Gå til innhold

Siste oppgulp om utroskap.

Anbefalte innlegg

En forelskelse er noe annet enn kjærlighet. En forelskelse er at man henter frem alt det vakreste man vet om av egenskaper inni seg selv og projiserer det over på et annet menneske.

Dermed kan han - med litt interesse for å fange opp dine tilbakemeldinger og ved å være klar over dette - fremstå som din drømmemann. Med andre ord - han jukset.

Cluet er at denne fantastiske muligheten til å projisere dette vakre over på noen er noe som kom fra _deg_ og ikke fra ham. Dermed kan du oppleve noe like vakkert igjen - og nå har du lært noe om hvordan du vil ha det så neste gang er du ikke like tilbøyelig til å gå på akkord med et eneste prinsipp eller vurdere noe til å være noe det ikke er. Dermed er sjansen din øket for at du finner gull og ikke kråkesølv neste gang.

(Jeg har gått fra dyremetaforer til mineraler for tiden... :-))

Jeg var trettifem da jeg møtte drømmeprinsen - det var hjemme med én gang og jeg som var tusen ganger mer skeptisk enn du er nå var ikke et sekund i tvil. Har ikke tvilt siden heller.

Mineralmetaforer nå ja :-))

Bare så synd jeg fikk denne hjem-følelsen med han, ulik noe jeg har opplevd med noen andre før. For hva skal DA føles annerledes neste gang?

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• mrxx

4

• Babette

4

• bustebeisa

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen

Mineralmetaforer nå ja :-))

Bare så synd jeg fikk denne hjem-følelsen med han, ulik noe jeg har opplevd med noen andre før. For hva skal DA føles annerledes neste gang?

Neste gang presenteres du for familien hans feks. Du kommer til å ha så mange varselklokker som bare det så du går neppe fem på en gang til. Og du gidder neppe vurdere en som skal ut og prøve-handle litt før han vurderer om kjerringa kan oppgraderes til en nyere modell - eller om han skal beholde henne.

Neste gang finner du en som virker. Tro meg - det går an selvom man har hatt uflaks før :-) *nikker veldig kraftig*

Neste gang presenteres du for familien hans feks. Du kommer til å ha så mange varselklokker som bare det så du går neppe fem på en gang til. Og du gidder neppe vurdere en som skal ut og prøve-handle litt før han vurderer om kjerringa kan oppgraderes til en nyere modell - eller om han skal beholde henne.

Neste gang finner du en som virker. Tro meg - det går an selvom man har hatt uflaks før :-) *nikker veldig kraftig*

Nå skal jeg kverrulere litt igjen, for å prøve å komme med nok et poeng :-)

Dersom han her hadde vært singel, så hadde han sikkert fremdeles fremstått som drømmemannen, men likevel hatt de dårlige egenskapene han tydeligvis har. Jeg hadde fått møte familien på et tidlig tidspunkt, og alt var storartet, ingen ting å sette fingeren på.

Det hadde gått 12 år... og så ble jeg oppringt av en yngre dame..........

Gjest Gulla Wiltersen

Nå skal jeg kverrulere litt igjen, for å prøve å komme med nok et poeng :-)

Dersom han her hadde vært singel, så hadde han sikkert fremdeles fremstått som drømmemannen, men likevel hatt de dårlige egenskapene han tydeligvis har. Jeg hadde fått møte familien på et tidlig tidspunkt, og alt var storartet, ingen ting å sette fingeren på.

Det hadde gått 12 år... og så ble jeg oppringt av en yngre dame..........

Det stemmer. Det hadde du.

Nei - du hadde ikke det.

Det var en grunn til at du spurte ham om han virkelig var singel. Det var en grunn til at du fant ut av dette nå. Du ante ugler i mosen underveis også. Du bare hørte ikke på tutingen fra dem.

Og kjerringa hans hjemme har ikke levd i noen lykkeboble i tolv år. Det har nok ikke vært bare greit for henne. Og du kan tro hva du vil - og kanskje ha rett også - men antagelig var ikke du den første i køen heller.

Dessuten - om du treffer drømmeprinsen så har du ingen garanti for at det varer livet ut. Det gjelder å sette pris på hver dag med lykke og være glad for den. Tar det slutt så tar det slutt men det betyr ikke at alle dagene som var vakre plutselig trenger å være stygge.

Jeg håper drømmeprinsen og jeg deler resten av livet med hverandre og fortsetter å ha det så godt sammen - men jeg tar det slett ikke som noen selvfølge. Derimot kjenner jeg etter hver dag hvor godt det er akkurat i dag og er glad for det. Så får fremtiden komme når den kommer.

