Gå til innhold

Ektepar trenger hjelp kommunikasjon/sex

Anbefalte innlegg

Gjest Mannen og konemor

Vi er et ektepar i 40-årene som sliter litt med dette. Hverdagen er veldig bra, men når det kommer til sex, klarer vi ikke å forstå hverandre.

For at dere skal kunne svare nøytralt, oppgir vi ikke hvem av oss som skriver, men problemet er følgende:

Han føler seg lite begjært og at sexlivet ikke blir prioritert.

Hun har ikke samme behov, og mener hennes behov er nok for henne.

Han mister lysten og føler seg avvist når hun legger seg først og sier f.eks. Nå gleder jeg meg til å sove!

Han oppfatter det som en avvisning hun gjør til tross for at hun tidligere på kvelden har lagt opp til sex.

Han har et ønske om å bli erotisk lagt merke til og begjært slik hun blir, og han sier ifra om dette.

Hun opplever at dette er kritikk og lukker diskusjonen.

Han beskytter seg selv mot skuffelser ved å tolke signaler og unngå initiativ.

Hvordan skal vi få løst opp i dette på en god måte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317351-ektepar-trenger-hjelp-kommunikasjonsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snakk samme språk

Det er ikke så enkelt når dere snakker forskjellige språk, eller ikke i det hele tatt. Jeg og samboeren har også hatt det samme problemet, men det var kanskje ikke like alvorlig for han som for meg.

Hos oss var det han som syntes jeg ville for mye.

For meg kan det virke som at han er skuffet på henne for et eller annet, mens hun ikke forstår hvorfor han er skuffet?

Siden vi hadde motsatt problem, kan jeg lettest forstå han. Du blir veldig vaktsom dersom du har blitt skuffet eller avvist. Og hvis den andre parten ikke vil kommunisere eller avviser det som problem blir det enda sterkere.

Men har "han" virkelig grunn til å være så skuffet ? Er det noe som er vanskelig som gjør sex vanskeligere å snakke om enn nødvendig spør jeg meg?

Gjest anonym 62

Menn er enkle pleier mannen min å si :-)

Og jeg oppfatter problemet deres som manglende tydelighet. Kommunikasjon er ikke bare å snakke sammen men også å være tydelige.

Hvis jeg ikke er tydelig både i kroppsspråk og ord kan mannen min også oppleve meg som avvisende. Jeg tror det er derfor mange av oss kvinner blir anklaget for å ikke ta initiativ.

Manglende tydelighet kan også få mannen til å føle seg lite begjært i tillegg til avvisningen.

Kritikk er ikke godt, men det er heller ikke okey å ta all tilbakemelding for kritikk.

• 2 uker senere...
Gjest FUA FØRST

Det er ikke så enkelt når dere snakker forskjellige språk, eller ikke i det hele tatt. Jeg og samboeren har også hatt det samme problemet, men det var kanskje ikke like alvorlig for han som for meg.

Hos oss var det han som syntes jeg ville for mye.

For meg kan det virke som at han er skuffet på henne for et eller annet, mens hun ikke forstår hvorfor han er skuffet?

Siden vi hadde motsatt problem, kan jeg lettest forstå han. Du blir veldig vaktsom dersom du har blitt skuffet eller avvist. Og hvis den andre parten ikke vil kommunisere eller avviser det som problem blir det enda sterkere.

Men har "han" virkelig grunn til å være så skuffet ? Er det noe som er vanskelig som gjør sex vanskeligere å snakke om enn nødvendig spør jeg meg?

hei - se mitt spørsmål om utroskap og etterpåklokskap, dette er identisk problemstilling som jeg har/har hatt i mange år. Savner leken og begjæret, prøver å gå stille i dørene og ikke presse, men med jevne mellomrom ender det med krangel når jeg ikke får tilbakemelding. For min del endte dette med utroskap, !!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...