Gå til innhold

Siste oppgulp om utroskap.

Anbefalte innlegg

Kjenner godt igjen den typen ja.

Det er stort sett noen forbannede idioter som måler partnere ut fra stilling og sosial status. Det var faktsik noe av det jeg likte virkelig godt da jeg traff drømmeprinsen - det tok tid før det ble nevnt noe om jobb i det hele tatt. Han likte meg og ikke statusen ellers. (Nå høres jeg vesentlig mer vellykket karriæremessig enn jeg er da....). Og når det først ble tema var det han som hadde den "feteste" utdannelsen av oss :-)

Ja, det er sånn det skal være ;-)

Var jo litt bedugget første gang jeg traff han, så jeg bet meg egentlig ikke sånn merke i det DA. Men når jeg tenker meg om husker jeg neste møte, når jeg fortalte hvilken stilling jeg hadde (Jeg kunne tjent det tredobbelte av hva jeg gjør nå), at jeg "sank" litt i hans øyne, han virket bittelitt skuffet. Og snakket om at han var KRESEN når det gjaldt damer? Dumme meg tok det som et kompliment og et positivt tegn på at han i hvertfall ikke var en ukritisk rundbrenner, men en som foretok litt mer veloverveide beslutninger. *dunke seg i hodet*

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• mrxx

4

• Babette

4

• bustebeisa

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Josssefine

Kanskje ikke, men da vil han jo stå der uten noen av oss, og hva skjer da?

Jeg tenker som så at det er en grunn til at hun har holdt ut med en slik fyr i 14 år. Hun vet nok innerst inne hvordan han er, men likevel fortsetter hun. Mest sannsynlig ville han greid å snakke seg tilbake uansett. Om ikke annet lurt henne til å tro det jeg trodde først, og du lenger ned i tråden: At dette er første gang og at de har 14-årskrisa, at han nå har lært og alt det der, og hun vil lese litt og spørre litt på DOL f.eks. og få støtte fra mange i at hun bør gi han en ny sjanse. Hun er 34 år, kanskje ser hun også mørkt på å gå ut å finne seg en ny (Jeg som er 5 år yngre har jo tendenser til biologisk-klokke-panikk), hvem vet. Og han der... han er utrolig flink til å snakke for seg, og komme med de mest avanserte forklaringer som gjerne bunner ut i grøtete, delvis bortforklarende/ansvarsfraskrivende ting som at "mennesket er et underlig vesen".

Så er det vel, sykt som det er, også en del damer som liker å "ha noe på" mannen sånn at de kan være den fornermede, avvisende eller oppdragende, og han kan være den som alltid kommer tilbake og trygler - og sånn går det i en runddans år etter år etter år. Jeg hadde i hvertfall ikke blitt forundret om hun etter en slik "surprise!!"-episode hadde dratt han med hjem etter ørene, istedet for å dumpe han på stedet. (sett det før)

Det er ikke gjort på en mnd - men han der skal jeg glemme!!

"Kanskje ikke, men da vil han jo stå der uten noen av oss, og hva skjer da?"

Det er jo det han fortjener da.

"Jeg tenker som så at det er en grunn til at hun har holdt ut med en slik fyr i 14 år. Hun vet nok innerst inne hvordan han er, men likevel fortsetter hun"

I følge deg hadde han sagt at han søkte jobb et annet sted fordi forholdet var usikkert.

Kanskje er dette bare lureri, men kanskje er det sant også. Kanskje de ville bo fra hverandre en stund for å finne ut av ting.

I så fall er det ikke sikkert han har holdt på på denne måten i 14 år. IGJEN synes jeg du tillegger henne "dum gås" egenskaper og det synes jeg er dårlig gjort.

Han har greid å lure henne, men han greide å lure deg også.

Hun fortsatte forholdet med han. Du gjorde det ikke. MEN du må forsøke å forstå ar det er mye lettere for deg å kutte ut denne mannen enn det er for henne.

Hun har en lang historie sammen med han. Du har det ikke. Hun vil veie egenskapene hans opp mot hverandre og se på alle årene de har hatt sammen og ta et valg ut i fra det og håpe på at krisen skal gå over og at ting skal bli slik det en gang var.