Gjest Josssefine

Du får tro hva du vil, så tror jeg hva jeg vil.

Jeg tror han er en egoist.

Ja, en egoist er han. Det har du rett i.

Ellers må du slutte å glorifisere forholdet du og han hadde.

Hvis du greier å se det på den måten at du ikke var så viktig for han som du trodde, blir det lettere og komme over.

Slik det er nå greier du ikke å komme over det, fordi du så gjerne vil tro at han _egentlig_ hadde følelser for deg og ikke for kjæresten.

Jeg tror bare at siden de traff hverandre så unge, ble han nysgjerrig på andre. Han bandt seg for tidlig.

Nå har han tilfredsstilt nysgjerrigheten og funnet ut hva han hadde.

Han var helt sikkert betatt av deg eller betatt av det forbudte, men de dypere følelsene tror jeg lå hos kjæresten. Mye her som tyder på det.

Det var jo det jeg gjorde etter siste mann...så møtte jeg han, og da tenkte jeg "Heldigvis at jeg dro fra han siste, nå har jeg endelig funnet meg en skikkelig mann!"

Så mye for dét.

Ja men man må kysse en del frosker først, det er bare sånn det er.

Annonse

Gjest Josssefine

Han er bare glad i seg selv, han der.

Om han var glad i samboeren hadde han ikke vært sammen med meg og strøket meg over håret og smilt til meg og gått lange turer i skogen hånd i hånd, samtidig som han planla ferie med henne. Innsett eller ikke innsett. Jeg kunne fremdeles møtt han i smug, hvis jeg ville. Han er en dott som ble ferska og fikk panikk, det er det som er saken her.

Jeg tror du lurer deg selv nå.

Han ville ha spenning. Det var det nok ikke så mye av det hjemme lenger etter så mange år, men følelsene trenger ikke være borte av den grunn.

Han ville ha begge deler. Til slutt ble han tvunget til å velge og måtte velge bort spenningen.

De fleste vet at en forelskelse går over og at hverdagen kommer. Den ville ha kommet til dere også og hva da?

Gjest strømeninger

Jeg tror du lurer deg selv nå.

Han ville ha spenning. Det var det nok ikke så mye av det hjemme lenger etter så mange år, men følelsene trenger ikke være borte av den grunn.

Han ville ha begge deler. Til slutt ble han tvunget til å velge og måtte velge bort spenningen.

De fleste vet at en forelskelse går over og at hverdagen kommer. Den ville ha kommet til dere også og hva da?

Jeg synes du mener å vite vel mye om beveggrunnene til denne fyren. Du vet da ikke noe som helst om denne fyren hadde oppriktige følelser for denne kvinnen, eller om han har dype følelser for kona selv om han valgte å bli. Jeg tror mange menn vil gjerne leve flere liv, ha i pose og sekk, og roter det til for seg selv og de rundt seg. Det ene øyeblikket føler de noe for den nye, så for den gamle. De holder gjerne alle muligheter åpne. Og generelt så overlapper menn forhold mer enn kvinner. Og mange msk er feige og egoistiske og tenker aller mest på seg selv. Jeg kjenner ikke denne fyren, men det er faktisk en grunn til at vi lett lar oss lure. Og den grunnen er ikke at vi bare er så lettlurte. Oppriktigheten som en opplevde var gjerne oppriktig der og da. Mange menn og kvinner er skrudd sammen på det viset tror jeg. Ikke verdt stort og flyktig, uten anstendighet, men oppriktig nok fra mannens eller kvinnens side der og da.

Gjest Josssefine

Jeg synes du mener å vite vel mye om beveggrunnene til denne fyren. Du vet da ikke noe som helst om denne fyren hadde oppriktige følelser for denne kvinnen, eller om han har dype følelser for kona selv om han valgte å bli. Jeg tror mange menn vil gjerne leve flere liv, ha i pose og sekk, og roter det til for seg selv og de rundt seg. Det ene øyeblikket føler de noe for den nye, så for den gamle. De holder gjerne alle muligheter åpne. Og generelt så overlapper menn forhold mer enn kvinner. Og mange msk er feige og egoistiske og tenker aller mest på seg selv. Jeg kjenner ikke denne fyren, men det er faktisk en grunn til at vi lett lar oss lure. Og den grunnen er ikke at vi bare er så lettlurte. Oppriktigheten som en opplevde var gjerne oppriktig der og da. Mange menn og kvinner er skrudd sammen på det viset tror jeg. Ikke verdt stort og flyktig, uten anstendighet, men oppriktig nok fra mannens eller kvinnens side der og da.

