Gå til innhold

Gammelmannsrumpe...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er en kvinne på 48 år. Trener 3 ganger i uken og er slank. Godt fornøyd med kroppen med klær på, men jeg har de siste årene fått en 'gammelmannsrumpe' som jeg er veldig flau over. Rumpa henger som to ballonger fra forrige fest! Når jeg strammer den, er (muskel)formen helt fin, men den nedre delen blir tverrstripete av overskuddshud. Det er slutt på g-streng, bikinier er blitt vanskeligere, og jeg passer nøye på at min mann aldri ser meg naken bakfra. Dette plager meg mye. Jeg sykler og gjør knebøyninger etc, og er fornøyd med musklene. Nå har jeg sett på kirurgisk rumpeløft, men det er altfor dramatisk. Er det noe som helst annet jeg kan gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Quick fix

''jeg passer nøye på at min mann aldri ser meg naken bakfra''

Oi, oi, oi, sørgelig lesning... Uansett hva du velger å gjøre med rumpa di, håper jeg også du klarer å bedre selvbildet ditt. Mannen din syns sikkert du er flott, selv om rumpa di er like gammel som deg... En evt. operajon vil ikke bedre selvbildet ditt, selv om den kanskje kan bedre utseendet (hvis ikke arr og komplikasjoner gjør det mye verre...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614866
Del på andre sider

''Det er slutt på g-streng, bikinier er blitt vanskeligere, og jeg passer nøye på at min mann aldri ser meg naken bakfra.''

Oj - her reagerer jeg på samme måte som Quick fix, dette var trist synes jeg. Jeg er helt sikker på at mannen din synes rumpa di er like fin i dag som den dagen dere ble sammen.

Så lenge rumpa mi ikke er bred som en låvedør og duger til både å sitte på og drite med så er jeg fornøyd. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614878
Del på andre sider

Gjest ekkelt1

''Det er slutt på g-streng, bikinier er blitt vanskeligere, og jeg passer nøye på at min mann aldri ser meg naken bakfra.''

Oj - her reagerer jeg på samme måte som Quick fix, dette var trist synes jeg. Jeg er helt sikker på at mannen din synes rumpa di er like fin i dag som den dagen dere ble sammen.

Så lenge rumpa mi ikke er bred som en låvedør og duger til både å sitte på og drite med så er jeg fornøyd. :o)

Allitd så feminin du..

Jækk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614880
Del på andre sider

''jeg passer nøye på at min mann aldri ser meg naken bakfra''

Oi, oi, oi, sørgelig lesning... Uansett hva du velger å gjøre med rumpa di, håper jeg også du klarer å bedre selvbildet ditt. Mannen din syns sikkert du er flott, selv om rumpa di er like gammel som deg... En evt. operajon vil ikke bedre selvbildet ditt, selv om den kanskje kan bedre utseendet (hvis ikke arr og komplikasjoner gjør det mye verre...)

''selv om rumpa di er like gammel som deg''

:-) En av de ubarmhjertige faktum i livet - kan overføres til alle mulige kroppsdeler;-)

Jeg er enig med deg i dine råd til trådstarter, selv om jeg ikke ser bort fra at kosmetiske operasjoner _også_ kan bedre selvbildet i takt med kroppen.

Men dette med kropper som endrer seg med årene er jo en kamp man bare må tape til slutt, så det er kanskje like greit å ikke gi seg i kast med evige opersajoner. Har man fått fikset på det ene, vil man kanskje fikse på noe annet neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614909
Del på andre sider

Annonse

Gjest Josssefine

"Rumpa henger som to ballonger fra forrige fest!"

Ha ha, unnskyld at jeg ler, men det var en morsom beskrivelse.

Vi er nok flere som kjenner oss igjen her, selv om jeg er sikker på at du overdriver ganske kraftig:-)

Jeg ser godt at rumpa mi har forandret seg, selv om jeg tror at den ikke er av aller verste sort.

Jeg sprader rundt naken og mannen min er like vill etter rompa mi nå som før og mener at den er sååå sexy.

Han mener jeg ikke har forandret meg i det hele tatt på nesten 20 år;o)

Det har jeg selvfølgelig, men det som er så fint er at vi eldes begge to og kravene senkes uten at vi tenker over det:-)

Jeg er sikker på at mannen din vil elske at du viser frem rompa di.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614936
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Min kollega elsker kvinner. Og han ser ut til å ha et betydelig drag på dem også. Dermed spurte jeg ham en gang hvordan dette er for single menn som er litt rundt omkring - liker de en bestemt type pupper eller hva?

Han svarte at de fineste puppene er de jeg får lov til å leke med. Sånn er jeg overbevist om at det er med romper også. Så ikke gjem den bort. Den er din, mannen din elsker deg og han er helt sikkert ikke enig i ditt syn på baken.

Vi forandrer oss med årene alle sammen - men du ser ikke etter disse forandringene på mannen din, gjør du vel? Du ser ham som du er glad i. Nyt det samme tilbake :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2614948
Del på andre sider

Jon Langeland, hudlege

Du beskriver en situasjon som nok de fleste opplever , men tidspunktet kan være svært forskjellig både i forhold til fysisk og "mental" alder. Det har nok skjedd en veldig stor glidning i forhold til å oppleve dette med alder, jeg vil si på godt og vondt. Dette blir jo litt subjektivt, men jeg synes det er bra at men ikke lenger må sove middag og benytte persianerlue, frakk, stokk og kalosjer selv om man er en mann over 50. Aktive mennesker idag er med i det pulserende livet sålenge de kan både i jobb og fritid. Dette gjør nok at det er vanskeligere å akseptere kroppens forandringer som kan skyldes alder, ytre/ indre påvirkning som hormonreduksjon osv. Det er jo også ganske stort fokus på kropp og utseende. Mange leger bruker mye av tiden sin på å si at det ikke er noe å bry seg om eller at det er noe du bare må akseptere, egentlig 2 uttrykk for det samme. Jeg mener det er mer formålstjenlig å forholde seg til den problemstillingen pasienten presenterer og forklare hvilke muligheter som kan foreligge og hva de vil innebære. Du har jo vært litt inne på det selv, nemlig plastikkirurgisk rumpeløft en prosedyre som nok er ganske komplisert, kan etterlate arr og også kjemper mot tyngdekraften. Trening gjør du allerede så der er det nok ikke så mye mer å hente. Vi har i flere år brukt lasere for å trekke sammen og glatte huden i ansiktet. Det siste året har vi i tillegg kunnet gjøre dette på halsen og brystet. Det er også mulig dette kan fungere på overarmer og på hudoverskudd på magen etter f eks flerfødsler. Pr dato kjenner jeg imidlertid ikke til at det har vært utført på tilfeller som ditt, er også tvilende til at man kulle kunne få til en tilstrekkelig oppstramning av huden uten synlige ettervirkninger . De forandringene du opplever skyldes nemlig ikke bare hudoverskudd, kan også være forandringer i fettvevet med hensyn til fasthet og elastisitet. Derfor tror jeg dessverre at jeg må skuffe deg, det foreligger ikke pr dato noen enkel måte som kan avhjelpe ditt problem uten risiko for arr. Men litt frem kan vi jo håpe. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317858-gammelmannsrumpe/#findComment-2619977
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...