Gå til innhold

kortfilm-dokumentar

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er filmstudent på en skole i oslo som heter NISS og filmgruppen min skal utføre et eksperiment der regisøren på gruppen vår skal være en testperson som "miste" synet i 7 dager. Det vil si syv dager uten å kunne se i det heletatt.

Vi har planer om at testpersonen skal bruke gasbind forran øynene slik at lys slipper til.

Hva vil skje om hun går syv dager uten at noe som helst lys slipper til? Hvis vi for eksempel bruker et sort tørkle av noe slag? kan dette være veldig skadelig for øynene? Hvor lang tid vil det ta før hun eventuelt vender seg til vanlig lys igjen når testen er over? Vil hun kunne å varige men? er det da kanskje bedre å bruke gasbind slik at hun får tilført lys til øynene enda hun ikke får se på 7 dager? Da blir det kanskje ikke noen skade på øynene hennes tenker jeg, men det vet jeg jo ikke så derfor spør jeg om råd. Dette er en veldig seriøs dokumentarfilm som skal dokumentere hvordan det er for en vanlig person å plutselig miste en viktig sans og for å se hvordan hun reagerer over tid på å mangle denne sansen.Hvordan takler hun hverdagen osv.. flott om jeg kunne fått svar på dette. Hvis eksperimentet viser seg å kunne være skadelig for testpersonens syn kommer vi ikke til å gjennomføre dette eksperimentet. På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317677-kortfilm-dokumentar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...