Jeg prøver bare å hjelpe henne ut av dette. Slik det er nå så virker det som hun fremdeles har drømmer om hvordan det kunne ha vært og venter på at fyren skal vise anger.

Det er borkastet energi. Det er bedre å gå videre.

Jeg prøver bare å hjelpe henne ut av dette. Slik det er nå så virker det som hun fremdeles har drømmer om hvordan det kunne ha vært og venter på at fyren skal vise anger.

Det er borkastet energi. Det er bedre å gå videre.

Jeg drømmer IKKE lenger, jeg bare vet at jeg kunne hvis jeg ville ;-) Og jeg vil ikke ha en mann som han. Jeg har innsett hvordan han er nå, han er rett og slett ikke bare en stakkar tulling i prematur midtlivskrise. Han er en egoistisk, selvopptatt, bekreftelsessyk, uselvstendig liten dott uten selvkontroll og med følelsesliv på førskolenivå. Sitér meg gjerne på dette hvis jeg noen gang begynner å tvile igjen.

OM jeg hadde vært i stand til å gå for han, så hadde jeg uansett fått en ekkel magefølelse etter noen uker eller måneder. Det er ikke noe jeg sier for å trøste meg selv, det er noe jeg innså først da det gikk opp for meg at jeg faktisk kunne få han tilbake.

Jeg håper dama er av den mer naive, ukompliserte og romantiske sorten som trøster seg med at det "tross alt er henne han elsker", så er det ihvertfall en idiot mindre som går løs. For jeg tror han har lært - for en stund. Men jeg tviler på at han har lært den riktige leksa og at han noen gang blir selvgående og kan holde seg unna andre damer av de riktige grunnene.

Du satte ord på det.

Ja, en egoist er han. Det har du rett i.

Ellers må du slutte å glorifisere forholdet du og han hadde.

Hvis du greier å se det på den måten at du ikke var så viktig for han som du trodde, blir det lettere og komme over.

Slik det er nå greier du ikke å komme over det, fordi du så gjerne vil tro at han _egentlig_ hadde følelser for deg og ikke for kjæresten.

Jeg tror bare at siden de traff hverandre så unge, ble han nysgjerrig på andre. Han bandt seg for tidlig.

Nå har han tilfredsstilt nysgjerrigheten og funnet ut hva han hadde.

Han var helt sikkert betatt av deg eller betatt av det forbudte, men de dypere følelsene tror jeg lå hos kjæresten. Mye her som tyder på det.

:-)

Synes "strømeninger" skrev mye fornuftig over, det stemmer i hvertfall godt med summen av det jeg har opplevd her.

Jeg har hatt menn som har vært betatt av meg, og menn som har vært på trynet forelska. Og han var definitivt av siste sort. I tillegg virker han ikke som en som bare ville ha spenning, jeg fikk følelsen av at han var trygghetssøkende og ville ha omsorg først og fremst.

Det vi opplevde var bedre enn noe annet jeg har opplevd, men det får null verdi fordi han er den han er, som gjør som han gjør. Ikke fordi jeg skal prøve å lure meg selv til å tro at jeg betyr så mye mindre for han enn samboeren gjør.

Det stemmer. Det hadde du.

Nei - du hadde ikke det.

Det var en grunn til at du spurte ham om han virkelig var singel. Det var en grunn til at du fant ut av dette nå. Du ante ugler i mosen underveis også. Du bare hørte ikke på tutingen fra dem.

Og kjerringa hans hjemme har ikke levd i noen lykkeboble i tolv år. Det har nok ikke vært bare greit for henne. Og du kan tro hva du vil - og kanskje ha rett også - men antagelig var ikke du den første i køen heller.

Dessuten - om du treffer drømmeprinsen så har du ingen garanti for at det varer livet ut. Det gjelder å sette pris på hver dag med lykke og være glad for den. Tar det slutt så tar det slutt men det betyr ikke at alle dagene som var vakre plutselig trenger å være stygge.

Jeg håper drømmeprinsen og jeg deler resten av livet med hverandre og fortsetter å ha det så godt sammen - men jeg tar det slett ikke som noen selvfølge. Derimot kjenner jeg etter hver dag hvor godt det er akkurat i dag og er glad for det. Så får fremtiden komme når den kommer.

