Gjest Titti !!!!!!!!!! Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei. Jeg er ei jente på 25 år som forsøker å bli gravid!! Har siden jeg sluttet på p pillen yasmine for 1 1/2 år siden hadde veldig sjelden menstruasjoner,4 ganger i året.Dro til lege og ble henvist til gynekolog. Hun kunne ikke finne noen fysiske feil på meg, men mente at syklusen min var gått i dvale.Hun ga meg pergotime.Siden man ikke kunne forutse min neste menstruasjon, kunne jeg starte på pergotime samme dag. 2 tab daglig i 5 dager. Så kom denne perioden/uken som regnes som eggløsningsperioden, jeg kjente noen skjedde i magen, fikk noen murringer. Men så på den siste dagen i eggløsningsperioden fikk jeg en svak blødning, friskt blod, og mensmurringer i magen. Dagen derpå, idag, er blødningen større, slimete og med menssmerter. Er dette menstruasjon?? Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det er det heller , for da jeg var hos gyn for 19 dager siden målte hun hinnen rundt livmoren, og den var helt flat/tynn.Altså ingen tegn på at noe var på gang. Det er meningen at jeg om 3 dager skal ta blodprøve for å se om jeg har hatt eggløsning eller ikke.. Hva tror du??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317511-pergotime-og-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Det er vanskelig å si om blødningen er din egen menstruasjon som var på vei, om det er eggløsningsblødning, eller en reaksjon på hormonbehandlingen med pergotime. Det er veldig viktig at du får tatt blodprøven for å se om det har vært eggløsning. Din lege har sikkert tatt blodprøver før du startet med pergotime? Hvis østrogennivået er lavt, vil det være vanskeligere å få til eggløsning, da må det ofte hormonsprøyter til. Men uansett, vil det som regel gå greit å få til eggløsning på den ene eller den andre metoden. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317511-pergotime-og-bl%C3%B8dning/#findComment-2611108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.