Gå til innhold

forstuing/brist i overarm?

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å falle i en slak nedoverbakke på vei til bussen for 2 dage siden. Jeg snublet og mistet balansen pga en liten sten på gangveien som jeg ikke var oppmerksom på. Jeg falt så lang jeg var, men følte at det hadde gått rimelig greit da jeg reiste meg igjen, Jeg hadde hansker på, som beskyttet hendene idet jeg tok meg for, men utover kvelden kjente jeg det mer i overarmen. Jeg smurte på litt ibux gel før jeg la meg, og sov relativt greit. Noen bevegelser gjør imidlertid "sinnsykt" vondt, som f.eks. hvis jeg prøver å bevege armen (høyre) rett framover fra skulderleddet og rett ut fra skulderleddet. Jeg klarer ikke å løfte armen særlig høyt opp uten store smerter. til gjengjeld går det helt fint å løfte/bære en pose på strak arm. Det er tilnærmet smertefritt. Jeg synes imidlertid at smertene i dag/kveld (vel 2 døgn etter) har tiltatt og jeg kjenner en mer eller mindre konstant verk/smerte inni overarmen ca. 10-15 cm ned fra skulderen. Er dette en forstuing eller muligens et brist? Det føles som omsmertene er i eller nær skjelettet, og armen min havnet utstrakt og "under" med ved fallet. Tror ikke det er musklene som gir denne smerten, men kan det være sener som er forstreke el.l.? Hørte ingen spesiell lyd under fallet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317440-forstuingbrist-i-overarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...