Og forhåpentligvis er de dagene og årene man er sammen ikke bygd på en løgn :-)

Gleder meg til jeg møter drømmemannen ;-)

Annonse

Gjest Josssefine

Jeg drømmer IKKE lenger, jeg bare vet at jeg kunne hvis jeg ville ;-) Og jeg vil ikke ha en mann som han. Jeg har innsett hvordan han er nå, han er rett og slett ikke bare en stakkar tulling i prematur midtlivskrise. Han er en egoistisk, selvopptatt, bekreftelsessyk, uselvstendig liten dott uten selvkontroll og med følelsesliv på førskolenivå. Sitér meg gjerne på dette hvis jeg noen gang begynner å tvile igjen.

OM jeg hadde vært i stand til å gå for han, så hadde jeg uansett fått en ekkel magefølelse etter noen uker eller måneder. Det er ikke noe jeg sier for å trøste meg selv, det er noe jeg innså først da det gikk opp for meg at jeg faktisk kunne få han tilbake.

Jeg håper dama er av den mer naive, ukompliserte og romantiske sorten som trøster seg med at det "tross alt er henne han elsker", så er det ihvertfall en idiot mindre som går løs. For jeg tror han har lært - for en stund. Men jeg tviler på at han har lært den riktige leksa og at han noen gang blir selvgående og kan holde seg unna andre damer av de riktige grunnene.

Hold fast på disse tankene og gå videre i livet ditt

Jeg håper kjæresten kaster han ut også. Han fortjener ingen av dere.

Når det gjelder det du skriver om at kjæresten hans romantiserer, så kan det hende du har rett i det.

Men ut i fra innleggenne dine å lese gjør du det i høyeste grad du også. Derfor hold heller på tanken om at dette er en mann som ikke fortjener din oppmerksomhet.

Gjest Gulla Wiltersen

Og forhåpentligvis er de dagene og årene man er sammen ikke bygd på en løgn :-)

Gleder meg til jeg møter drømmemannen ;-)

Jeg siterer deg jeg:

''OM jeg hadde vært i stand til å gå for han, så hadde jeg uansett fått en ekkel magefølelse etter noen uker eller måneder. Det er ikke noe jeg sier for å trøste meg selv, det er noe jeg innså først da det gikk opp for meg at jeg faktisk kunne få han tilbake.

''

Les det selv - du ville begynt å lure etterhvert. Neste gang vil du ikke komme så langt ut i forholdet før luringen er der og hjelper deg å rydde opp.

Også vil du vel antagelig sjekke opp hjemmeadressen til neste fyr ganske greit før du involverer deg så sterkt :-)))

Det går bra til slutt - jeg var i mye verre storm enn deg, men jeg har det veldig godt nå.

Det tror jeg er en stor klisje, selv om det sikkert er en trøst for mange damer å tenke at det er sånn menn tenker når de har rotet seg inn i noe med noen andre.

Hadde han vært så glad i henne hadde han ikke gjort det i første omgang. Han hadde heller ikke gitt uttrykk for å ville bli seriøs med meg. OG han hadde ikke nølt og vært så mye frem og tilbake når han ble ferska.

Huffameg, jeg får nesten litt vondt av deg. Han elsker tydeligvis kjæresten sin. Det fins menn som er utro selv om de elsker noen. Ofte er dette menn med dårlig selvfølelse (men god selvtillit!) som søker bekreftelse-og ofte spenning.

Glem nå denne mannen, og finn deg en som elsker deg.

Gjest Josssefine

Huffameg, jeg får nesten litt vondt av deg. Han elsker tydeligvis kjæresten sin. Det fins menn som er utro selv om de elsker noen. Ofte er dette menn med dårlig selvfølelse (men god selvtillit!) som søker bekreftelse-og ofte spenning.

Jeg tror det handler mye om å pleie sitt eget ego, få bekreftelse osv.

Elsker ?

Å elske er da for pokker ikke bare følelser, men like fullt handling. Den mannen elsker bare seg selv.

Hold fast på disse tankene og gå videre i livet ditt

Jeg håper kjæresten kaster han ut også. Han fortjener ingen av dere.

Når det gjelder det du skriver om at kjæresten hans romantiserer, så kan det hende du har rett i det.

Men ut i fra innleggenne dine å lese gjør du det i høyeste grad du også. Derfor hold heller på tanken om at dette er en mann som ikke fortjener din oppmerksomhet.

Ja, jeg _gjorde_ det. Men nå har jeg "sett lyset" ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...