Gå til innhold

Sjanse for befruktning etter laparoscopi

Anbefalte innlegg

Gjest Beate-76

Hei Mette!

Nå er jeg litt forvirra her.

Har lenge hatt masse kontakt med andre ufrivillige barnløse.Alle her som har tatt laparoscopi,har sagt at det er stor sjanse for å bli gravid rett etter inngrepet.

Derfor blir det utført mellom mens og eggløsning.

Jeg skal til lap.nå neste mandag.Er da på dag 11 i syklusen.Pleier å ha eggløsning på dag 14.Er det mulig for meg å bli gravid denne syklusen da,dersom jeg har eggløsning bare 3 dager etter inngrepet??Eller ødelegger de egget eller slimhinna slik at dette er umulig?Snakka nemlig nettopp med ei kontordame på gyn.avd.ved sykehuset.Hun sa at det ikke er mulig for meg å bli gravid den syklusen,men min faste lege har sagt at jeg skal ta pergotime også den måneden.Helt totalt forvirra.......kan du gi meg et svar,Mette?

På forhånd takk!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31772-sjanse-for-befruktning-etter-laparoscopi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er kanskje litt større sjanse etter en laparoskopi, men jeg tror ikke vi har det sikkert dokumentert. Når det skal utføres mellom mens og eggløsning er det utelukkende for å være sikker på at kvinnen ikke er gravid på undersøkelsestidspunktet. Er det vits å ta Pergotime i den syklus du skal ha laparoskopi?? Man kan bli gravid i seks dager hver syklus hvor siste dag er eggløsningsdagen (evt dagen etterpå)

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...