Gjest tror ikke det er sunt for gutten min :( Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har hovedomsorgen for sønnen vår på 3,5 år, men han er også mye hos far.. Samværet er sånn: Annen hver helg hos far, far henter i barnehagen og leverer i barnehagen mandag - da henter mor. Far henter barnet i barnehagen og leverer igjen på fredag. Barnet er hos mor i helgen til mandag morgen da mor leverer, er hos far til tirsdag. Så er barnet hos mor til fredag. Så er det samme igjen. Kort sagt annen hver helg, og annen hver mandasg til tirsdag, og annen hver onsdag til fredag. MEN jeg føler dette er svært forvirrende for barnet, mye frem og tilbake, så ønsker å finne en ordning som er bedre for barnet. Først hadde vi annen hver helg, og annen hver mandag og onsdag med overnatting, men nå har far fått to ekstra dager i mnd. altså fra onsdag til fredag, i stedet for onsdag til torsdag siden han ønsket mer samvær. jeg synes det er godt med en "frikveld" i uka, da jeg får tid til å gå ut av huset, vaske og ordre ting og tang, og slappe av med litt alenetid. Jeg tror ikke 50/50 er en god løsning ennå, siden han er så liten, men kan se for meg at det blir det etterhvert hvis han selv ønsker det. Enn så lenge vil jeg ha hovedomsorgen, selv om vi nesten har 50/50 nå. Jeg klarer ikke se en god løsning, der alle får det bra. Banret slipper forvirring, far samvær som han ønsker, og jeg litt fritid. Nå har jeg jo mye fritid, men også MYE dårlig samvittighet pga. frem og tilbake. Sønnen min drar gladlig til faren sin, og vi samarbeider godt og er venner. Hvordan skal jeg løse dette? Har dere forslag til annen samværsfordeling som er best for barnet? Han er en glad gutt, så ikke det at han mistrives, men jeg synes jeg senser at han er en smule forvirra når det gjelder hvor han skal være til tider. I tillegg er det besteforeldre som gjerne vil låne han en lørdag f.eks. men i det siste har jeg sagt nei i mie helger, for vil ha han selv. da har vi heller tatt oss en dagstur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Uten tvil er 50/50 best. Du må skille mellom egne behov og guttens behov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Litt forvirring tåler han, du sier jo selv at han er glad når han drar til faren sin og han er vel også glad når han kommer til deg igjen. At han er litt forvirret går vel bra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hva med at far henter i barnehagen og slipper han av hjemme på kvelden på midtukesamværene da? Så får han en fast seng å sove i og et fast leggerituale men likevel mye tid med far. Ellers er det nok smart å sette til side egne behov en periode og sette barnets behov foran - han er så liten enda at han bør ha rangen. Og først og fremst høre med far om han er enig i og også ser at ungen blir litt vel sliten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tror ikke det er sunt for gutten min :( Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Uten tvil er 50/50 best. Du må skille mellom egne behov og guttens behov. Det er jo nettopp det jeg gjør! jeg tror IKKE 50/50 er best. Mener gutten bør ha ETT fast hjem, og det har vi blitt enige om er hos meg. Dette for å skape trygghet for sønnen. Han er såpass liten ennå, og tror ikke det r bra å ha to hjem når han ikke skjønner så mye av dette ennå. Blir annerledes når vi kan prate mer med han, og høre hva han mener og hva han vil. Nå sier han ja og nei om hverandre, og skjønner ikke helt hva vi snakker om. Som jeg skriver i første innlegg har jeg hovedomsorgen, og sånn skal det være. Vil bare gjøre om på samværsdagene, så det ikke blir så mye frem og tilbake. Setter ikke meg først her i det hele tatt, det er jo det som er poeget! Jeg har det fint jeg med fridager i uka, og frihelger. Men tror det blir litt mye for gutten å være kasteball sånn. Jeg har han gjerne mer jeg, selv om det kan bli tungt pga min sykdom, men om det er det som skal til fpr å gjøre det bedre for sønnen, så blir det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Uten tvil er 50/50 best. Du må skille mellom egne behov og guttens behov. Det er vel heller omvendt. 