Gå til innhold

Intelligente kvinner fikser ikke på kroppen sin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uenig. Mange av de som fikser på kroppen er helt sikkert veldig intelligente. Hvordan en tar seg ut spiller en større rolle enn mange vil innrømme, så har folk råd og lyst er det da bare å slå til. Jeg synes ikke det nødvendigvis er verre enn å kjøpe tupé.

Gjest høstløv

Uenig. Mange av de som fikser på kroppen er helt sikkert veldig intelligente. Hvordan en tar seg ut spiller en større rolle enn mange vil innrømme, så har folk råd og lyst er det da bare å slå til. Jeg synes ikke det nødvendigvis er verre enn å kjøpe tupé.

Tupè er ikke pent det heller.

Selvfølgelig fikser intelligente kvinner på kroppen sin. Alle slags folk som fikser på kroppen sin. Kvinner og menn, "dumme" og "intelligente". Noen har god selvfølelse og vil bli hakket mer perfekte, andre har lav selvfølelse..osv.

Verden er ikke svart-hvit.

Jeg synes det er trist når unge jenter med vakre kropper ønsker seg siliconpupper, fordi de ikke skjønner at de er bra nok som de er....

Det handler ikke om intelligens, men om at samfunnet har en usunn fokus på kropp og betydningen av hvordan man ser ut.

Vi voksne kvinner er rollemodeller for disse unge jentene, og vi har et ansvar for hvilke signaler vi gir dem når det gjelder fokusering på kropp.

Annonse

Dette er nok positivt feil.

Tror heller vi skal si at selvsikre mennesker ikke fikser på kroppen sin, selv om det er mange unntak her og. Til en viss grad er intelligente mennesker mer selvsikre enn de mindre intelligente, men dette er på ingen måte gjennomgående.

Det er et tankekors at de aller fleste plastikkirurger lar være å fikse på egen kropp.

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg er intelligent. Ikke sliter jeg med selvtilliten heller. Derimot sliter jeg litt med huden på magen siden jeg har gått ned svært mye i vekt. Dette kommer jeg til å fikse på etterhvert.

Uttalelsen din er dermed motbevist.

Gjest Jeppesen

Jeg er intelligent. Ikke sliter jeg med selvtilliten heller. Derimot sliter jeg litt med huden på magen siden jeg har gått ned svært mye i vekt. Dette kommer jeg til å fikse på etterhvert.

Uttalelsen din er dermed motbevist.

Uttalelsen blir da ikke motbevist bare fordi du mener du ikke er dum.

Gjest Gulla Wiltersen

Påstanden var:"Intelligente kvinner fikser ikke på kroppen sin"

Jeg er intelligent og jeg akter å operere bort den ekstra huden på magen. Dermed er påstanden motbevist.

En verdiløs påstand blir selvsagt motbevist av en hvilken som helst motpåstand. Hvis trådstarter derimot hadde kommet med en intelligent, vitenskapelig plausibel, definisjon av påstanden, så hadde det krevd et vitenskapelig motbevis. Dette var imidlertid ikke tilfellet.

Annonse

Gjest Gulla Wiltersen

En verdiløs påstand blir selvsagt motbevist av en hvilken som helst motpåstand. Hvis trådstarter derimot hadde kommet med en intelligent, vitenskapelig plausibel, definisjon av påstanden, så hadde det krevd et vitenskapelig motbevis. Dette var imidlertid ikke tilfellet.

Helt riktig og helt enig :-)

• 2 uker senere...

Jeg er intellegent (har en IQ på 130-140 iflg mange tester. Jeg vurderer å kanskje operere tunge øyelokk da jeg alltid ser så trett ut. Ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det - men kanskje... Kanskje bleker jeg tennene også en gang...

Jeg er intellegent (har en IQ på 130-140 iflg mange tester. Jeg vurderer å kanskje operere tunge øyelokk da jeg alltid ser så trett ut. Ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det - men kanskje... Kanskje bleker jeg tennene også en gang...

Vel vel - var visst ikke så intellEgent likevel ;-)

var litt rask på labben..

''Jeg er intellegent (har en IQ på 130-140 iflg mange tester. Jeg vurderer å kanskje operere tunge øyelokk da jeg alltid ser så trett ut. Ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det - men kanskje... Kanskje bleker jeg tennene også en gang...''

Jeg har en IQ på 65, men vet godt at ordet staves intelligent, og om man bruker ( så må man avslutte med ). Lykke til med operasjonene. Håper du ikke ender opp som blind og tannløs.

''Jeg er intellegent (har en IQ på 130-140 iflg mange tester. Jeg vurderer å kanskje operere tunge øyelokk da jeg alltid ser så trett ut. Ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det - men kanskje... Kanskje bleker jeg tennene også en gang...''

Jeg har en IQ på 65, men vet godt at ordet staves intelligent, og om man bruker ( så må man avslutte med ). Lykke til med operasjonene. Håper du ikke ender opp som blind og tannløs.

Du har ikke IQ på 65, det er jeg temmelig sikker på.

Dette er nok positivt feil.

Tror heller vi skal si at selvsikre mennesker ikke fikser på kroppen sin, selv om det er mange unntak her og. Til en viss grad er intelligente mennesker mer selvsikre enn de mindre intelligente, men dette er på ingen måte gjennomgående.

Det er et tankekors at de aller fleste plastikkirurger lar være å fikse på egen kropp.

Er det sant?

Ja hadde den vært høyere så hadde du kanskje sett meldingen min jeg sendte rett etterpå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...