Gå til innhold

Utslett på halsen.

Anbefalte innlegg

Hallo.

I en god del år nå, har jeg hatt et utslett som går fra øret, ned på halsen og litt utover brystet.

Det er ett storet felt som strekker seg over store deler av halsen, samt små felter rundt.

Dette begynte da jeg var ca 10 år.

Dette var på sommeren, og jeg merka at deler av halsen så "skitten" ut, som i at det var et stort lysebrunt felt der.

Så jeg skrubbe det vekk, og utslettet ble resultatet.

Jeg er rimelig sikker på at det har vokst opp igjennom årene, men det er vanskelig å legge merke til om det har sluttet eller fortsatt vokser, mtp at det ser helt likt ut hver gang.

Det bør også nevnes at jeg ble bitt av en flått og måtte gå på pencilinkur pga dette, men jeg husker desverre ikke om det var i forkant eller etterkant av utslettets dannelse.

Dette har jeg gjort hitill:

Besøkt en lege og fått det undersøkt. Han gav meg en krem og en hårshampo som het Fungoral, men det hjalp ikke.

Deretter ble jeg sendt på rikshospitalet for laserbehandling, som viste seg å ha veldig minimale resultater, så jeg gav opp behandling.

Jeg er stygt redd for at det fortsetter å spre seg, og lurer på om det er noen tilfeller av liknende utslett som faktisk ikke går ann å gjøre noe med, eller hva jeg burde gjøre for å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318072-utslett-p%C3%A5-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...