Gå til innhold

Pergotime og blødning

Anbefalte innlegg

Gjest Titti !!!!!!!!!!

Hei. Jeg er ei jente på 25 år som forsøker å bli gravid!! Har siden jeg sluttet på p pillen yasmine for 1 1/2 år siden hadde veldig sjelden menstruasjoner,4 ganger i året.Dro til lege og ble henvist til gynekolog. Hun kunne ikke finne noen fysiske feil på meg, men mente at syklusen min var gått i dvale.Hun ga meg pergotime.Siden man ikke kunne forutse min neste menstruasjon, kunne jeg starte på pergotime samme dag. 2 tab daglig i 5 dager. Så kom denne perioden/uken som regnes som eggløsningsperioden, jeg kjente noen skjedde i magen, fikk noen murringer. Men så på den siste dagen i eggløsningsperioden fikk jeg en svak blødning, friskt blod, og mensmurringer i magen. Dagen derpå, idag, er blødningen større, slimete og med menssmerter. Er dette menstruasjon?? Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det er det heller , for da jeg var hos gyn for 19 dager siden målte hun hinnen rundt livmoren, og den var helt flat/tynn.Altså ingen tegn på at noe var på gang. Det er meningen at jeg om 3 dager skal ta blodprøve for å se om jeg har hatt eggløsning eller ikke.. Hva tror du???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317511-pergotime-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å si om blødningen er din egen menstruasjon som var på vei, om det er eggløsningsblødning, eller en reaksjon på hormonbehandlingen med pergotime. Det er veldig viktig at du får tatt blodprøven for å se om det har vært eggløsning. Din lege har sikkert tatt blodprøver før du startet med pergotime? Hvis østrogennivået er lavt, vil det være vanskeligere å få til eggløsning, da må det ofte hormonsprøyter til. Men uansett, vil det som regel gå greit å få til eggløsning på den ene eller den andre metoden. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...