50/50 er svært omdiskutert og ingen går god for at det en bra løsning for alle barn, og slett ikke for de minste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er ikke lett når barnet bare er 3.5 år å få til en løsning som er 100%. Så lenge dere samarbeider bra, så bør dette løse seg greit. Jeg kjenner noen som begge jobber turnus med et barn på ditt barns alder. De legger opp "hente/levere-og hvor barnet skal være-turnusen" etter det. Det betyr at samværet med den enkelte i perioder blir litt mer og mindre. Det er mor som har hovedomsorgen. De har fokusert på at det ikke skal være så lenge mellom hver gang de har samvær med barnet pga alderen. Det er jo lettere når barnet blir større og kan bestemme og forstå litt mer. Jeg forstod ikke helt samværturnusen du beskrev. Kan godt forstå at det kan bli litt forvirrende for de voksne. Men når han bare er 3.5 år, så har han ikke noen riktig oppfatning av tid, så det viktigste er kanskje å ha en jevn rytme som gjør at dere er sammen ganske hyppig. Så kanskje den turnusen dere har ikke er så ille om det funker for dere? Så lenge gutten er fornøyd og det funker bra, så er det vel ok for nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ut fra det du skriver, ser det ut til at barnet er 10 netter hos far i løpet av en 4-ukers periode. Har jeg forstått det rett?? For barnet vil jeg tro det er best å slippe så mye flytting att og fram. Dersom det ikke er til hinder (arbeid e.l.) så er det vel ikke noe i veien for at han blir litt lengre hos far når han først er der. F.eks. vil samvær hos fra torsdag til tirsdag (annen hver uke) også gi 10 netter i løpet av en 4-ukers perioden.... Vet ikke om det kan være en løsning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Uten tvil er 50/50 best. Du må skille mellom egne behov og guttens behov. Det er slett ikke uten tvil at fifty- fifty er best. Hvor har du det fra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ut fra det du skriver, ser det ut til at barnet er 10 netter hos far i løpet av en 4-ukers periode. Har jeg forstått det rett?? For barnet vil jeg tro det er best å slippe så mye flytting att og fram. Dersom det ikke er til hinder (arbeid e.l.) så er det vel ikke noe i veien for at han blir litt lengre hos far når han først er der. F.eks. vil samvær hos fra torsdag til tirsdag (annen hver uke) også gi 10 netter i løpet av en 4-ukers perioden.... Vet ikke om det kan være en løsning? Jeg tenkte også i de baner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg syntes det var litt vanskelig å forstå opplegget, og ville vel likt bedre at det var faste dager på et vis, hvis jeg var involvert. Men det er jeg jo ikke Og han er vel uansett for liten til å ha ukedagene spikra, så da handler det kanskje om å synliggjøre det litt bedre for ham? Jeg har i et annet forum fått råd om å bruke tegninger og ulike visuelle forklaringer, selv for så små barn, og det har vært et knakende godt råd. Hvorfor ikke tegne opp noen ruter (les: dager) på et ark der du synliggjøre hvor han skal være, f.eks. med strekmennesker. Antallet bestemmer du selv og det er vel også avhengig av hvilken periode det skal vise. Poenget er å starte på en dag han er hos deg og slutte på en dag han er hos deg. Og så lager dere en ny for neste periode. Evt. lage så mange planer som det er ulike perioder og bare ta fram den rette til enhver tid. Det er også mulig å bruke andre symboler eller koder for å synliggjøre for ham. Vet han alltid sikkert hvem som skal hente i barnehagen? Trenger han evt. hjelp til det, f.eks. av de voksne eller med et bilde i sekken? (laminert bilde av den som skal hente). Poenget er ikke å gjøre ham avhengig av slike ting, men å tydeliggjøre for ham. Eller er problemet mer omfattende enn som så? Isåfall er det vel ikke annen løsning enn å diskutere det med far og se om dere kna komme fram til andre løsninger eller mellomløsninger. Det trenger jo ikke være for bestandig, men kan være for en periode, hvis han trenger mer ro og stabilitet nå av en eller annen grunn. Ellers støtter jeg deg i måten du løser det på ift. besteforeldre, synes du har funnet en god måte å gjøre det på. Og det trenger jo heller ikke å være permanent. