Gå til innhold

hva er symptomene på begynnende SA

Anbefalte innlegg

Gjest kanchana

Jeg går og tenker på dette hele tiden, dette med muligheten for at jeg skal miste. Jeg har en del smerter i underlivet, og jeg vet ikke om det er noe som tilhører graviditeten eller noe som betyr en begynnende abort. Enkelte dager er jeg ikke fullt så kvalm som andre, kan dette være et tegn? Hvor lang tid etter at graviditetssymptomer som kvalme, verk i brystene og tissetrang forsvinner er det før man begynner å blø i tilfelle spontanabort? Eller forsvinner symptomene først etter spontanaborten? Kommer blodet kanskje med en gang?

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31774-hva-er-symptomene-p%C3%A5-begynnende-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg også

Hei!

Først av alt, hvor langt er du på vei?

Jeg kan bare legge til at jeg er i uke 15, og jeg har masse smerter i underlivet. Legen sier at dette er "normalt", fordi vi kvinner er forskjellige. Livmoren jobber jo iherdig.

Men jeg råder deg i alle fall til å ringe din lege/fødeavdelingen på sykehuset ditt. Det er en kjapp telefon å ta, som regel får du tilbud om å komme nedover, det fikk jeg etter blødninger i uke 6.

Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre NÅ....:)

Få høre fra deg, da!

Stor klem

Gjest kanchana

Hei!

Først av alt, hvor langt er du på vei?

Jeg kan bare legge til at jeg er i uke 15, og jeg har masse smerter i underlivet. Legen sier at dette er "normalt", fordi vi kvinner er forskjellige. Livmoren jobber jo iherdig.

Men jeg råder deg i alle fall til å ringe din lege/fødeavdelingen på sykehuset ditt. Det er en kjapp telefon å ta, som regel får du tilbud om å komme nedover, det fikk jeg etter blødninger i uke 6.

Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre NÅ....:)

Få høre fra deg, da!

Stor klem

Jeg skal til min første legetime om to uker, fikk ikke tidligere. Vet ikke når jeg hadde siste mens, jeg hadde en todagers i mai, vet ikke om dette var ordentlig mens. Så jeg er minimum 8 uker på vei, tror jeg, kanskje enda noen uker hvis jeg ble befruktet tidligere i mai, og den blødningen ikke var mens. Har hatt kvalme og alt ca 4-5 uker. Selv om jeg hater å være kvalm, ble jeg litt stresset når jeg i går ikke var fullt så kvalm lenger.

Jeg har forstått det slik at hvis en SA er igang så tidlig er det vel ingenting man kan gjøre for å stanse det, for høyst sannsynlig er det noe galt i utviklingen. Så jeg ser ikke helt hensikten med å ta kontakt med lege før den første timen. Jeg har uansett ikke hatt noen blødninger hittil, og det er vel kanskje et godt tegn?

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes du skal lese noe jeg nettopp skrev på et annet innlegg om engstelse for spontanabort. Jeg kan ikke se at det er noe av det du her nevner som skulle tilsi at du er i ferd med å abortere. Hvordan det kjennes ut å abortere, varierer fra person til person. Noen er kvalme helt fram til det evt. går galt, andre kjenner ikke kvalme i det hele tatt. Du sier ikke noe om hvor langt du har kommet i svangerskapet. De symptomene som du nevner, forsvinner uansett etter en stund, vanligvis avtar kvalmen fra 12-14 ukers svangerskap, ofte også tidligere. Enkelte ganger kan man abortere uten at man blør, da kalles det inkomplett abort eller missed abortion. Du får nesten stole på at dette kommer til å gå greit, slik det går med de aller fleste svangerskap. Skulle det mot formodning ikke gå bra, får du nesten ta sorgen som den kommer da. Det hjelper, som vi vet, lite å sørge for mye på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...