Gå til innhold

brudd

Anbefalte innlegg

Gjest Krizz69

Vet ikke hvem som er mest riktig å spørre her, men satser på en allmennlege. I Juli var jeg ute for en stupeulykke hor jeg klarte brekke armen i det jeg traff vannet. Det tok 3 uker før det ble oppdaget på MR. I Disse ukene hadde jeg forferdelig vondt , og gikk etter det med armen i slynge i 6 uker. Fikk svaret på bildene av min lege, men liten forklaring på hva slags følger dette kunne få. Nå er det gått 4 mnd, emn armen er fremdeles vond. Her er svaret fra MR.: Det foreligger tilnærmet udislosert fractur gjennom tuberculummassivet og collum chirurgicum. Såvidt en liten ujevnhet i corticalis like under tuberculummassivet. Benmargsødem gjennom nærmest hele collum. Rotar cuff og bicepsene er intakt. Humeroscapularleddet er jevnt konturert. Litt reaksjon i AC leddet. Kan du forklare meg hva dette betyr, og om hvor lenge man trenger før dette blir bra? Bør jeg ha opptrening? Har fortsatt store problemer med å dra av meg gensere ol. Det gjør mest vondt når jeg bruker armen til å dytte noe, Går bra å løfte fra gulvhøyde, men ikke over magehøyde. Og vondt å løfte armen over skulder og hode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317779-brudd/
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei

Jeg har nesten samme skade som deg, med benmargsødem i skulderen, udislosert, men uten at biseps eller rotator cuff er skadet. Samme symtomer, og er sykmeldt 40% fra jobben.

Skaden skjedde i mars i år. Har fått beskjed om at det vil ta 3-6 mnd før jeg blir bra, altså som et brudd. Men er fortsatt usikker på om jeg kan dra på sykkeltur i sommer. Har du fått noen bra informasjon gjennom denne kanalen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317779-brudd/#findComment-2763108
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...