Gjest ann-kristin Skrevet 18. juli 2001 Del Skrevet 18. juli 2001 Hei jeg heter Ann-Kristin og er 26 år, de siste 3 årene har jeg vært gravid 6 ganger, men har enda ikke fått noen barn. 4 har endt i ufrivillig abort, 1 i eggleder og 1 som ble født i uke 28.6 etter at vannet hadde gått i uke 19. Har vært til kontroll hos legen min, og de har funnet ut at jeg har en sykdom som heter leiden mutasjon, så jeg har gått på albyle e, progesteron og fragmin ved siste svangerskap, men det gikk galt like vel. Hva er det som er galt med meg, mannen min har sjekket seg, men det er ikke noe galt med han. Håper på svar. På forhånd takk Ann-Kristin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31799-kan-ikke-beholde-barnet-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Har man Leiden-mutasjonen har man forstyrrelser i blodets koagulasjons-evne (levring). Det kan øke risiko for abort, og derfor får du blodfortynningsmedisin for å prøve å forebygge, men likevel lykkes det ikke alltid å hindre abort. Jeg vet ikke om dere har fått full utredning, se vedlegg. Utredning ved gjentatte aborter (habituelle aborter) Har en kvinne hatt tre mislykte svangerskap på rekke uten fødsel i mellom, er det rimelig å starte utredning. (Det har liten hensikt å starte utredning allerede etter to aborter, for da er sjansen for å finne noe unormalt meget liten.) Ved undersøkelse av kvinnen undersøker man for infeksjon, hormon- eller stoffskifteforstyrrelser, evt endring i blodets koagulasjon (levering) og for feil ved livmor. Hos mannen undersøker man sæden, og fra begge analyseres kromosomene (arveanlegget) ved en blodprøve. I noen tilfeller (under 50%) kan man finne forhold som forklarer abortene. I langt mindre grad finner man noe som man kan behandle før eller under et nytt svangerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31799-kan-ikke-beholde-barnet-i-magen/#findComment-125827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.