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er jo nettopp det jeg gjør! jeg tror IKKE 50/50 er best. Mener gutten bør ha ETT fast hjem, og det har vi blitt enige om er hos meg. Dette for å skape trygghet for sønnen. Han er såpass liten ennå, og tror ikke det r bra å ha to hjem når han ikke skjønner så mye av dette ennå. Blir annerledes når vi kan prate mer med han, og høre hva han mener og hva han vil. Nå sier han ja og nei om hverandre, og skjønner ikke helt hva vi snakker om. Som jeg skriver i første innlegg har jeg hovedomsorgen, og sånn skal det være. Vil bare gjøre om på samværsdagene, så det ikke blir så mye frem og tilbake. Setter ikke meg først her i det hele tatt, det er jo det som er poeget! Jeg har det fint jeg med fridager i uka, og frihelger. Men tror det blir litt mye for gutten å være kasteball sånn. Jeg har han gjerne mer jeg, selv om det kan bli tungt pga min sykdom, men om det er det som skal til fpr å gjøre det bedre for sønnen, så blir det sånn. Jeg tenker at 50/50 er supert for barn og far. Men mammaer klarer ikke forholde seg til det. Kanskje pappa tar 60 og du 40 % da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg tenker at 50/50 er supert for barn og far. Men mammaer klarer ikke forholde seg til det. Kanskje pappa tar 60 og du 40 % da? Tror ikke du finner fagfolk som er enige med deg i at 50/50 er bra for så små barn gitt. Hvis du ikke sier dette bare for å prøve å provosere, men faktisk mener det, bør du nok sette deg litt mer inn i saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Tror ikke du finner fagfolk som er enige med deg i at 50/50 er bra for så små barn gitt. Hvis du ikke sier dette bare for å prøve å provosere, men faktisk mener det, bør du nok sette deg litt mer inn i saken. Barnet er 3,5 år gammelt. Ikke et spedbarn som ammes. Når mener "fagfolk" at barnet er gammelt nok til 50/50? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnet er viktigst Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Uten tvil er 50/50 best. Du må skille mellom egne behov og guttens behov. Hvor har du det fra at 50/50 er det beste? Vil gjerne da ha noen linker som viser det. Er også mange fagfolk som ikke mener det er det beste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvor har du det fra at 50/50 er det beste? Vil gjerne da ha noen linker som viser det. Er også mange fagfolk som ikke mener det er det beste. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Utenriks Innenriks Sport Kultur Meninger Tema Reiseliv Bil & trafikk -------------------------------------------------------------------------------- Dagsavisen MER Kundeservice Annonsér Kontakt oss InnenriksArkiv Bildeserier Kontakt oss Dagsavisen.no / Innenriks / Delt omsorg verre for kvinners økonomi Utskriftsvennlig versjon Tips en venn -------------------------------------------------------------------------------- Iselin Stalheim MøllerKarin Fladberg 26. januar 2007 04:00 I går kom rapporten som viser at kvinner betaler en høy pris for å dele omsorgen for barna likt med far. Tidligere undersøkelser har vist at enslige forsørgere som har det daglige ansvaret for barna sliter økonomisk. I SSBs levekårsundersøkelse fra 2004 oppga fire av ti at de slet med å få endene til å møtes. Samtidig som regjeringen presser på for at flere foreldre skal dele omsorgen for barna likt mellom seg viser det seg nå at disse mødrene kommer enda dårligere ut økonomisk enn enslige forsørgere. Hver andre mamma med delt omsorg har problemer med å betale løpende utgifter. – Det er nesten dobbelt så mange som blant fedrene. Pappaer med delt omsorg kommer mye bedre ut både når det gjelder inntekts- og utgiftsnivå sier forsker Rolf Barlindhaug ved NIBR (Norsk institutt for by- og regionsforskning). Dette skyldes blant annet at mødrene mister offentlige støtteordninger ved delt samvær. Vanskelig Bibiana Dahle Piene deler omsorgen for datteren Ylva (11) med faren. Hun kjenner seg godt igjen i forskernes resultater. – Jeg har selv kjent på kroppen hvor vanskelig det er å ha en håpløs jo-jo-økonomi sier Dahle Piene. Delt omsorg innebærer ikke bare at hun skifter skatteklasse annethvert år. I tillegg mister hun også foreldrefradraget