Får hun flere slik sjokk er det ikke sikkert hun vil tilgi igjen.

Du sier ikke noe om dere hadde et sexuelt forhold. Hadde dere det?

" at han nå har lært og alt det der, og hun vil lese litt og spørre "litt på DOL f.eks. og få støtte fra mange i at hun bør gi han en ny sjanse"

Det er vel ikke usannsynlig at hun har behov for råd hun heller nei, eller i det minste lufte tanker og følelser. Du hadde jo det.

" Hun er 34 år, kanskje ser hun også mørkt på å gå ut å finne seg en ny (Jeg som er 5 år yngre har jo tendenser til biologisk-klokke-panikk), hvem vet. Og han der... han er utrolig flink til å snakke for seg, og komme med de mest avanserte forklaringer som gjerne bunner ut i grøtete, delvis bortforklarende/ansvarsfraskrivende ting som at "mennesket er et underlig vesen"

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du gidder å spekulere så mye på hvorfor hun har valgt å tilgi.

Du er så gjennomsyret bitter på denne dama og det har du absolutt ingen grunn til.

"Så er det vel, sykt som det er, også en del damer som liker å "ha noe på" mannen sånn at de kan være den fornermede, avvisende eller oppdragende, og han kan være den som alltid kommer tilbake og trygler - og sånn går det i en runddans år etter år etter år. Jeg hadde i hvertfall ikke blitt forundret om hun etter en slik "surprise!!"-episode hadde dratt han med hjem etter ørene, istedet for å dumpe han på stedet. (sett det før)"

Hvorfor tenker du så mye på dette? Og hvorfor bryr det deg i det hele tatt?

"Det er ikke gjort på en mnd - men han der skal jeg glemme!!"

Det tror jeg hadde vært bra for deg:-)

Jeg vil råde deg tli å begynne å tenke positivt. Dette er ikke verdens undergang. Du kunne ha blitt HIV-smittet, han kunne ha svidd av sparepengene dine, du kunne ha blitt utsatt for sjikane fra samboeren hans. Eller han kunne ha lyktes i å holde samboeren hemmelig så lenge at dere også hadde rukket å flytte sammen. I det hele tatt: Alt kunne ha hatt et mye verre utfall.

Hevn smaker ikke alltid godt. Hold deg for god til det. Du får det ikke bedre om han og samboeren får det verre.

Bla om til et nytt kapittel. Og ikke tenk så mye på å finne en mann eller stifte familie. Det finnes så mye annet å være opptatt av. La dette med kjærlighet komme når det kommer.

Det er jo for så vidt sant... og jeg kunne ha brukt 6 år og ikke 6 mnd.

Vedr hevn... tror jeg ville følt meg ørlitegranne bedre om jeg visste at han hadde mistet alt han eide og blitt feit, ja. For det gjør meg virkelig riv ruskende forbanna å vite at folk kan være så egoistiske, lage så mye smerte for andre, og så bare børste det av seg og fokusere på hva som er best for dem.

Gjest Gulla Wiltersen

Ja, det er sånn det skal være ;-)

Var jo litt bedugget første gang jeg traff han, så jeg bet meg egentlig ikke sånn merke i det DA. Men når jeg tenker meg om husker jeg neste møte, når jeg fortalte hvilken stilling jeg hadde (Jeg kunne tjent det tredobbelte av hva jeg gjør nå), at jeg "sank" litt i hans øyne, han virket bittelitt skuffet. Og snakket om at han var KRESEN når det gjaldt damer? Dumme meg tok det som et kompliment og et positivt tegn på at han i hvertfall ikke var en ukritisk rundbrenner, men en som foretok litt mer veloverveide beslutninger. *dunke seg i hodet*

Hehe - han så for seg jetsetlivet han da veitu - sløve'n på rivieraen for dine penger med elskerinnene sine ;-)

"Kanskje ikke, men da vil han jo stå der uten noen av oss, og hva skjer da?"

Det er jo det han fortjener da.

"Jeg tenker som så at det er en grunn til at hun har holdt ut med en slik fyr i 14 år. Hun vet nok innerst inne hvordan han er, men likevel fortsetter hun"

I følge deg hadde han sagt at han søkte jobb et annet sted fordi forholdet var usikkert.

