Gå til innhold

Hjelp til enkle tapasretter for barn 2-6 år

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Hei

Skal ha tapas julebord for 17 unger fra 2-6 år. Hjelp meg med enkle oppskrifter som kan lages i forveien og bare tas opp av fryseren.

Skal lage små kjøttboller

Kylling biter med tikka masala

Lefse med ost/skinke og salat/røklaks

Et lite ostebord med litt kjeks til

Frukt og grønt i morsomme biter/figurer

Scones med gulrot og ost som er formet som juletrær

Trenger flere ideer!

Fortsetter under...

Hehe, hæ??? Skal du servere dette til barn mellom 2-6 år? Lykke til....

Skjønner ikke hva som var så festlig med det, jeg? Mine unger hadde digga å få servert det hun ramsa opp ihvertfall. Også er det kult at folk gidder å ta seg bryet med å servere noe annet enn trøtte pølser,

synes

Annonse

Åh, nå ble jeg jaggu inspirert her :)

Høres superspennende ut!!

Jeg pleier å lage "tapas-kveldsmat" til ungene, men det spørs om dette kvalifiserer til "tapas" ;-) Ungene elsker det iallefall :)

Jeg skjærer småskiver av grove rundstykker og setter fram smør. På et stort fat legger jeg svarte oliven, eplebåter krydret med masse kanel, steinfrie druer, paprika, tomatskiver, agurkbiter, ostebiter, skinkebiter etc..etc...

fei1365380229

Oi, det var imponerende meny for en gjeng 2-6-åringer! :D

Jeg hadde nok gjort det laaangt enklere.

Men godt blir det sikkert! :D

Jeg skal ikke lage det alene - er ikke så flink! Jeg underviser på videregående, og mine elever skal lage det til en barnehageavdeling som takk for at de går Lucia for oss :-)

fei1365380229

Åh, nå ble jeg jaggu inspirert her :)

Høres superspennende ut!!

Jeg pleier å lage "tapas-kveldsmat" til ungene, men det spørs om dette kvalifiserer til "tapas" ;-) Ungene elsker det iallefall :)

Jeg skjærer småskiver av grove rundstykker og setter fram smør. På et stort fat legger jeg svarte oliven, eplebåter krydret med masse kanel, steinfrie druer, paprika, tomatskiver, agurkbiter, ostebiter, skinkebiter etc..etc...

Jeg skal ikke lage det alene - er ikke så flink! Jeg underviser på videregående, og mine elever skal lage det til en barnehageavdeling som takk for at de går Lucia for oss :-)

Flott tiltak :)

Man kan sikkert forebygge mye kresenhet hos barn med slike retter :)

Toåringen min elsker svarte oliven, marinert fetaost og serranoskinke...Og mye annet på lista di :)

Omelett? Ostepinner med chorizo rundt?

Begge mine storkoser seg om du får plukk og pell mat, det er stor stas å kunne velge ut det de liker å ha lyst på!

Annonse

fei1365380229

Toåringen min elsker svarte oliven, marinert fetaost og serranoskinke...Og mye annet på lista di :)

Omelett? Ostepinner med chorizo rundt?

Begge mine storkoser seg om du får plukk og pell mat, det er stor stas å kunne velge ut det de liker å ha lyst på!

Takk for gode råd :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...