Gå til innhold

Hjelp - hva skjer med kroppen min??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 41 år ung, og har de siste par årene fått litt kortere menssyklus, på ca 25-26 dager. Mensen har vært kraftig, og vart 7-8 dager. Denne gangen fikk jeg mensen på dag 25, den startet som den skulle, men sluttet brått etter bare 3 dager! Jeg har gått på Voltaren betennelsesdempende tabletter de siste par ukene, kan det har innvirkning på mensen? Trodde det bare gjalds eggløsningen, slik som Ibux?

Min mor kom i overgangsalderen da hun var på min alder, men jeg har ikke hatt noen symptomer på det, og testet normalt for et par år siden da jeg prøvde å bli gravid igjen. Hadde i den forbindelse også en laparaskopi hvor de ikke fant noe galt, bortsett fra enkelte muskelknuter.

Jeg lurer fælt på hva som skjer med meg nå, er det noen som har opplevd noe lignende eller har noen forklaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317387-hjelp-hva-skjer-med-kroppen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke bare en blødningspause på en dag eller to da før mensen fortsetter igjen? Det har jeg innimellom.

Hei Lillemus.

Joda, har det innimellom jeg også, men da er det snakk om en dag. Jeg fikk mensen på lørdag morgen, tirsdag var det såvidt litt rester, og i dag er det fredag, og den har ikke kommet igjen foreløpig...skjønner ikke dette...

Gjest Også tidlig overgangsalder

Tja, endring i menssyklus og -mengde er hormonelt styrt, så du kan så smått være på vei inn i overgangsalderen. Det er jeg, og jeg er enda et par år yngre enn deg. Snakket med legen min om dette i vår, og det var det han sa.

Ikke noe å bekymre seg om, men det er noe uvanlig, derfor bør man ta det opp med legen om det vedvarer. Og får man større plager, så er det hjelp å få.

Damene i min familie har en tendens til å komme tidlig i overgangsalderen, så jeg var i grunnen litt forberedt. I tillegg til mensendringene har jeg også vært litt "plaget" med veldig varme føtter når jeg har lagt meg.

Som sagt, ikke farlig, men det bør nevnes hos legen for eventuell sjekk av andre ting i og med ung alder.

Gjest Ulvinnen

Tja, endring i menssyklus og -mengde er hormonelt styrt, så du kan så smått være på vei inn i overgangsalderen. Det er jeg, og jeg er enda et par år yngre enn deg. Snakket med legen min om dette i vår, og det var det han sa.

Ikke noe å bekymre seg om, men det er noe uvanlig, derfor bør man ta det opp med legen om det vedvarer. Og får man større plager, så er det hjelp å få.

Damene i min familie har en tendens til å komme tidlig i overgangsalderen, så jeg var i grunnen litt forberedt. I tillegg til mensendringene har jeg også vært litt "plaget" med veldig varme føtter når jeg har lagt meg.

Som sagt, ikke farlig, men det bør nevnes hos legen for eventuell sjekk av andre ting i og med ung alder.

Hva er "ung alder" når det gjelder å komme i overgangsalderen? Eller for å spørre på en annen måte: Når er det vanlig?

Annonse

Gjest mandolina

Hva er "ung alder" når det gjelder å komme i overgangsalderen? Eller for å spørre på en annen måte: Når er det vanlig?

41 år og enda et par år yngre er tidlig overgangsalder.

Jeg er 56 år og har ennå ikke kommet i overgangsalder og har regelmessig menstruasjon. Men det er sent.

Vanlig overgangsalder kommer når en er omkring 52 år.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...