Gjest Krizz69 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Vet ikke hvem som er mest riktig å spørre her, men satser på en allmennlege. I Juli var jeg ute for en stupeulykke hor jeg klarte brekke armen i det jeg traff vannet. Det tok 3 uker før det ble oppdaget på MR. I Disse ukene hadde jeg forferdelig vondt , og gikk etter det med armen i slynge i 6 uker. Fikk svaret på bildene av min lege, men liten forklaring på hva slags følger dette kunne få. Nå er det gått 4 mnd, emn armen er fremdeles vond. Her er svaret fra MR.: Det foreligger tilnærmet udislosert fractur gjennom tuberculummassivet og collum chirurgicum. Såvidt en liten ujevnhet i corticalis like under tuberculummassivet. Benmargsødem gjennom nærmest hele collum. Rotar cuff og bicepsene er intakt. Humeroscapularleddet er jevnt konturert. Litt reaksjon i AC leddet. Kan du forklare meg hva dette betyr, og om hvor lenge man trenger før dette blir bra? Bør jeg ha opptrening? Har fortsatt store problemer med å dra av meg gensere ol. Det gjør mest vondt når jeg bruker armen til å dytte noe, Går bra å løfte fra gulvhøyde, men ikke over magehøyde. Og vondt å løfte armen over skulder og hode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317779-brudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglib Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Jeg har nesten samme skade som deg, med benmargsødem i skulderen, udislosert, men uten at biseps eller rotator cuff er skadet. Samme symtomer, og er sykmeldt 40% fra jobben. Skaden skjedde i mars i år. Har fått beskjed om at det vil ta 3-6 mnd før jeg blir bra, altså som et brudd. Men er fortsatt usikker på om jeg kan dra på sykkeltur i sommer. Har du fått noen bra informasjon gjennom denne kanalen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317779-brudd/#findComment-2763108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.