tuppemor Skrevet 18. juli 2001 Del Skrevet 18. juli 2001 Hei, Jeg er ei 21 år gammel jente, er i fast forhold og har vært det i over 4 år. Vi har beskyttet sex (jeg går på p-piller og vi bruker også kondom), jeg har ikke vært gravid. P-pillen jeg går på heter Trinordiol. Jeg har gått på p-piller i ca 3 år nå. Begynte på p-piller pga av kraftige menssmerter som er så sterke at jeg ikke klarer å røre meg, en del ganger må jeg bare legge meg. P-pillene har bare så vidt hjulpet på smertene, men jeg har måttet ta Ibux 600mg i tillegg, for at jeg skal klare å fungere. Jeg har smerter under eggløsning også, men ikke så sterke som under mens, naturligvis. Før mensen begynner jeg å få smerter sånn ca ei uke før den starter. Nå i det siste (siste par ukene) har jeg hatt smerter ved vannlating, uten at jeg har måttet på tisse hele tida (har hatt blærekatar før, og dette kjennes ikke som det samme), urinen har luktet litt "stramt", og jeg har trykkende smerter i underlivet. Smertene ligger der og murrer hele tida, men jeg kjenner det spesielt når jeg lener meg mot en feks kjøkkenbenken og den kommer i kontakt med nedre del av mage/underlivet. Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid, da jeg har prøvd med graviditets-test for å være utelukke det (finner det svært usannsynlig at jeg skulle være det da vi bruker både kondom og p-pille som prevensjon). Forøvrig kan jeg si at under samleie kan det gjøre vondt når han er "helt inne". De to gangene jeg har vært på underlivs-undersøkelse hos min allmenlege har det vært fullstendig mislykket. Den første gangen var det veldig smertefullt, og han lyktes ikke i å få nok med seg for at dem kunne sjekke for cellefordeling. Av den grunn ble jeg kalt tilbake i år, for ny undersøkelse, og den gikk verre enn den første. I år var det så vondt at jeg begynte å gråte og klamret meg til benken. Jeg burde komme meg til en ordentlig gynekolog for en undersøkelse sånn uansett, men jeg tenkte at jeg kanskje kunne få en pekepinne på hva disse trykkende smertene jeg har i underlivet er. takknemlig for svar, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31780-trykkende-smerter-i-underlivet-utenom-menstruasjon-og-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Det lyder som det kan være endometriose, les mer om dette under helseleksikon. Du bør få en gynekolog til å se på deg. (PS man har ikke eggløsning på p-pille!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31780-trykkende-smerter-i-underlivet-utenom-menstruasjon-og-eggl%C3%B8sning/#findComment-125805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.