det året hun betaler høyest skatt. – For meg gjør dette situasjonen unødvendig vanskelig. Utgiftene mine er jo de samme uansett. Jeg tjener heller ikke så godt at jeg kan sette av penger det året jeg har lavere skatt sier Dahle Piene som ber Finansdepartementet se på reglene. Forsker Kristin Skjørten fra Institutt for samfunnsforskning mener resultatene i rapporten – som er laget på oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementet – viser at mange er i en økonomisk sårbar situasjon. – Det blir viktig å ta hensyn til det økonomiske perspektivet i den videre politikkutformingen fastslår Skjørten. Hun mener rapporten tyder på at økonomi kan avgjøre om foreldre velger delt omsorg eller ikke. Ikke avgjørende Barne- og likestillingsminister Karita Bekkemellem (Ap) sier på sin side at økonomi ikke skal være avgjørende for om foreldre velger delt omsorg. – Jeg legger opp til en klar forbedring av bidragssystemet. Det skal være rettferdig og det skal oppmuntre til kontakt mellom barna og begge foreldrene. Det handler om barnets beste sier Bekkemellem til Dagsavisen. Hun har nylig satt ned et offentlig utvalg som skal gjennomgå barneloven og legge vekt på barnas situasjon etter et samlivsbrudd. Positivt Rapporten «Delt bosted for barn» viser også at delt omsorg har flere positive sider: "Fire av fem mener delt omsorg fungerer bra for barn og foreldre. "Kun 12 prosent sier at ordningen fungerer dårlig. "Halvparten av foreldrene i undersøkelsen bor i gangavstand til hverandre. Dahle Piene mener det er en forutsetning for delt omsorg at foreldrene bor i samme nabolag. Ylva bor én uke hos mamma og én hos pappa. Det har hun gjort så lenge hun kan huske. – Det hadde vært dumt om pappa bodde lenger unna for da kunne jeg ikke truffet ham så mye som jeg gjør nå sier Ylva. Bekkemellem mener rapporten avliver myten om at det er bedre for barn å bo fast hos en av foreldrene. Tips en venn Tips en venn om denne artikkelen. Du kan sende til flere ved å skille adressene med komma. Din venns e-postadresse Din e-postadresse -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Siste 20 »– Opposisjonen har ingenting den skulle ha sagt Sprikende staur KrF kan danne front med SV og Sp Biskop vil ha egen homoliturgi Jubel på ja-siden Stoler ikke på Stoltenbergs garantier Vil kreve SV-brudd med regjeringen Boligsalget i fritt fall Reitan-sønner vant sak om 256 millioner kroner SV og Sp sier nei Trumfer gjennom EU-direktivet Fakta om EUs tjenestedirektiv Sp tar dissens Cruise måtte til for å selge hus Vil ikke utfordre EØS-avtalen Ble plassert i norsk-klasse etter navnet Nå begynner rentefallet SV dumper innvandrerne Ser til Oslo Vil gi jentene mer av tippemidlene Innenriks Abonnér på siste nytt som RSS. Hva er RSS? -------------------------------------------------------------------------------- Kommentert: Sist kommenterte saker Han avslørte den falske kjøreskolen Sp tar dissens på tjenestedirektivet Verdiløse menn Ser til Oslo Ble plassert i norsk-klasse etter navnet Ber Ap si ja til tjenestedirektiv SV dumper innvandrerne Mot EU-tap for LO Vil gi jentene mer av tippemidlene Nå begynner rentefallet -------------------------------------------------------------------------------- På forsiden– Opposisjonen har ingenting den skulle ha sagt Fritzl tiltalt for drap Sprikende staur Lyn får VIF-hjelp Lønnsom dopingnekt KrF kan danne front med SV og Sp Turbulent rundt Start Biskop vil ha egen homoliturgi Jubel på ja-siden Stoler ikke på Stoltenbergs garantier Til forsiden -------------------------------------------------------------------------------- Ansvarlig redaktør Carsten Bleness Copyright © Dagsavisen Jobb i Dagsavisen Tips oss! Været Dagsavisen MER Avisen som PDF Kundeservice Annonsere? ...i papiravisen ...på internett Dagsavisen RSS Bestill abonnement Tips oss! Kontakt oss Utviklet av Logica. Driftet av Linpro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Barnet er 3,5 år gammelt. Ikke et spedbarn som ammes. Når mener "fagfolk" at barnet er gammelt nok til 50/50? Fagfolk mener at man aldri kan si noen er gammel nok. Rapporten Barne. og likestillingsombudet fikk i 2006, konkluderer med: "Ut fra våre undersøkelser kan vi konkludere med at delt bosted kan fungere bra for mange barn. Vi har imidlertid ikke hold for å konkludere med at delt bosted vil fungere bra for alle eller de fleste barn. Tvert imot har vi funnet at for noen foreldre og barn er delt bosted en problematisk ordning, og om ordningen passer for ett barn, er det ikke sikkert at den passer så bra for eventuelle søsken. Vi mener derfor at prinsippet om å vurdere barnets beste konkret ut fra hvert enkelts barns situasjon må være utgangspunktet i valget av bostedsløsninger for barnet." Du tar altså feil, om du tror det bare er å vente til en viss alder, så er denne løsningen bra for barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Utenriks Innenriks Sport Kultur Meninger Tema Reiseliv Bil & trafikk -------------------------------------------------------------------------------- Dagsavisen MER Kundeservice Annonsér Kontakt oss InnenriksArkiv Bildeserier Kontakt oss Dagsavisen.no / Innenriks / Delt omsorg verre for kvinners økonomi Utskriftsvennlig versjon Tips en venn -------------------------------------------------------------------------------- Iselin Stalheim MøllerKarin Fladberg 26. januar 2007 04:00 I går kom rapporten som viser at kvinner betaler en høy pris for å dele omsorgen for barna likt med far. Tidligere undersøkelser har vist at enslige forsørgere som har det daglige ansvaret for barna sliter økonomisk. I SSBs levekårsundersøkelse fra 2004 oppga fire av ti at de slet med å få endene til å møtes. Samtidig som regjeringen presser på for at flere foreldre skal dele omsorgen for barna likt mellom seg viser det seg nå at disse mødrene kommer enda dårligere ut økonomisk enn enslige forsørgere. Hver andre mamma med delt omsorg har problemer med å betale løpende utgifter. – Det er nesten dobbelt så mange som blant fedrene. Pappaer med delt omsorg kommer mye bedre ut både når det gjelder inntekts- og utgiftsnivå sier forsker Rolf Barlindhaug ved NIBR (Norsk institutt for by- og regionsforskning). Dette skyldes blant annet at mødrene mister offentlige støtteordninger ved delt samvær. Vanskelig Bibiana Dahle Piene deler omsorgen for datteren Ylva (11) med faren. Hun kjenner seg godt igjen i forskernes resultater. – Jeg har selv kjent på kroppen hvor vanskelig det er å ha en håpløs jo-jo-økonomi sier Dahle Piene. Delt omsorg innebærer ikke bare at hun skifter skatteklasse annethvert år. I tillegg mister hun også foreldrefradraget det året hun betaler høyest skatt. – For meg gjør dette situasjonen unødvendig vanskelig. Utgiftene mine er jo de samme uansett. Jeg tjener heller ikke så godt at jeg kan sette av penger det året jeg har lavere skatt sier Dahle Piene som ber Finansdepartementet se på reglene. Forsker Kristin Skjørten fra Institutt for samfunnsforskning mener resultatene i rapporten – som er laget på oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementet – viser at mange er i en økonomisk sårbar situasjon. – Det blir viktig å ta hensyn til det økonomiske perspektivet i den videre politikkutformingen fastslår Skjørten. Hun mener rapporten tyder på at økonomi kan avgjøre om foreldre velger delt omsorg eller ikke. Ikke avgjørende Barne- og likestillingsminister Karita Bekkemellem (Ap) sier på sin side at økonomi ikke skal være avgjørende for om foreldre velger delt omsorg. – Jeg legger opp til en klar forbedring av bidragssystemet. Det skal være rettferdig og det skal oppmuntre til kontakt mellom barna og begge foreldrene. Det handler om barnets beste sier Bekkemellem til Dagsavisen. Hun har nylig satt ned et offentlig utvalg som skal gjennomgå barneloven og legge vekt på barnas situasjon etter et samlivsbrudd. Positivt Rapporten «Delt bosted for barn» viser også at delt omsorg har flere positive sider: "Fire av fem mener delt omsorg fungerer bra for barn og foreldre. "Kun 12 prosent sier at ordningen fungerer dårlig. "Halvparten av foreldrene i undersøkelsen bor i gangavstand til hverandre. Dahle Piene mener det er en forutsetning for delt omsorg at foreldrene bor i samme nabolag. Ylva bor én uke hos mamma og én hos pappa. Det har hun gjort så lenge hun kan huske. – Det hadde vært