Kanskje er dette bare lureri, men kanskje er det sant også. Kanskje de ville bo fra hverandre en stund for å finne ut av ting.

I så fall er det ikke sikkert han har holdt på på denne måten i 14 år. IGJEN synes jeg du tillegger henne "dum gås" egenskaper og det synes jeg er dårlig gjort.

Han har greid å lure henne, men han greide å lure deg også.

Hun fortsatte forholdet med han. Du gjorde det ikke. MEN du må forsøke å forstå ar det er mye lettere for deg å kutte ut denne mannen enn det er for henne.

Hun har en lang historie sammen med han. Du har det ikke. Hun vil veie egenskapene hans opp mot hverandre og se på alle årene de har hatt sammen og ta et valg ut i fra det og håpe på at krisen skal gå over og at ting skal bli slik det en gang var.

Får hun flere slik sjokk er det ikke sikkert hun vil tilgi igjen.

Du sier ikke noe om dere hadde et sexuelt forhold. Hadde dere det?

" at han nå har lært og alt det der, og hun vil lese litt og spørre "litt på DOL f.eks. og få støtte fra mange i at hun bør gi han en ny sjanse"

Det er vel ikke usannsynlig at hun har behov for råd hun heller nei, eller i det minste lufte tanker og følelser. Du hadde jo det.

" Hun er 34 år, kanskje ser hun også mørkt på å gå ut å finne seg en ny (Jeg som er 5 år yngre har jo tendenser til biologisk-klokke-panikk), hvem vet. Og han der... han er utrolig flink til å snakke for seg, og komme med de mest avanserte forklaringer som gjerne bunner ut i grøtete, delvis bortforklarende/ansvarsfraskrivende ting som at "mennesket er et underlig vesen"

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du gidder å spekulere så mye på hvorfor hun har valgt å tilgi.

Du er så gjennomsyret bitter på denne dama og det har du absolutt ingen grunn til.

"Så er det vel, sykt som det er, også en del damer som liker å "ha noe på" mannen sånn at de kan være den fornermede, avvisende eller oppdragende, og han kan være den som alltid kommer tilbake og trygler - og sånn går det i en runddans år etter år etter år. Jeg hadde i hvertfall ikke blitt forundret om hun etter en slik "surprise!!"-episode hadde dratt han med hjem etter ørene, istedet for å dumpe han på stedet. (sett det før)"

Hvorfor tenker du så mye på dette? Og hvorfor bryr det deg i det hele tatt?

"Det er ikke gjort på en mnd - men han der skal jeg glemme!!"

Det tror jeg hadde vært bra for deg:-)

'' "Kanskje ikke, men da vil han jo stå der uten noen av oss, og hva skjer da?"

Det er jo det han fortjener da. ''

Og det kommer aldri til å skje. Slike menn ordner det alltid sånn at de aldri ender opp alene.

'' I følge deg hadde han sagt at han søkte jobb et annet sted fordi forholdet var usikkert. Kanskje er dette bare lureri, men kanskje er det sant også. Kanskje de ville bo fra hverandre en stund for å finne ut av ting. I så fall er det ikke sikkert han har holdt på på denne måten i 14 år. ''

Han har sagt mye forskjellig. At han "måtte" ta jobben her, at han søkte den fordi han ville, at det gikk dårlig lenge før han begynte i den, og at det først gikk dårlig nå de siste par åra pga avstanden. Han består av så mange forskjellige meninger alt etter som hva han tjener på i øyeblikket, virker det som.

'' IGJEN synes jeg du tillegger henne "dum gås" egenskaper og det synes jeg er dårlig gjort. ''

Mener ikke å gjøre det. Man trenger ikke være en dum gås for å la seg spille frem og tilbake i årevis av en mestermanipulator.

'' Får hun flere slik sjokk er det ikke sikkert hun vil tilgi igjen. ''

Det regner jeg med han kalkulerer med, og kommer til å være ekstra forsiktig neste gang, eventuelt holde seg til one night stands.

'' Du sier ikke noe om dere hadde et sexuelt forhold. Hadde dere det? ''

Vi var "kjærester", så ... ja.

'' Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du gidder å spekulere så mye på hvorfor hun har valgt å tilgi. Du er så gjennomsyret bitter på denne dama og det har du absolutt ingen grunn til. (...) Hvorfor tenker du så mye på dette? Og hvorfor bryr det deg i det hele tatt? ''

Jeg bare tenkte høyt, som for å prøve å forstå henne og hvorfor damer i slike forhold alltid tilgir igjen og igjen. Hvis du leser hovedinnlegget mitt igjen ser du hvilke tanker jeg sitter med. Det er ikke først og fremst tapet av HAN som er vondt, men trenden og tendensene rundt hvordan mange holder på.

Annonse

Vedr hevn... tror jeg ville følt meg ørlitegranne bedre om jeg visste at han hadde mistet alt han eide og blitt feit, ja. For det gjør meg virkelig riv ruskende forbanna å vite at folk kan være så egoistiske, lage så mye smerte for andre, og så bare børste det av seg og fokusere på hva som er best for dem.

Husk at det er han som må leve med seg selv. Han som må se seg selv i speilet hver morgen.

Kanskje han ikke ser det samme som deg, men en dag vil han få døra i fleisen uansett.

Og da er det bedre at du ser fremover nå og hever hodet over all bitterhet og alle hevntanker.

Husk at det er han som må leve med seg selv. Han som må se seg selv i speilet hver morgen.

Kanskje han ikke ser det samme som deg, men en dag vil han få døra i fleisen uansett.

Og da er det bedre at du ser fremover nå og hever hodet over all bitterhet og alle hevntanker.

Kan noen egentlig vise til en historie der en drittsekk har fått døra i fleisen og ikke vært den kjappeste til å reise seg, eller våknet opp en dag og ikke likt den de var?

''Vedr hevn... tror jeg ville følt meg ørlitegranne bedre om jeg visste at han hadde mistet alt han eide og blitt feit, ja. For det gjør meg virkelig riv ruskende forbanna å vite at folk kan være så egoistiske, lage så mye smerte for andre, og så bare børste det av seg og fokusere på hva som er best for dem.''

Og disse tankene har ikke innslag av egoisme?

''Vedr hevn... tror jeg ville følt meg ørlitegranne bedre om jeg visste at han hadde mistet alt han eide og blitt feit, ja. For det gjør meg virkelig riv ruskende forbanna å vite at folk kan være så egoistiske, lage så mye smerte for andre, og så bare børste det av seg og fokusere på hva som er best for dem.''

Godt poeng.

Den beste "hevn" må være at man bare gir blanke F og klarer seg utmerket uten slike duster, og slutter å la sitt sinn formørkes av tankene om han og det som har skjedd.

Gjest Gulla Wiltersen

Godt poeng.

Den beste "hevn" må være at man bare gir blanke F og klarer seg utmerket uten slike duster, og slutter å la sitt sinn formørkes av tankene om han og det som har skjedd.

Enig. Jeg har lært i mitt liv at det finnes ikke den "hevn" som ser ut til å være i nærheten så effektiv som virkningen av det å gå videre og ha et godt liv.

For ikke å snakke om effekten på en selv :-)

Annonse

Jo....

Jeg blir like hevngjerrig på vegne av andre, om det er noe formildende ;-)

Jo....

Jeg blir like hevngjerrig på vegne av andre, om det er noe formildende ;-)

''Jeg blir like hevngjerrig på vegne av andre, om det er noe formildende ;-)''

Hvis du ønsker å gå i samme demonstrasjonstog som den bedratte samboeren hans, synes jeg du bør begynne å omtale henne med større respekt og sympati.

Du snakker også om hvor mye han har ødelagt for deg. Men det er mye opp til deg å definere dette. Foreløpig har han ødelagt kjærlighetsdrømmen din, men den kommer garantert tilbake. Har han ødelagt noe mer? Sitter du ikke igjen med noe som helst av gode minner og opplevelser etter denne historien?

Og du bør ha blitt noen erfaringer rikere uten å bli bitter og skeptisk til alle du møter. Uten nedturer får vi aldri oppturer i livet, vet du. Vi modnes i motgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...