ikke respekterer ham. Samtidig kan du be om en time for deg og din partner hvor du fortsetter å fortelle hvordan du tror barna har det og hva du tror kan bli bedre for dem.

Gjest en far, ikke to

Hvorfor skal du ha med din nye mann på møter? Han er ikke faren deres.

De få møtene som er, bør du greie å gå på alene. Hvis det er noen spesielle ting som din nye mann lurer på, så kan dere to forberede dere til møte slik at du tar med evt spørsmål som han måtte ha. Barna dine har bare en far, det kan du ikke forandre på. Hvis barnefaren ikke stiller opp så bør du gjøre det beste ut av situasjonen med støtte av din nye mann, men nye partnere trenger ikke å innvolvere seg mer enn nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...