Gå til innhold

manglende lyst/forelskelse

Anbefalte innlegg

Gjest Urolig dame

Jeg er en kvinne på 54 som ikke helt vet hvilket valg jeg skal ta. Har hatt-og har et forhold til en mann på 58 i vel 2 år. Det har aldri vært den stormende forelskelsen, men jeg er glad i ham og vi har det fint sammen på mange måter. MEN: sexlivet har dabbet av, det er han som ikke vil. Han sier han mangler lyst og tenning, Ble lei meg og trodde det bare var jeg som ikke tente han, Han har fortalt om tidligere fohold der tenningen var stor. Men disse forholdene har vært kortvarige.2-3 måneder.Han sier også at han før min tid har oppsøkt sexolog pga av manglende tenning, men følte han ikke fikk hjelp. Vi ønsker begge å få til et godt forhold MED sex, fordi vi kan ha det så utrolig godt sammen ellers. Men i det siste har han sagt at han mangler de rette følelsene for meg, er mer som en venn, kanskje derfor tenninga uteblir? Jeg har sagt at for å få det til, må vi være flinkere til å gi nærhet og kos, selv om det kanskje ikke ender i sex, er villig til å jobbe med dette. I begynnelsen var dette ikke noe probleim. Han er en utpreget "jegertype" og har hatt mange forhold siden skilsmissen for 10 år siden, men ikke så lanvarige som vårt. Vi har gjort det slutt noen ganger, men kommet sammen igjen-vi er så utrolig gode venner (vennefella?) og trives så godt i hverandres selskap både i hverdagen og ellers. Men jeg kan jo ikke tvinge ham til forelskelse eller andre følelser. Når han har drukket litt sier han at han er glad i meg, og ved noen anledeninger har han fått enorm tennenig under alkoholpåvirkning.Kan si at han hat levd et litt "utsvevende "liv med alkohol og festing i årene før vi møttes. Nå har han roet seg betraktelig. Lurer på om tenningsmønsteret hans kan være påvirket av dette? Vi er jo begge opp i årene, men det virker som om han er forelsket i forelskelsen og jakten, og dette bekymrer meg. Sier også at han ikke var forelsket i henne han giftet seg med og tilbrakte 20 år sammen med-bekymringsfullt. Kan også nevne at denne mannen er plaget av nedstemthet (depresjon?) til tider, har alltid vært slik sier han.Energinivået hans er lavt, og jeg holder også på å bli tappet, siden det er jeg som mange ganger har løftet han opp igjen. Han har fortalt venner at han også føler at vi har det fint sammen ellers, sjelevenner, kan snakke om det meste-men her trenger vi altså hjelp.Han har lav selvtillit. mobbet i barneårene- og vanskelig og kviste ungdomstid. men oppdaget at han har draget på damene på dansegolvet med litt alkohol(mye?) alkohol innabords-og damer har det vært mange av-men korte forhold der det som oftest var dama som stakk. Jeg var gift i 22 år-men da mannen ble voldelig kom jeg meg ut. Føler nå at jeg har funnet min sjelevenn, og jeg er veldig glad i han-men svever ikke på skyer. Jeg er vel den som har prøvd mest på å få det til å funke-men vet ikke om jeg orker mer.Tror vi begge har et inderlig ønske om å få det til-men uten sex og lyst få føleser (jeg har ikke hatt noen nevneverdige problem med tidligere partnere), og hvordan kan en få fart på følelsene hans med så lite nærhet som vi har nå? Kommer vel tilbake til det evige spørsmålet-hva kom først, høna eller egget? Vi har god kjemi-men ikke når det gjelder sex.Jeg har forstått det slik at menn mener mer enn kvinner at manlende sex er grunn nr 1 til å bryte opp? Men kan god sex øves opp der det meste annet stemmer? Har du noen råd eller øvelser du kan hjelpe oss med? Eller er alt håp ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317857-manglende-lystforelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...