dumt om pappa bodde lenger unna for da kunne jeg ikke truffet ham så mye som jeg gjør nå sier Ylva. Bekkemellem mener rapporten avliver myten om at det er bedre for barn å bo fast hos en av foreldrene. Tips en venn Tips en venn om denne artikkelen. Du kan sende til flere ved å skille adressene med komma. Din venns e-postadresse Din e-postadresse -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Siste 20 »– Opposisjonen har ingenting den skulle ha sagt Sprikende staur KrF kan danne front med SV og Sp Biskop vil ha egen homoliturgi Jubel på ja-siden Stoler ikke på Stoltenbergs garantier Vil kreve SV-brudd med regjeringen Boligsalget i fritt fall Reitan-sønner vant sak om 256 millioner kroner SV og Sp sier nei Trumfer gjennom EU-direktivet Fakta om EUs tjenestedirektiv Sp tar dissens Cruise måtte til for å selge hus Vil ikke utfordre EØS-avtalen Ble plassert i norsk-klasse etter navnet Nå begynner rentefallet SV dumper innvandrerne Ser til Oslo Vil gi jentene mer av tippemidlene Innenriks Abonnér på siste nytt som RSS. Hva er RSS? -------------------------------------------------------------------------------- Kommentert: Sist kommenterte saker Han avslørte den falske kjøreskolen Sp tar dissens på tjenestedirektivet Verdiløse menn Ser til Oslo Ble plassert i norsk-klasse etter navnet Ber Ap si ja til tjenestedirektiv SV dumper innvandrerne Mot EU-tap for LO Vil gi jentene mer av tippemidlene Nå begynner rentefallet -------------------------------------------------------------------------------- På forsiden– Opposisjonen har ingenting den skulle ha sagt Fritzl tiltalt for drap Sprikende staur Lyn får VIF-hjelp Lønnsom dopingnekt KrF kan danne front med SV og Sp Turbulent rundt Start Biskop vil ha egen homoliturgi Jubel på ja-siden Stoler ikke på Stoltenbergs garantier Til forsiden -------------------------------------------------------------------------------- Ansvarlig redaktør Carsten Bleness Copyright © Dagsavisen Jobb i Dagsavisen Tips oss! Været Dagsavisen MER Avisen som PDF Kundeservice Annonsere? ...i papiravisen ...på internett Dagsavisen RSS Bestill abonnement Tips oss! Kontakt oss Utviklet av Logica. Driftet av Linpro. Jeg klarer ikke å se her at det står at 50/50 uten tvil er best uansett, slik du hevder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det enkleste er vel å forlenge samværene hos far med en dag eller to? Da får han oppholde seg lengre på et sted, og det blir ikke så mye fram og tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er jo nettopp det jeg gjør! jeg tror IKKE 50/50 er best. Mener gutten bør ha ETT fast hjem, og det har vi blitt enige om er hos meg. Dette for å skape trygghet for sønnen. Han er såpass liten ennå, og tror ikke det r bra å ha to hjem når han ikke skjønner så mye av dette ennå. Blir annerledes når vi kan prate mer med han, og høre hva han mener og hva han vil. Nå sier han ja og nei om hverandre, og skjønner ikke helt hva vi snakker om. Som jeg skriver i første innlegg har jeg hovedomsorgen, og sånn skal det være. Vil bare gjøre om på samværsdagene, så det ikke blir så mye frem og tilbake. Setter ikke meg først her i det hele tatt, det er jo det som er poeget! Jeg har det fint jeg med fridager i uka, og frihelger. Men tror det blir litt mye for gutten å være kasteball sånn. Jeg har han gjerne mer jeg, selv om det kan bli tungt pga min sykdom, men om det er det som skal til fpr å gjøre det bedre for sønnen, så blir det sånn. Mine to er 8 og 10 år nå og vi har hatt 50/50 hele tiden (med litt ulike konstellasjoner, men har nå hatt det samme i flere år), fra de var 3 år 4 mnd og 5 år 3 mnd gamle. Har fungert helt fint hele tiden egentlig. Nå har jeg så smått begynt å spørre dem hva de synes om å farte frem og tilbake (2-2-5-5 dagers fordeling hos pappan og meg) og de synes det er helt greit. Vi bor i gangavstand fra skolen begge to (ikke i samme retning riktignok) og samarbeider veldig godt om ungene, noe jeg tror er kjempeviktig spesielt ved 50/50. Og jeg ser det jo på dem at de ikke sier at de synes det er helt greit forde de tror det er det jeg vil høre, men fordi de mener det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.