Gå til innhold

Statestikk over risikoen for abort

Anbefalte innlegg

Gjest 6uker

Hei!

Jeg er 6 uker på vei og er derfor veldig redd for abort. Lurer på om det finnes noen statestikk som sier noe når det er størst risiko for abort...? Jeg vet at risikoen avtar fra uke 12, men jeg skulle gjerne visst hvilke av ukene det er størts risiko - om det er uke 6, uke 8, uke 10 eller f.eks uke 12??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31762-statestikk-over-risikoen-for-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg har ingen slik kurve tilgjengelig, men jeg synes du skal prøve å unngå å oppsøke mer informasjon på dette området. Kunnskap skader generelt ikke, men når det gjelder svangerskap, abortfare, engstelse osv. har det ingen hensikt å vite noe mer enn de fleste vet. Det er en abortrisiko knyttet til første trimester, som avtar etter uke 12. Så lenge du lever nogen lunde normalt, ikke drikker eller røyker, tar medikamenter som ikke er anbefalt e.l., kan du strengt tatt ikke gjøre noe fra eller til for å påvirke utfallet. Du må nesten tenke slik at det er aller mest sansynlig at dette går bra. Gratulerer med svangerskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...