Gjest piotrek Skrevet 17. juli 2001 Del Skrevet 17. juli 2001 Hei Mette Moen! Jeg har noen spörsmål på vegne av kjäresten min,som visstnok ikke ser så alvorligt på dette.Men jeg er litt urolig.Hun var hos gynekologen nylig fordi hun hadde vondt i nedre del av mage, og sviing i underlivet. Hun får ikke svar för om en uke,men legen hadde sagt at det var en betennelse i underlivet et sted?Hva er-innebärer det?Og hva forårsaket det?Hun fikk en antibiotika-kur(doryx) som vil gjöre henne frisk.Er det sikkert?Hun blir uvel og kvalm av mrdisinen,men spiser yoghurt til.Hun sier at legen sa at hun skulle unngå samleie til hun var ferdig med kur og frisk.Jeg skjönner ikke hvorfor vi må vente med dette!Hvilken skade gjör det om jeg bruker kondom.Hvis jeg har smittet henne så vil jo ikke det skje igjen.Jeg skal undersöke megselv også selv om jeg er uten noen plager.Hun sier hun var frisk för jeg kom inn i bildet. Jeg fant ut at hun hadde tatt en abort for 6 uker siden-uten å nevne noe for meg!!Kan dette väre grunn til betennelsen?Er det normalt etter en abort?el. kan hun ha fått noe alvorlige men? Jeg ser ingen logisk grunn til at jeg ikke kan ha sex med jenta mi nå, om jeg bruker beskyttelse til jeg selv har sjekket meg. Trenger svar raskt...hun må bli frisk.Takk!Mvh.Piotrek Palekovii 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31748-betennelse-og-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Det kan være egglederbetnnelse og da er antibiotika effektivt, men ca 15% kan bli sterile etter en slik betennelse (egglederne tetter seg igjen) En betennelse bør få ro til å hele opp, derfor samleieforbud. Du bør ha undersøkt deg før dere gjenopptar samlivet, bruk ventetiden til en sjekk. En abort kan øke risiko for slik infeksjon, men den kommer da vanligvis etter kort tid (før neste menstruasjon) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31748-betennelse-og-sex/#findComment-125821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.